Ongelmia kelkkakaupoissa? Tarinat(ja mahd. ratkaisut) tänne!

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Jakelfin, 1/4/09.

  1. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Vielä jos perustellaan sitten jos jotain huonosta palvelusta mainitaan, eihän me aiheetta ja tahallaan mielipahaa kauppiaile haluta vaan antaa vähän palautetta, kyllä palaute perile menee jotaki kautta.
     
  2. M4tt1

    M4tt1 Polaris Axys Pro RMK 850 155" 19

    ei kannata jakel ottaa niin vakavasti sitä pekan touhua sielä tuovilassa, se on vaan päivästä kiini
     
  3. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    No mitä wittua sinä sitten itket täällä, NYYH, voi he´levetti. M4tt1 tms .....
     
  4. illu2

    illu2 Todellinen takin kääntö temppu tehty!

    Ostin tuossa n5 vuotta sitten käytetyn sport touring 550 polariksen eräästäliikestä roista ite kelkka oli saarisellällä josta sen myös hain, paperit oli vähän hukkassa kun maksoin kelkan omistajalle niin aiko lähetää ne seuraavana päivänä mutta ei kuulunut viikoon joten soitin kyselin perään.Vastaus oli etää oota vähän, siinä sitten viikotain kyselin papereiden perään ja vastaus oli aina sama että oota vähän, kunnes lopulta 8 kuukautta oston jälkeen meni hermot soittelin sitten kuluttaja asiamiehelle asiasta joka soitti poliisille ja verottajalle sekä myyjälle ja kertoi asian menevän jonnekin virkavallan syöverehin, en itse tiedä että minne.Ei kuulunut papereita vieläkään 1 kuukateen joten kuluttaja asiamies taas asialle ja soitto myyjälle että verottaja on kiinostunut sinun kauppa hommista ja yllätys oli suuri soitosta 2 päivää oli paperit mulla keittiön pöydällä,omistajana oli joku liiski yhtiö jota en tiennyt.Eli olin ostanut LIISINKI kelkan jota myyjä ei olisi saanut myydä ennen kun itse on maksanut jäljellä olevan velan.Tämä paperien homaaminen kesti vajaan vuoden että sain kelkan omiin nimiin vaikka olin sen maksanut sen kaupan teko päivänä. Saman tyylinen homma on sattunut ainakin 2 kaverille samasessa liikkessä asioinelle.
     
  5. Antti M

    Antti M Kasa Romuja

    Vauhtikamppeen toiminta mallin takia olen joku vuosi sitte vetäny herneen nenään.
    Eipä tartte käydä enään siellä.
    Hurjia juttuja kyllä kuulee mutta onko ne sitte täysin totta siitä en tiiä
     
  6. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Nyt kun puhutaan valmistajan takuusta niin ei kai se liikkeen tappio ole jos ne joutuu jotain korjauksia tekemään, vai olenko aivan väärässä?
     
  7. jason_20

    jason_20 Well-Known Member

    Sinisalon tuotteissa, mitä tuovilasta ostanut on takuu kyllä pelannut. Esim pyhän reissulla hajos 2kk vanhasta takista vetoketju, vein takin liikkeeseen niin lähettivät sen johonkin ja n.1-1.5 viikon päästä oli sama takki uudella vetoketjulla mulla kourassa. Ei mulla ole juurikaan ongelmia tuovilan kanssa ollut, tieten huonoja päiviä mahtuu heidänkin viikkoihin kiireiden ja omien henkilökohtaisten asioiden yms. takia
     
  8. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Ite lähetin puvun suoraan tehtaalle vastaanottajan laskuun.
    Samalla viikolla tuli takaisin taskun vetoketju vaihettuna ja revennyt housun heijastenauha oli vaihdettu uuteen.
    Tuotesuunnittelu ja "korjaamo" on Puolangalla.
     
  9. Mippi

    Mippi Well-Known Member

    Tolikka! Vituttaa vääntää rautalangasta! Tuskimpa kirjottelisin tänne, jos em systeemit kuuluis toiminta tapoihin.

    Edit: Älkää maksako penniäkään, jos paperit ole heti saatavilla! Jos liike pukkaa konkan niin heikosti käy...
    Eräs jeppe osti paikallisesta kampeliikkeestä kelkan. Maksoi heti mutta paperit luvattiin parin pvän päästä. Meni muutama kk ja läsähti kolari. Selvisi, että kelkka oli maahantuojan nimissä. Sai kuitenkin loppupeleissä paperit suoraan maahantuojalta ja vakuutushommatkin hoitu kohilleen.
     
  10. tuosar

    tuosar Team MiniZ

    noinhan sen pitäs toimia kaikilla merkeillä..
    ja nopeinta on yleensä kun itse haalaa postiin kamat ja lähettää vastaanottajan piikkiin
    ja palauttavat suoraan lähettäjälle ilman välikäsiä; kauppias tms...
     
