Nytro kestotestissä - touring mode

Keskustelun 'Projektit' on aloittanut käyttäjä Reverend_, 11/12/11.

  1. antsu

    antsu Venture tfT Nytro rtxT Phazer gtT RX1 Viper MTXT

    Vs: Mun Nytro

    Oikein tehty hitsaus on vähintään yhtä luja kuin perusaine :)
     
  2. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Vs: Mun Nytro

    Riippuu toki rosterista, mutta yleisimmät laadut on ihan ok hitsattavia. Hitsataanhan sitä martensiittisiä laatujaki..
     
  3. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Siivouspäivä tallilla: Imurointia ja omput hyllyyn ;D Suosittelen muuten lämpimästi tuollaista lukuvaloa, valo tulee epäsuorasti ja ei rasita silmiä niin kuin halogeeni tms. Lisäksi noissa on tuo pikkuspotti jota voi sitten käännellä vaikka olan yli kohteeseen.. Tekee tosi kodikkaan

    [​IMG]

    Hitsaus tuntui onnistuvan erittäin hyvin, mites muuten kun annoin asiansa osaavan käsiin :) Parempi onkin, mitään vahviketta ei nimittäin laitettu.. Alkaa telatunnelissa olla jo reikää omiin tarpeisiin. Hiukka arveluttaa tuon kesto.. Uusi reikä heti vanhan alle vois sanoa siihen mihin se olisi alunperin pitänyt laittaa.. Kun sitten mitoin paljon jää liukurungosta vetopyöriin niin n. 5mm enemmän, yllättävän paljon siis vaikuttaa tuollainen siirto. Myös takapukin linkku näyttää olevan arveluttavan etukenossa mutta niin kai sen kuuluukin, nyt kun tuo on samoilla paikoilla kuin uudessakin.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Etupukin iskarin lisäsäilöstä jää kovin pieni rako liukurunkoon mutta noin se kuulemma sinne tulee? Käsittääkseni liukurunkoakaan ei ole tarvis asennuksen yhteydessä muokata. Alustasta tsekattiin laakerit ja pari sai rasvaa, kasaus uusilla liu'uilla ja etupukilla. Mitenhän kirellä nuo etupukin linkkusysteemin ylemmät mutterit tulee olla? Tuli laitettua aika varovasti ja loctitella vaikka niissä onkin lukitukset, ettei ahistaisi linkun niveliä

    [​IMG]
     
  4. PRo

    PRo Lynx X-Trim 600 SDi -08

  5. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Brp:n kuvissa on nuo iskarit miten sattuu.. Tää on Wp:n iskari, alkuperäinen on lisäsäiliö ylös ja oliko vasemmalle?
     
  6. PRo

    PRo Lynx X-Trim 600 SDi -08

    Vs: Mun Nytro

    Ok, näytti vaan niin ahtaalta toi säiliön paikka kun se on noin päin.
     
  7. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Nonii kaikki kestänyt ja toiminut jo 700km, aika siis kokeilla jotain muuta ;D Voimalinjaan tuli tällainen kitti + rullat. Painovarsien viimeisessä reiässä oli vakiona pienempi niitti kuin nuo kaksi muuta, joten tuo pultti tuo sinne hiukan lisää massaa. Toivomuksena oli reittiajoon rauhallinen kitti, pienetpä on muutokset millä se tehdään! Jos tehdään.. Kelkassa on mittarissa 11tkm ja tuntui kaikki kytkimissä olevan ihan ok, kulumista toki havaittavissa mm. rulliin oli kulunut urat ja variaattorin liukunastat myös kuluneet sekä yksi halki. Jos saan nastat jostain pääsis jo huomenna kokeilemaan!

    [​IMG]

    Öljysäiliö on kestänyt korjattuna moitteetta.

    Noita suksia olen tässä arponut että tekisikö ohjausmodin vaiko kokeilisi slt:tä takaisin? Haluaisin pitää nuo alla sillä ovat kuitenkin huomattavasti kevyemmät kuin metallisatulalla olevat sukset.. Gripperit on ihan hyvät, rauhalliset, johdonmukaiset, kevyet ja ok kantavuus mutta jotenkin vähän ottavat ilman että ovat tarkat mistä en kyllä tykkää. Meno on vähän summittaista toisin kuin slt:t alla. Voi johtua toki raudastakin, grippereissä nyt vakiot jotka on aika kesyt mutta onko kunnon rauta liikaa? Toisia powdereita en halua.. Blade voisi olla kokeilemisen arvoinen?
     
  8. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Variaattorin nappulat saatu ja kitti kiinni 8) Merkittävin muutos tuli liikkeellelähtöön, ei enää nyvi tai hyökkäile. Pystyy ajamaan hiljaa ja lähtemään pehmeästi liikkeelle ilman kaasun lirputtelua! Toisekseen voimalinja pysyy "vaihde päällä" hiljaisessakin vauhdissa mikä osaltaan helpottaa puunkiertoa suunnattomasti.. Myös peruuttaminen on nyt hallittua.. ei kaiva vanhingossa kiinni kuten ennen jos kovin hallitsemattomasti kaasutteli...

    [​IMG]

    Gripperit heitin nurkkaan ja tilalle vanha tuttu SLT.. Kyllä suksissa on eroa. Gripper ohjasi hyvin pehmeällä ollen erittäin rauhallinen ja ennustettava ilman että olisi ollut erityisen raskas. Reitti-Nytro tuntuisi tykkäävän SLT:stä keulilla ;) Ja on näitä kaikenlaisia tässä kelkassa kokeiltukin: Vakiot, Slydogin trail, PP, SLT ja gripper. MTX:n suksetkin oli joskus mutta luovuin niistä ennen kuin ehdin alle kokeilla.. Niihin olisi joutunut uusimaan kaikki puslat että olis saanut sopimaan kun ovat niin leveät, kiinnityksestä kanssa..

