Ohjaustangon racing päät.

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Päällikkö, 9/1/06.

  1. Päällikkö

    Päällikkö MXZ X 600

    Mitä mieltä olette tekeekö noilla koukuilla mitään?Itse olen pärjännyt ilman niitä mutta kun niitä alkaa olla jo useassa kelkassa niin ajattelin laittaa myös itselle koukut.
    Voisi ainakin kuvitella ettei ainakaan kaasun puolella ole koukulla mitään virkaa mutta kertokaa mielipiteitä ne joilla väkäset on käytössä.Millaiset koukut on hyvät pienet vai isot?

    Jatko kysymys kelkkani on Ski-Doo mxz-x 600 -02 niin saako noi koukut laitettua vai onko siellä tangon sisällä lämmittimen johdot tiellä.Mielestäni kun kahvoja tutkailin siellä ei johtoja ole vaan lämmittimet ja johdot on tangon päällä.Huolto/varaosaliikkeen henkilön kanssa asiasta keskusteltiin ja hän oli kanssani erimieltä mutta niin monet kerrat he ovat olleet väärässä.Entä mistä kannattaisi koukut tilata kun tuolla varaosaliikkeessä ei yllätys yllätys taas ollut muuta kuin ei oota.Kysyy täällä liikkeistä sitten mitä vaan esim variaattorin hihnaa mitä luulisi menevän tasaiseen tahtiin kaupaksi niin vastaus on ei ole mutta pitäisi parinviikon sisällä tulla kaksi hihnaa.
     
  2. machz

    machz Guest

    Kyllä niillä koukuilla virkaa on, varsinkin rinnekelkkailussa. Mutta ilmankin pärjää!
    Ja siihen asentamiseen: lämpöelementin johdot täytyy laittaa tankoon poratun reiän kautta tai ihan vaan päältä.
    Ski-Doossa ne johdot tulevat tangon päästä ulos.
     
  3. Päällikkö

    Päällikkö MXZ X 600

    Onko varmaa tietoa että johdot tulee tangon päästä ulos.Ei oikein kiinnostaisi alkaa tuppia ja kenties lämmittimiä vaihtamaan.Pitää yrittää tirkistellä tupin päästä mitä siellä näkyy.Tohon kaasupuolen koukkuun liittyen mitä itse olen kokeillut kelkkaa missä koukut on ollut niin minulla ainakaan kämmen ei yletä sekä kaasuun että koukkupäähän.Vasta kun kaasusta päästää irti saa käden siirrettyä koukulle ja kaasustahan ei lasketa irti koskaan.
     
  4. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Suosittelen lämpimästi!! Ite tykkään koukuista kun niihin oppii luottamaan ekoja kertoja. Hyvää lisä tukea ja kääntöapua antaa kun pystyy roikkumaan kahvassa. Meinasin Renthalin Fatbaria tankoa EHKÄ laittaa mutta jää laittamatta jos ei saa koukkuja tangon päihin! Vasemman käden puolelle ite laittasin 90° kulman ja kaasun puolelle 45° kulman.
     
  5. henz

    henz Ski-Doo X Renegade

    Pikkukoukut on, itse ainakin tykkään, niihin voi tukeutua ja "nojata" käsiä. Paitsi että oli liian löysällä ruuvi kerran ja ... ...
     
  6. Redown

    Redown Ski-doo Renegade 600SDI -05

    Meillä -05 mallissa on ne lämmittimet "integroitu" siihen kahvakumiin ja mikään osa niistä ei mene tangon sisälle.
    Itse olen ajanut j-koukkujen kanssa sekä ilman niitä. Rinnekikkailussa niistä ei kyllä ole mitään apua, sitä varten on tartuntakahva..
    Reittikäytössä mutkien ajamisessa pientä apua voi olla, mut sit taas jää vaihtoehtoisesti jarru tai kaasu käyttämättä tms.. En minä vaan tykännyt niistä joten otin pois..
     
  7. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Elikkäs tässä ois vastaus onkelmaas: JOS VAAN PAIKALLEEN SAAT NIIN LAITA JOS TYKKÄÄT ;D
     
  8. Päällikkö

    Päällikkö MXZ X 600

    No näihän se on tehtävä saahan ne aina pois jos ei tykkää.
     
