Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Kottinen, 8/3/10.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    No näinhän se oikeasti on. Erilaisilla kelkoilla (tässä tapauksessa vuorikelkalla versus Tundra) sinne mäenpäälle päästään. Ajotyyli on sovitettava mm. suorituskyvyn suhteen, koska ei ole mitään järkeä esim. 600ACE Turrella yrittää siihen pystysuoraan rintuukseen... Minun mielestäni minun ajatus on erittäinkin järkevä ja kiihkoton..

    Tämä on edelleen totta. Erilaisilla kelkoilla on vain ajettava erilaisilla ajotyyleillä.. Vai oletko eri mieltä??

    No tuo kyseinen talvi oli kuulemma todella haastava. Upottavaa, välikuoretonta lunta oli paikoin todella paljon. ST eteni erittäin hyvin ja sain kaikki reissuni tehtyä. Kelkkaa ei tarvinnut pungertaa oikeastaan yhtään. toki, joskus matkanteko hyytyi, mutta todella pienin toimin matka jatkui. Tuon talvena tuli ajettua pitkin kairoja aikapaljon, johtuen siitä, että oman STn lisäksi myös vastaavanlaisilla varusteilla varusteltu työpaikan ST kerrytti aika monta kilometriä.

    Mutta kysymys kuuluukin, että miten nuo olisi sinun mielestäsi pitänyt kommentoida?

    Oliko kirjoitustyylini jotenkin provosoiva? Puhuinko paskaa? Vai mitä ihmettä??
     
  2. mäkseta

    mäkseta Summit 800 -13

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    No pelkästään tällä kirjoituksellahan sinä annat ymmärtää että ajaisit tundralla täysin samoihin paikkoihin mihin vuoristokelkallakin vain pelkällä ajotyylillä.. ja sillä 600ace turrella kun ei edes pääse vielä näkemäänkään sitä rinnettä.. ja pelkän ajotyylin muutoksella ei kyllä varmaan mennä vielä samoihin paikkoihin jos verrattaisiin vaikka näitä kahta esimerkkiä keskenään.. Jos et itse huomaa mutta esim tuosta tekstitä on hyvin helppo alkaa vääntämään tinkaa aikaan
     
  3. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Tästä on kyse.
    Sivulla 7 on kyseinen "väite" ensimmäisen kerran tähän ketjuun kirjoitettu.
     
  4. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    TÄH?

    Hei, lue tuo teksti ihan ajatuksella.. En missään kohtaa ylistä Tundraa yli sen tuntemieni ominaisuuksien.. En vähättele vuorikelkkaa.. Ja kyllä, ajotyylin ja reitin valinnalla on aika iso merkitys, kun puhutaan kelkkailusta.

    Nyt ei pidä kuvitella ja koittaa pähkäillä sitä, mitä minä kenties tarkoitin. ::)
     
  5. jabakanada

    jabakanada 5900 GLX

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Jumalauta jätkät.... Tuoreimpia viestejä silloin tällöin vilkuilee niin täyttä paskaa sivutolkulla pukkaa. Mitään valmista ei synny vaan asiasta kuin asiasta pitää vääntämisen takia vääntää.

    Pauli Hanhiniemikö se laulo joesta, kun se ei jäädy koskaan ja aina pitää saada viimeinen sana vaikkei se johtaisi mihinkään... vai mitensoli. Näppäimistöllä on helppo sielä kairassa naakia.
     
  6. mäkseta

    mäkseta Summit 800 -13

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Onko koskaan käynyt mielessä nuilla reissuilla että olisi ollut tarvetta isommalle moottorille, kapeammalle keulalle tai karkeammalle telalle?
     
  7. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    No rehellisesti sanottuna ei tähän mennessä.. Kapeamman keulan saan, kun otan tuon 5900sen alle... ;)

    Minun tyyliini ei kuulu se, että minä voihkisin, että "voi, kunpa olisi..."

    Minä teen niitä reissuja sillä kalustolla, mitä on. Yksikään reissu ei ole jäänyt tekemättä sen takia, että koneteho tai maton harkko olisi ollut liian pliisu..

    No kieltämättä joskus kurssihommissa, kun paahtaa sillä vanhalla loppuunajetulla Evo-Touringila pätkäkelkkojen ryhmä häntänä ja koittaa pysyä porukan mukana, tulee mieleen, että perskeles, kun olis edes ehjät iskarit alla, mutta muuten en surkuttele reissunpäällä sellaista, mitä siinä tilanteessa ei voi saavuttaa.

    Ja kun sitä kuitenkin joku miettii, niin kyllä, minä olen erittäin tyytyväinen nykyiseen kelkkakalustooni. Jopa niin tyytyväinen, että tuo 38mm harkkoinen mattokin on SThen vielä pulttaamatta.
     
  8. mäkseta

    mäkseta Summit 800 -13

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    No et sinä vissii ikinä sitte oo kiini vielä ollukkaa kun ei oo karkia lappu käyny mielessä ;D ;D ;D
     
  9. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Voi kuule. Kyllä minäkin olen kaivuutalkooni viettänyt ja katkerasti hikoillut. Mutta kuten todettu, ei minun tarvitse haaveilla jostain karkeasta matosta.. Sellainen on tallinnurkassa ja jossain vaiheessa minä sen kenties kelkkaani asennan. Siihen asti ajellaan sillä, mitä kelkan alla on.