  11. villeeh

    villeeh rave 09 ss

    Toivottavasti ei käy kuten nimimerkki "tylyttäjä":lle Mp puolella...
     
  12. Okcelbo

    Okcelbo Well-Known Member

    No miten kävi?
     
  13. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    http://www.mpmaailma.fi/index.php?news=3&news_id=499

    http://www.mpmaailma.fi/index.php?news=3&news_id=501

    Jatkuu...
    http://www.mpmaailma.fi/index.php?news=3&news_id=1733
     
  14. Hra XC

    Hra XC Well-Known Member

    Siksipä tänne ei varmaan moni kirjoittele vaikka olis huonojakin kokemuksia...
     
  15. make-71

    make-71 yamaha RX-1 2004

    Mullaki polaris vaihtu toiseen merkkiin osittain liikkeen
    toimintamallin vuoksi. Kaikenlaisia selityksiä aina löyty miksei
    kelkkaa oltu vielä huollosta saatu valmiiksi!
     
  16. -Tume-

    -Tume- Well-Known Member

    "Mitkä tehaspäivitykset? Me ollaan myyjiä, ei huoltomiehiä, mistä me voitas tietää"
    "Miten niin pitää simmittää iskarit, kuka Korsumäki? Ootko niitä likkereitä pyöritelly?"
    "Pätsi myy näitä romuja, ei nämä ole minkään arvosia"

    Tässä nyt pari mitä tuli äkkiseltään mieleen. ::)
    Tosin edellisellä kerralla ei ollu kyllä palvelussa moittimista, ettei pelkäksi haukkumiseksi mene...
     
  17. rs

    rs Lynssi

    Tää nyt ei ole mistään liikkeestä ostettu ku ihan yksityis kauppa. Viime viikolla 1.4 vaihoin yksityisen kaverin kans kelkkoja multa vanhempi kelkka ja vaihossa uudempi maksoin välit ja kaikki vaihto hetkellä ok. Seuraavana päivänä minun kaveri lähti testaa kelkkaa ja 60km ja mäntä/ motti kajahti, myyjä kaverille yhteydenotto ja tuumaili vaan että voi, voi. Ois voinu vähän fiksuminkin koittaa hoitaa homman, noh pitää lähteä hoitaa juttua eteen päin. Tämä on yksityis kaupan ihanuus.
     
  18. Kake3

    Kake3 Well-Known Member

    Aika helppoa on joutua kusetetuksi, jos ostajana toimii noin tyhmästi. Ei kai sitä kauppahintaa kuulu maksaa, ennenkuin saa rekisteriotteen käteensä. Ihan perusjuttuja.
     
  19. miccis

    miccis Well-Known Member

    Meninpä päivänä eräänä kelkkakauppaan. Oma vanha oli kärryssä ja seku vaan kyselin ku olis vaikka voinu vaihtaakin, oli ns. semi-kuume päällä. No, otin vaihtotarjouksen, joka oli niin hyvä, että piti heti tarttua kiinni siihen. Vaan ei ollu uutta kelkkamallia liikkeessä ku kaikki oli myyty. Eipä siinä ongelmaa, sovittiin, että seuraavalla viikolla tulee maahantuojalta ja tehdään sitten paperit.

    Meni viikko ja kysyin, ei ollut tullut kelkkaa maahantuojalta. "Oli jääny lähetyksestä"
    Meni toinen viikko, ei ollut tullut kelkkaa maahantuojalta. "Oli matkalla"
    Meni kk, ei ollut tullut kelkkaa maahantuojalta. "Oli mennyt lähetys Ruotsiin ???"
    Meni 1,5 kk, ei ollut tullut kelkkaa maahantuojalta. "Niitä ei vissiin ole" => Unohdetaan koko juttu...

    Vieläkin ajelen sillä omalla "vanhalla". Onneksi ei ole niin huono kampe, että isommin viduddais. Sit olis ottanut päähän, jos ei olisi ollut lainkaan kelkkaa ja olisi joutunut odotteleen talven mentyä ohi.

    Ai niin, ei ollut siitä kiinni etteikö maahantuojalla kelkkoja olisi ollut. Kaveri osti toiselta paikkakunnalta samanlaisen ku itte olin vailla ja kelkka tuli kahdessa päivässä maahantuojalta.

    Tarinan opetus: seuraava kauppa ei tapahdu kyseisessä liikkeessä.

    Olishan tuosta tapauksen saanut aikaiseksi, jos olisi jaksanut alkaa vääntään kättä. Ei vaan kiinnostanut. Säästypähän vaihtorahat ;D
     
  20. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Miksi se mäntä/motti kajahti?
     

Suosittele tätä sivua