Nelitahtien huolto?

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä N-34a, 10/11/06.

  1. MrQuis

    MrQuis -84 Poro okkeli -86 Aktiv Karibo -95 Lynx GL 360 S

    Tosi ot...

    Eräässä korjaamossa hinnasto (hinnat viitteellisiä):

    Työtunti: 30 euroa
    Työtunti (jos asiakas katsoo vierestä): 40 euroa
    Työtunti (jos asiakas katsoo vierestä ja neuvoo) 50 euroa

    Tuli vaan mieleeni, että jos katsoo kun kelkkaa huoltaa...
     
  2. machz

    machz Guest

    Ei muuten moni anna mielellään asiakkaan seistä vieressä, kun huoltaa esim. kelkkaa. Ja ihan ymmärrettävää;- asiakkaan "turvanpitokykykiinni" ei ole yleensä kummonen, ja sitä paskaa kuunnellessa ei kyllä tule työn teosta mitään! ;D
     
  3. viperi

    viperi 2 x AC SnoPro 600 2013

    jos oisin huoltomies niin mä tekisin just niinkuin asiakas siin vieres neuvoo .. siinäpähän sit kärvistelis reitin/jumalanselän takana kun kelkka pettää ;D

    ja sit jos tulee valittamaan huollosta niin sanos että mähän huolsin sen niinkuin sie itte neuvoit siin vieressä ;) ;D
     
  4. mikada

    mikada Yamaha Sidewinder 2017

    400€ huolto hinta kuulostaa kyllä hieman ylihintaiselta, mutta itse oon ymmärtäny, että oikeat kausihuolto hinnat pyörii 200-300€ välillä. Se ei minusta ole törkykallista kerran kaudessa tehdä jos on ollu varaa ostaa nelarin ja yleensäkin kelkkailla. Mieluusti kyllä maksan kausihuolto hinnan jos sillä välttää kelkan leviämisen korpeen, koska kausihuollossa ammattilaiset huomaavat heti jos kelkalle olisi syytä jotain tehdä ennenkuin tulee vielä suurempia ongelmia. Ja jos sillä takuunkin säilyttää niin plussaa. Jos huollon tekee vuosittain niin uskon että kelkan jälleenmyynti arvokin on hieman korkeampi tai ainakin helpommin jälleenmyytävissä kuin semmosen jonka huoltokirja on koskematon. Minä en ainakaan luota jos kaveri sanoo, että oon kyllä kaikki huollot itse tehny, joten tämä kelkka on huippu yksilö  :) Siis jos ostaisin kelkan täysin tuntemattomalta tai jos tietäisin että kaveri ei oikeasti ymmärrä tekniikan päälle enempää kuin sika hopealusikan päälle  ;D . Itse luotan enemmän jos huoltokirjassa on kelkkamerkin valtuutentun huollon leimat säännöllisesti tehtynä.
     
  5. PKE

    PKE Well-Known Member

    Niin no... T-I huoltajiahan on tietysti monenlaisia...
    Mutta joukossa on myös oikeasti pieni osa niitä, jotka huoltaa kelkkaansa sata kertaa paremmin itse kuin se virallinen huolto 3000km välein.
    Tietysti pitää myös tietää mitä tekee, ja esim mitä öljyjä käyttää.
    Eli älä tuomitse etukäteen niitä, jolta voisi ihan oikesti saada sen hyvin pidetyn yksilön.

    Tiedossa on esim kolmen MERKKIhuollon läpi mennyt -06 nelari, jossa ei ollut koskaan nähtykään rasvaa telastossa...
    Ja komeet oli leimat huoltokirjassa. ::)
     
  6. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    UMPH, mitä rasvaa ... Jep, olet täysin oikeassa, täysin riippumatta tahdin määrästä.
     
  7. Jukkis

    Jukkis Sidewinder L-TX 137, SRX 137

    Itellä kyllä hyvät kokemukset.
    Just viime viikolla käytin 3000 huollossa ja hyvin oli rasvattu ja hinta uusilla tulpilla, öljyllä ja suodattimella 165 €.
    Lisäksi saa aina vinkkejä mahdollisista ongelmapaikoista, joita kannattaa seurata.
    Toki samat hommat saisi itsekin tehtyä mutta ei ne osatkaan aivan ilmaisia ole.
    Ja kyllä se huolto hintansa haukkuu viimeistään jos jotain kallista osaa(Yamahassa paljon ;D) porsii takuuaikana :)
     
  8. yamaka

    yamaka yamaha rs

    pitäskö se eka huolto olla 500km kohalla vai 800km kohalla ,huolto kirja sanoo että 800km mutta jotkut sanoo 500km,kumpaa uskon ??mitä siihen huoltoon kuuluu,mitä kaikkea ne siellä huollossa tekee siihen,,?
     
  9. KMV

    KMV ZR 6000 137" SP LTD

    Eiköhän se riitä kun jossain noitten välillä vie huoltoon.
     
  10. yamaka

    yamaka yamaha rs

    mitä kaikkea ne tekee ekahuollossa?
     
  11. TTT

    TTT Well-Known Member

    + Huoltotiedotteiden mukaiset takuutyöt ja -päivitykset.
     
  12. yamaka

    yamaka yamaha rs

    paljoko teillä on maksanu 500km huolto ,itellä oli 190€ hinta tuntuu suurelta ku aatelee siihen nähen mitä siihen tehdään mutta jostakihan se raha on saatava liikeeseenki,,
     
  13. yamaka

    yamaka yamaha rs

    mitä pitäs nelarille tehä,ku laittaa kesäteloille?
     
  14. mikada

    mikada Yamaha Sidewinder 2017

    Bensan stabilointi ainetta purkillinen tankkiin ja tankata tankki täyteen ja sitten käytellä sen verran, että stabilointi ainetta on kaasarissakin. Nuo toimenpiteet helpottaa huomattavasti seuraavankerran käynnistystä eikä tarvi kuivailla tulppia. Ja ei muuta ku kelkka odottelemaan seuraavan talven lumia. :D
     
  15. znood

    znood Guest

    yamahan ohjekirjassa on ohjeet kesäsäilytykselle, eli lähinnä rasvaa tuikitaan kaikkiin paikkoihin mihin vois tulla korroosiota, vaihat ketjukotelon ölpät ja imet bensat pois/tyhjäät ja putsaat kaasarit jne ..
     
  16. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Ajella mökkirannassa 5-6 tankillista kesän aikana ja vaihtaa ölpät seb jälkeen ;D
     
  17. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Syksyllä Yamahan leirissä aloittava kyselee:

    Löytyiskö suosituksia huoltopaikaksi etelä-pohjanmaalla +-100km suuntaan jos toiseen? Tai vaihtoehtoisesti Kittilä-Rovaniemi akselilla?
     
  18. ecl

    ecl Yamaha Vmax 700 Triple

    Rauhalan Raimolla on täällä kittilässä yamaha huolto
     
  19. PKE

    PKE Well-Known Member

    VK-Motors Kaikkonen Ruovesi osaa ainakin hommansa. Jos ei ole liian kaukana?
    Ainakin mulla hommat on niiden kanssa toiminut kuin kello. Ja sieltä löytyy myös tarvittaessa esim iskareiden simmityksen jalo taito...
     
  20. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Ei se varmaan liian kaukana ole. On tullu joskus ostettua ajovarusteita sieltä, siitä toiminnasta jäi
    äärimmäisen positiivinen maku!
     

Suosittele tätä sivua