  9. Puges

    Puges Polaris 440 XCF-97

    Milläs noi "koukut" tulee kiinni ohjaustankoon?
     
  10. Päällikkö

    Päällikkö MXZ X 600

    Vähän samalla periaatteella kuin betoniroppu ottaa kiinni.Puristuu tangon sisälle.Ainakin näin luulen ja tiedän.
    Ei muuten ollut mitään johtoja Sdi-Doossa tangon sisällä joten eikun mutkia asentamaan jos vain sellaiset jostain liikkeestä löydän jos en niin sitten tilaukseen.

    Pistäkääs vielä osoite mistä voisi tilata suoraan kotiin noi mutkat mielellään ne isommat.Emc:ttä löytyy ne pienemmät ja duell ei myy kuin jälleenmyyjille.
     
  11. Vesku

    Vesku Renegade

    Pyöriikö ne sulla edelleen jossaki nurkissa? Monenko asteen mutka?
    Pistäppä yksityisviestillä tarjous josta ei voi kieltäytyä niin ostan pois!  :)
     
  12. Redown

    Redown Ski-doo Renegade 600SDI -05

    Mulla oli 90 asteen mutkalla ne, kerkesin jo myydä ne poies.. Noitahan saa ihan paikallisliikkeistäkin.. Ainakin täällä näkyy olevan hyllyssä hirmu läjä noita koukkuja..
    Hinta tais jolla jossain 30e paikkeilla..
     
  13. frosty

    frosty Well-Known Member

    Kyllä ne hyvät on. Itse en halua enää ajaa ilman niitä. Tekee mutka ajoa paljon tukevammaksi.
     
  14. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    On noi koukut kalliita kun vertaa fillareiden vastaaviin, mutta kyllä niistä on hyötyä kun roikottaa
     
  15. Päällikkö

    Päällikkö MXZ X 600

    Kalliita on.Euro nostanut taas hintoja.Eikö kukaan tiedä paikkaa mistä voisi tilata noi isommat mutkat.Täälläpäin kun tuo asiakas palvelu ei pelaa.Hyllystä ei löydy mitään eikä oikein haluttaisiin tilatakkaan.Yksi liike olisi tilannut mutta hinta oli 30 Euroa kappale.Siis melkein 360 markkaa pari.Siinä tulee jo muoville kilohintaa. :eek:
     
  16. HemmoX

    HemmoX Oli ja meni

    Sama täällä, oikeen oivat kapistukset nuo "mutkat" :)
     
  17. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    EuroMopoCenterissä on postimyynti. Kahta mallia pitkä/lyhyt 19,50e/kpl eli 39e/pari
     
  18. Päällikkö

    Päällikkö MXZ X 600

    Jos tarkoitat EuroMotorCenter niin siellä ei ole kuin yhtä mallia.Sitä lyhyempää.Pitäisi löytää se pitempi malli.Kun kerran ostaa niin ostaa sellaisen minkä haluaa.
    Siis tämä malli on myynnissä EuroMotorCenterissä ei muuta mallia.
    http://www.emc.sci.fi/MK-kataloogi/YT-ohj_koukku.htm
     
  19. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Paperikuvaston mukaan kahta mallia

    LYHYT: 88-091
    PITKÄ: 88-090
     
  20. Päällikkö

    Päällikkö MXZ X 600

    Duellilta löytyy lyhyt ja pitkä koukku emc:ltä löytyy ainoastaan lyhyt koukku.Olen soittanut ja kysynyt asian.
    Sain kuitenkin koukut ostettua.Kävin 60 km päästä hakemassa kun oli muutakin menoa sinne päin.
    Tosiaan aina sama juttu kun kiertää paikkakuntani liikkeet,ikinä ei löydy mitään eikä mielellään edes tilata.
    Koukut on paikoillaan mutta epäilyttää tekeekö niillä mitään.Jos käsi on koukulla niin samaan aikaan ei yletä kaasulle eikä jarrulle.
    Koeajoon lähden heti kun tulee pakkasta ja vesisade muuttuu lumisateeksi ehkä jo ensi talvena.
     

Suosittele tätä sivua