Miksi Fusionia haukutaan?

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä Mikko M, 21/12/08.

  1. Mikko M

    Mikko M x-trim 600sdi -07

    Olen kattonut noita 05 vuosimallin fusioneita niin minkä takia kaikille on jäänyt kuva niiden huonoudesta? Toisena vaihtoehtona ois f6 catti joka on jo tuttu peli.

    Kumman itse ottaisitte ja minkä takia?
     
  2. maaza84

    maaza84 polaris super sport -97 488 fööni

    minä ainakin ostaisin fusionin jos olisin kelkkaa vaihtamassa en kyllä oo kuullu muuta kun että yks entinen fusionin omistaja kertoi että siinä antaa alusta periksi mutta paha sanoa kun ei oo kokemusta henkilökohtaisesti ::) ja kuulemma tuo 900 fusioni syö bensaa ihan järjettömästi
     
  3. james-x11

    james-x11 Well-Known Member

    Fusion: alusta pehmeä, matto ei pidä jarruissa, ohjaus raskas ja silti ei käänny, alatukivarret heikot.
    Moottori ja voimansiirto ok.
    Kyllä siitä hyvän saa kun vaihtaa maton ja kaikki iskarit jousineen.
    Itse ostaisin käytetyn Lynx RE600, siinä kaikki valmista ja hinnatkin 5000-6000€ välissä.
     
  4. veltsu73

    veltsu73 650 matryx 137 2021

    viime talvena reitti ajussa 900:n vei 18 litraa sadalla ja ihan rivakka ajo vauhti oli  ::)
    kyllähän sille soppa maistuu jos on paljo lunta/umpinen.
    varmaan tuommonen 900 "witsu"kiskoo umpisessa melekolailla soppaa ;D ;D
     
  5. AK837

    AK837 Well-Known Member

    tuotahan nyt et usko itekkään ;D
     
  6. veltsu73

    veltsu73 650 matryx 137 2021

    ihan tosi :D mitäpä tuosta valehtelemaan ???
     
  7. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Varmasti maistuu pelkästään kärrissä hinattunakin tuo 18l/100km
     
  8. pro x 550

    pro x 550 Indy xcr 136" 650 -22

    mulla syö tuo seskasatku minimissään 26l ::)
     
  9. JRT

    JRT Well-Known Member

    Mitä oon vierestä katellu niin onhan siinä paljon kelkkaa suhteessa maksettavaan euronippuun. Yliylivuotisia tuntuu saavan melko edullisesti, ja takuupeleihinkin pääsee käsiksi muutamilla tonneilla. Voimaahan noissa riittää ja kun laittaa mattoa lisää näyttäis lumellakin kulkevan. Ajomestat ja tyylinsä kullakin, ite en alkais miettimään jotain 100 heppasta kampetta jos samalla rahalla saa 150 kaakkisen...Mielestäni kelpo valinta juutalaiselle, jos on tietty GE Money rahaa takataskussa polttelemassa ylimääräistä niin ei muuta ku kaupasta hakemaan uutta Assaulttia.

    Viime talvena puuteriajossa seurueen 900 Fusion vei 35 litraa sadalle, Yamaha 700 otti samalla reissulla n. 25-27 litraa ja Yamahan 120 heppanen 4-T kone n. 18-20 litraa että jostain sen voiman on tultava... Reittiajossa pikkulinnut on kertonu että soppaa palaa 25 ja 30 litran välillä.

    Melko juutalainen oikean käden peukalo saa olla että alle parilla kympillä ajelee...
     