    Kavensin puslat ja rislat 72mm leveyteen eli ovat nyt brp-yhteensopivia - bladet listalla seuraavana. Onkohan brp-satula hieman korkeampi kuin Yamahan oma? Varmaan niitäkin montaa korkeutta tietty..

    [​IMG]
     
  9. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Iskareihin löyty hyvät touringsäädöt! :D Parhaat tänä talvena.. Hetken jo oli mielessä että ei tästä mitään tuu mutta kannatti jatkaa hakemista. Siis tietenkin vehje on muuttunut koko ajan paremmaksi ja paremmaksi, mutta sitä kun olettaa että muutosvauhti on rivakka.. ;D

    Sitten tänään meni putki poikki. Etuosan kiinnike murtui irti kans ja tuosta kollektorin jälkeen mistä katkes puuttuu kans pieni pala. Kyseessä selkeä rasitusmurtuma.. kelkalla ajettu 13tkm. Kannattaakohan tuota korjata enään..

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  10. patikkomestari

    patikkomestari Yamaha Nytro RTX

    Vs: Mun Nytro

    Mitähän ainetta toi putki on?Jos hitsi vaan tarttuu siihen,niin eikös toi kannattas parsia nipuun?Tietty jos lompsassa painetta niin kaupasta uutta vaan 8)
     
  11. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    Vs: Mun Nytro

    Veikkaisin RST:tä ku ei pahemmin ole ruostetta vaikka näyttää pinnottamattomalta. Laatuna joko normi 304 tai ferriittine 409
     
  12. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Aisi 409 veikkaisin kanssa. Saa hitsattua ihan normi migillä ja tavallisella langallakin.
     
  13. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Re: Mun Nytro

    Eikös tuo ollu jotain titaania... No ihan mustana hitsasin mustalla ko muutakaan ollu ja ihan kai tuo on mukana pysyny. Rosterin oloista se oli hitsata, no, parempaa tilalle ku seuraavan kerran purkautuu.
     
  14. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    Vs: Re: Mun Nytro

    Itseasiassa Aisi 409 sisältää titaania yhtenä seos aineena.
    Jos se oikeeta titaania olis niin ei olis sunkaa tarvinu mustala koittaa niitä yhistellä. ::)
     
  15. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: Re: Mun Nytro

    Ei oo titaania. Sitä on vaan ruisku RX-1:ssä, ja nehän hajoo paljon helpommin. Orig varaosakin lienee jo taas tuota ferriittistä rosteria.
     
  16. Creek

    Creek Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Ite hissuuttelin 304:lla tuollaista Vectorin vastaavaa, hyvin tarttui.
     
  17. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Jep putki oli jotain läheltä rst:tä, kuulemma hankala hitsattava ja hinta sen mukainen vajaa satku.. :eek: No nyt on priimaa. Olispa itellä tilat niin hankkisin hitsausvehkeet heti!! Seuraavan kerran kun katkee niin uutta putkea tilalle. Tämä putkihan on yksi niistä monesta mitä on muutettu sitten -08 mallin elikkäs uudemmissa se on vahvistettu(kuten myös syylärin kannakkeet, ylätukivarret, öljysäiliö.. jne).

    Siinä kun tankki oli sen 10 päivää irti bensat sisällä niin eipä mahtunutkaan enää paikalleen. Oli turvonnut sen verran että kaksi miestä sai vääntää tosissaan ja sitten kun saatiin se jotenkin ihmeen kautta kohdilleen jouduttiin toteamaan että bensalinja on pinkeä kuin viulun kieli.. Sai sitten unohtaa sen tankin asennuksen. Seth Trailtankilta on loistoheppu, lupasi nimittäin laittaa uuden pikana. Sitä odotellessa laitoin vanhan pikkutankin kiinni että pääsee ajamaan. Eka reissu ja tankin koko yllätti, jäljellä pari litraa kun löysin huoltsikan pihaan ;D Ei passaa enää kovin harhailla reiteillä :-\

    Öljytankkiin kehkeytyi hieno ratkaisu. Tilasin tollasen http://oftracing.com/OnlineStore/index.php?main_page=product_info&products_id=113
    Mutta mitä mieltä ootte paketti nimittäin tuli perille hieman lytyssä ja tankin korvakot on jo valmiiksi vääntyneet.. OFT:lta kommentoitiin kun laitoin kuvat katottavaksi että oikaise vaan se kestää kyllä. Kuulemma laatu on 5052 ja ei oo hauras ???

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  18. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Näyttäis ettei ole välttämättä edes kuljetusvaurio, vaan jo hitsaus vetänyt korvat väärään.
    Jakarilla käännät suoraan vaan ja kiinni.
     
  19. Creek

    Creek Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Ihan normisti hitsaussauma imassut korvakot
     
  20. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Kyseessä on kuljetusvaurio.. Kuvat voi hämätä mutta korvakoissa ei huomauttamista hitsisaumojen osalta, kierous alkaa muutama milli sauman jälkeen.. Tankin alla ei ollut pehmustetta että ihan menee pakkaajan piikkiin!

    Ei pitäisi olla niin hankalaa hitsata tuo pönttö oikein ::)
     

Suosittele tätä sivua