    Minulle tämä kelkkailun filosofia on erittäin yksikertainen. Minä ajan sillä mitä on, sinne minne minun tarvitsee ajaa.. Onneksi nykykalusto niin itsellä, kuin töissäkin on sellaista, jolla se touhu luonnistuu. Ja kun sen touhun voi tehdä vielä mukavastikin, niin aina vaan paranee.
     
  10. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Kun menopelinsä tuntee ja tietää mihin sen vehkeen voi usuttaa, niin sitä osaa melko pitkälti välttää tilanteet joissa jää kiinni, ei tartte moittia ajopeliä.
    Menhään mihin menhään, menopelin mukaan.
     
  11. Methanolic

    Methanolic Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Niin sitä pitää A-J !!!!! . Sinne meni koukkuineen siimoineen päivineen.. v*ttu kela ja vapaki... :D :D :D
     
  12. tuzeez

    tuzeez Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Son tainnu Maununenki käsittää 59:n ylivoimaisuuden. ;D

    http://www.nettimoto.com/lynx/x-trim/1611172
     
  13. Anonyme

    Anonyme Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Mutta ei hätää! Riita poikki! Tuolta edelliseltä sivulta tuli ehdotus, millä saadaan tää tinka viimeinkin loppuun!

    Kyllä, otetaan kaikki halukkaat (ne jotka ei tule eivät uskalla eli kansankielessä ja nettifoorumeilla ovat nössöjä [SARKASMINEN PROVO HAVAITTAVISSA!!!!]) mountainit ja WT:t ja lähdetään ensin tänne Suomen metsiin rymyämään.

    Piirretään suht tarkka reitti jokaiselle umpista pitkin ja sit vertaillaan kaivettujen lumikuutioiden mukaan sitä pääsemiskyvykkyyttä.

    Jos tuokaan ei riitä, niin mennään Ruotsiin sinne kolmen metrin puuteripaskaan ja sama homma. Tälläkertaa voittaja on pisteestä A pisteeseen B päässyt nopeimmalla ajalla ja vähimmällä lumimäärällä (kaivettu) selvinnyt kuljettaja.

    Problem solved?
     
  14. Zeppa

    Zeppa Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Ei helekatti, pojat on saanu taas kohta kymmenen sivua väännettyä, ei mistään. Täälä vaa jaksetaa läiskiä niillä turkiskinttailla toisia päi näköä sivu tolkulla ja huutaa viisysiä ja summittia välissä ku henkiä saa.
    Onneksi tuota luntaki alkaa tulla/olla niin pääsettä sinne kairaan niillä vehkeillä, millä nyt menetteki... katellaa talven mittaan kuka sinne uskalsi ja millä.

    Kisa pystöö, kuvia näytille.

    ..Ei elämä...

    Ps.
    Elekää ymmärtäkö vääriin, tämä oli ensiluokkaista viihdettä vaan alkaahan ne samat vitsit jo kyllästyttään näin katsojanakin.
     
  15. takana

    takana Guest

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Huomenta!
    Näin hyvin nukutun yön päätteeksi taidanpa pyörähtää mountainilla porometillä ja saatanpa lyyä sen reen sinne perään jos sattuis menemään runko poikki tai tai kone kilahtatamaan sen johdosta. ;D ;D

    Pitäkäähän tinka päällä ;) ;)
     
  16. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    No tuota... Jos viittaat tällä ilakoinnilla siihen, kuinka A-J "muisteli", että WT-leiri alkoi enste huutamaan näistä asioista, niin pieleenhän se nyt sitten meni sinultakin..

    A-J muisti väärin, kun ilmeisestikään ei viitsinyt käydä lukemassa noita aloitustopikkeja. Eli jos sillä keinoin meni siimat, koukut ja vavat, niin se taitaa johtua siitä, että A-Jn koukut otti kiinni uppopuuhun, jota se ei huonomuistisena muistanut siellä kalapaikalla olevankaan.. Ja montainityylisesti repimällähän ne koukut sitten oikenee, siimat katkeilee ja sopivan heikko vapakin mahtaa vaurioitua.

    Ja tähän tuhoon on WT leiri kyllä ihan syytön. Itse te tämän montun kaivoitte..

    ;D
     
  17. Java

    Java BD 3700

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Ei tuo nyt ihan ratkastu ole! Nalle ja Motohan on koko ajan yrittäny selvittää että mountainilla voi ajaa suoraan nyppylän päälle, mutta WT:llä veethään hiukan vitheeseen ja tullaan sitten samaan paikkaan. Eli ajan ja tarkan reitin voi tuosta jättää pois.
     
  18. A-J

    A-J -22 155" Matryx Slash world on fire

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    [​IMG]

    Hakekaapa ratakiskon palanen ja kokkeilkaa saattako sen väännettyä solomuun..

    Lapsi on terve ku se leikkii mutta sairas ko ei ossaa lopettaa.. ::)
     
  19. Methanolic

    Methanolic Well-Known Member

    Re: Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Heh.. nyt on hyvin syönnillään.. :D

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
     
  20. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Vs: Millaisella kelkalla uskaltaa kairaan nyt ?

    Ei helvetti ;D Valtion virkamies ja heittää vastaavaa läppää ku "meijän äiti oli kovempi jätkä ku teijän isä" ;D ;D ;D
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Suosittele tätä sivua