  10. veltsu73

    veltsu73 650 matryx 137 2021

    niin, no jos kuhmon shellin pensa mittari näytti päin persettä ;D
     
  11. jabakanada

    jabakanada 5900 GLX

    ite pari tonttua vusionilla ajellu 307 ja 365 pitkänä niin kulutus ollu jotai 28 - 40 litran välillä. Aivan sama mitä se syö kun en joka päivä sillä töihin / anopin luo aja. Paskaa tuommoset 18 litraa puheet sanoo minä hoono suomi ja hjumala. mukava kelekka päästellä varsinki nyt ku 365/51 matto alla ja välityksiä kiristelty. Suosittelen.... tuolla hintaa mitä noita saa jos tehoa haluaa. Koneen luotettavuus????????? mulla vajaa 8000 km mittarissa ja ei männät oo ees naarmuilla pahasti. voihan se tieten laakerit leipoo millon tahansa tai männästä helema kilkata mutta ei murehita niitä vielä. Jos meinaat rakentaa ni suosittelen. Tosiaan kaikki jouset vaihettava ja iskarit simmattava jos meinaa ajaa muutenki ku järven jäällä...
     
  12. mikax

    mikax Member

    Kohta 9000km ajettu 05 vuosimallin 900 fusionilla ja ei mitään suurempia ongelmia.
    Pienin kulutus viime talvelta rauhallisessa reitti ajossa noin 20l/100km.
    Normaali kulutus pyörii siellä 30 litran molemmin puolin.
     
  13. skk

    skk Yamaha Apex

    kyllä fusioni mulla vei sen 24l -> 30l sataselle...
    900 RMK vie tuon saman, tosin kattona tuntuu olevan vaan taivas jos raskaammassa paikassa sillä ajelee ::)
     
  14. mikkopo

    mikkopo Well-Known Member

    kyllä 18litraa on ihan mahdollista...
    kylläki pittää välitykset vaihtaa jos tuommoseen aikoo päästä!
    ja ihan reippaasti saa päästelläkki...
     
  15. keilukka

    keilukka Polle talli

    Huonoutta tuossa RMK:ssa  ??? Keulan paino...
    Hyvää: Tuntuu hyvältä antaa vaan lentää... ja välistä mönkiä jossain jööressä.

    Kulutus: Veikkaan että 20 - jotain on mahdollista. Itsellä tuttkailtu 25 ja 37 välejä. Mutta uskon rajoittuvan noin 40 ellei sitten anna tyhjäkäydä  ;D
     
  16. Polaris69

    Polaris69 Lynx GL 39 mod.

    Minä ainakin ostasin fusionin koska niissä ois ainakin tarpeeksi potkua ja menee ummessakin :)
     
  17. speedy

    speedy RS 600

    Kyllähän sillä fusionillakin ajaa, mutta kyllä vaihtaisin äkkiä pois jos vaan olis ylimääräistä rahaa kertynyt. Varsinaisesti mitään vikoja ei ole ollut muuta kuin se, että ketjukotelosta tulee öljyt ulos.
     
  18. Jerk

    Jerk 800 xr -04 & iq rr

    Siihenkin on päivitys olemassa.
     
  19. Antti V

    Antti V Dragon -07 performance WP

    Mulla oli pari vuota sitten tuollainen 900 Fusion ja ekalla ajokerralla se vei sen 30-35 litraa satkulle, kun pääsin reitiltä himaan ja kattelin kärryn lattiaa, oli se aivan öljyinen, eli uudeta kelkasta ketjukotelo särki. eikun huoltoon ja päivittivät softan, jonka jälkeen reittiajossa suurin kulutus oli mun aikana 26, yleensä siinä 20:in kummallakin puolella. Jos ajo oli reipasta reittivauhtia, oli kulutus juurikin tuota 19-22, mutta jos joutui reitillä hissuttelee ja pumppailee (lue odottaa muita) kulutus nousi 23-26 välille. Eli tuo kelkka on kohtuu reippaaseen ajoon tarkoitettu, missä se sitten pikku alusta muokkauksilla olikin aika maukas.

    Minkään näköistä muuta kelkasta johtuvaa tekniikkavikaa ei minun aikana ollut, mutta kuskista johtuvaa taas sitten olikin :-[ :-[
     
  20. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Riippuu käytöstä.. Jos asuisin leveiden ja suorien baanojen varrella, ostaisin varmaan fusionin (jos noista kahdesta pitäis valita), jos taasen ihan tähän omaan käyttöön, niin firecatin.
     

Suosittele tätä sivua