Nelitahtien huolto?

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä N-34a, 10/11/06.

  1. N-34a

    N-34a Polaris SB assault 800 & Indy 600

    Niin elikkäs mitä paikkoja kannattaisi Tarkistella tietyin väliäjoin? ::) Ja jos on jotain "huoltoniksejä" niin tänne vaan. :)
     
  2. Mr Cool

    Mr Cool Aina ei voi olla ensimmäinen

    ;D
    Onko tankissa pensaa. Ja kelkanavaimet oikeassa paikassa.

    Ja menoxksi vaan..... ;D
     
  3. N-34a

    N-34a Polaris SB assault 800 & Indy 600

    Aika huolettomalta kyllä nelari tuntuu... ::)
     
  4. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Pääsääntöisesti öljyn vaihto sisäänajossa ekan kerran n.500 kmn kohalla, samalla pitää vaihtaa myös öljynsuodatin. Sitte kannattaa 1000-1500 kilsan kohdalla tehä sama uudestaan.
    Sen jälkeen n. 3000-4000 kilsaa tai kerran kauden aikana.
    Tietysti sitte on normaalit huoltokohteet.

    Enimmäkseen se näillä nelareilla on vaan bensaa tankkiin ja menoksi.
     
  5. Fiiberi

    Fiiberi Guest

     
  6. HemmoX

    HemmoX Oli ja meni

    Jos meinaa käyttää liikkeessä huollossa takuun säilymiseksi niin kannattaa varautua isoon siis ISOON laskuun.
    Perskele sentään, en kyllä viitti käyttää kyllä omaa kelkkaani huollossa sen takia vaan, että takuu säilyis.
    Kaverit huoltaa siellä iskarit ja kiristää muutaman pultin ja ruuvin niin laskua kertyy sellaset huokeat 400€.
    Ois tietty kannattanu vähän ajatella, ennen kun vie sinne, mutta olipahan listalla muutama takuuseen vaihettava osakin...

    Edit, typot..
     
  7. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Heh, säilyy se takuu itse tekemälläki... :eek:
     
  8. Dragon600HO

    Dragon600HO Guest

    Näin on. Kelkat voi huollattaa / huoltaa missä vaan kun se tehdään huolto-ohjelman mukaisesti.

    Ja jos ei ole tehty huolto-ohjeman mukaisesti, niin se vastaa joka on tehnyt huollon.

    Ensihuolto kyllä kannattaa tehdä ainakin "merkkiliikkeessä".
     
  9. Zombie

    Zombie Raskassointinen flyygeli

    Eka huollto valtuutetulla ja sitten itse, jos intoa piisaa.Kyllä HemmoX:n hinta tuntuu ekakas korkellta, mutta jos tosiaan tehdään esim. öljyn ja suotimen vaihto ja käytetään jokainen keppi irti huoltoa varten, ja "ruuveja kiristellään"niin hintaa kertyy, jos tuntihinnalla veloitetaan.
    Vectorissa oli ainkin niin vmäinen vaihtaa suodatin, että annoin huollon hommiksi öljynvaihdot.FX:n en oo tutustunu vielä.Sen verran kurkin ohjekirjaa, että venttiilien eka säätö 40000km.Eli ei ehken ennen juhannusta -07 ;) ;D
    Satasen kieppeillä on huollosssa laskut ollu.
    Iskarit olen irrotellut itse tallissa ja kiikuttanut pajalle.Merkistä riippuen on simmityksineen pyörinyt 25-35 eeroo / keppi.
    "Fiiberin tahti" vaikuttaa järkevältä.Ekat koneen/iskarien huollot on mielestäni tärkeimmät tehdä ajallaan, kun sitä koneistusjämää ja muuta skeidaa seilaa voiteluaineiden seassa.
    Edellisen kamppeen iskarit huollatin jossain 500 km:n kohdalla ja huollon kaveri sanoi, että liemet oli ihan pelkkää harmaata kuraa.

    Mutta n. 6000km aiempaa kokemusta nelareista ja tosiaankin koneen osalta pääsääntöisesti bensaa tankkiin :)
     
  10. antsu

    antsu Venture tfT Nytro rtxT Phazer gtT RX1 Viper MTXT

    Niin kyl määkin oon kattonu et bensaa on tankis, ja rasvat oon koneeseen vaihtanu vuosittain ja filtterin myös. Tietysti tarttee kelkkassa kuin kelkassa kattoo että telaston pyärät pysyy kiinni ja sitten on vaan ajeltu.
     
  11. Markku V.

    Markku V. Guest

    En ihan just allekirjota tuota sinun väitettä et vectorin suodatin ois v-mäinen vaihtaa... siinähän on se luukku kelkan alla ja suodatin ku tarjottimella. Vrt. Rx1, pura ilmanputsari, akku pois, akkuteline pois, ja sittekki vielä ahdasta.
     
  12. N.Opee

    N.Opee Well-Known Member

    Oon muuten Markun kans ihan samaa mieltä. Ainoa pikku fiba, joka voi vaikeuttaa tuota vaihtotyötä on jonkin 6 mm pohjapanssarin asennus tuhannella popparilla. ;)
     
  13. Markku V.

    Markku V. Guest

    Nekin laitetaan nykyään niin viksusti, et niitataan alkup. pohjamuoviin semmoset niitit joissa on kierteet. Ei tarvi ku ruuvailla pohjapanssari irti ja sitte huoltotoimien jälkeen takasin ;D
     
  14. TTT

    TTT Well-Known Member

    Taitaa jäädä Vectoriin putsari vaihtamatta ilman porakonetta, jos panssari on niitattu.
    Uuteen Phazeriin kuulemma vähän vielä hankalampi vaihtaa kuin noihin edellisiin, mutta siihen on olemassa "konsti" ;)
     
  15. HemmoX

    HemmoX Oli ja meni

    Yleensä pohjaan poppaillaan sellaset niitit, joissa on kierteet valmiina. Eli voit siis ruuvata ruuvit niihin poppailuniitteihin. Näin pohjapanssarimme on kätevästi kiinni! :)
     
  16. TTT

    TTT Well-Known Member

    Niin just. Sitä mä vaan meinasin, että Vectoriin ei putsaria pysty vaihtaan muuten kuin alakautta ja jos panssari on niitattu pop-niiteillä niin joutuu poraamaan ne niitit pois tai nostamaan koko moottori pois, että pystyy sen suodattimen vaihtaan!
     
  17. Service

    Service New Member

    Juu, niinhän se on että vievät melkein kaikki loppurahat siellä huollossa perskuleen ammattilaiset......vaan kun jostakin se on heilläkin se raha siihen liiketoimintaan revittävä, ja työntekijöidensä palkkoihin,sotu/eläke/työttömyys/tapaturma,ym,ym vakuutuksiin ja vuokriin, ja varaosiin joita pitävät hyllyssä jopa nekin pitää maksaa, erikoistyökaluihin joita sitten pyydetään veloituksetta lainaksi että saadaan hommat hoitumaan, ja vielä jopa varaosaohjelmat maksullisia nekin ja mulkku on se huoltoliike joka ei anna varaosakuvaa veloituksetta, mutta onneksi net löytyy netistäkin, ja net perskuleen varaosahyllytkin jotka ovat aina tyhjänä nekin pitää ostaa ja maksaa sillä rosmohuoltoliikkeellä ihan ite, mutta ootappa kun on jotakin takuuhommeleita tai murheita joita ei pysty itse/naapuri/tuttava ratkaisemaan niin silloin on kiire ottaa yhteyttä ja saada homma hoitumaan kivuttomasti ilman laskua, Mutta tälläistähän tämä on, taistelua tiskin molemmin puolin, ja täällä puolen tiskiä on pakko ja ilo muistaa että ilman asiakkaita ei olisi myyjijäkään.
     
  18. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Hengitä hyvä mies!
     
  19. remakka

    remakka New Member

     
  20. remakka

    remakka New Member

     

Suosittele tätä sivua