Ongelmia kelkkakaupoissa? Tarinat(ja mahd. ratkaisut) tänne!

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Jakelfin, 1/4/09.

  1. rs

    rs Lynssi

    En ole muuta kun ottanut kannen poies ja ketjukotelon puoleisesta männästä laki ilmeisesti"sulanut", kumi kurkut on vähän kötöstellyn näköset, eli oisko ilmoja repiny. Kone kyllä kävi ihan normi kierosta koko ajan.
     
  2. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Kuvia?
     
  3. Kimurantti

    Kimurantti 2021 3700 RE-Ferrari green

    Asuuko alle 500km päässä tämä myyjä jannu? Kyllä tuommosessa tilanteessa on syytä tulla vastaan jos asuu kovin lähellä. Tietenki jos oot itte ollu ihan kuutamolla ::) mutta toivottavasti et.
     
  4. rs

    rs Lynssi

    Kait se sama asuuko vaikka 600 km päässä, minä puhun tässä rahallisesta vastaan tulemisesta.
     
  5. illu2

    illu2 Todellinen takin kääntö temppu tehty!

    Juurikn näin helppoa on tullu kusetetuksi,mutta meillä on on tapana ollut luotaa LAPIN MIHEN SANAAN vaan eipä luoteta enää niihin jotka asuu napapiirin etälä puolella, kuten tämäkin liike on rovaniemen etälä päässä.
     
  6. Kimurantti

    Kimurantti 2021 3700 RE-Ferrari green

    No tietenki pitäs puolet ees maksaa, eihän se vaikuta toista alkaa takomaan hampaattomaksi, se se vasta kallista onki ::) Aikoinaan ku ostin yhden A-C niin myötäänsä oli pajalla, ni kaveri tuli vastaan aina puolet kuluissa.
     
  7. ViRi

    ViRi Well-Known Member

    No mikä lappi se napapiirin eteläpuolella on ???
     
  8. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Mitään maksuvelvollisuuttahan myyjällä ei ole, mikäli kysymyksessä ei ole selkeästi petos.

    Sellainen voisi olla esimerkiksi 15000 ajetun SD:n kohdalla sellainen että sanotaan siihen olevan koneremontin tehty ja esitellään "remonttia" itsetehtyjen/kaverilta saatujen kuittien kanssa, vaikka todellisuudessa moottorille ei olisi tehty mitään.

    Onko myyjä jättänyt kertomatta jotain oleellista minkä vuoksi kone sitten leipoi?

    Sanoit että kurkkuja oli "räpelletty"? Miten?
    Eikö myyjä sanonut sinulle myyntihetkellä että kurkkuja on "räpelletty", tai että kurkut kannattaisi vaihtaa tai kuntoa tarkkailla?
    Etkö itse tarkistanut imukurkkuja?

    Miten kelkkaa on käytetty ennenkuin kone leipoi? Orggismännät sisällä? Wisecot? Lähdetty kylmiltään suoraan laulattamaan?

    Mikäli kelkka oli takuuvarmasti kunnossa myyntihetkellä niin itse en maksaisi pennin jeniä, juuri siitä syystä että kelkka kun saadaan ajamalla hajotettua helposti siinä 60:km:n matkalla jos tarpeeksi pöljästi käsitellään, eli lähdetäään vaikka kylmällä koneella laulattamaan suorilta sen mitä kelkasta lähtee, tai huudatetaan tasakaasulla järvenselkää kilometritolkulla, kokeillaan vaikka "hieman" huippuja... Kyllähän niitä konsteja löytyy Rotaxin hajottamiseen.

    Mitään takuutahan vanhoissa kelkoissa ei ole, enkä itse Rotaxille moista antais uutenakaan...  ::)
     
  9. illu2

    illu2 Todellinen takin kääntö temppu tehty!

    Jos multa kysytään niin ei mikään, se on jo täältä käsin katottuna jo etelää. Eikä sitten tarvi kenekään vetää palkokasveja nenään,tämä on VAIN minun mieli pide. ;D
    Mutta asiaan myyjä kyllä antoi mulle kauppakirjan ja kopion rekisteri otteesta matkaan,ja jos jotan hyvää hataan asiasta niin säästimpä vakuutuksissa vuoden ja oli kelkassa kasko koko ajan voimassa kun sitä kyselin vakuutus yhtiöstä rekisteri numerun perusteella.
     
  10. j-maister

    j-maister Xtrim SC 600 e-tec -10

    Äläs nyt, mitenkä muuten oisin täällä jos ei nettiä ois, hä?  ;D
     
  11. rs

    rs Lynssi

    Jaaa, en ole kyllä ite saanu yhtään ROTAXIA hajalle tekemällä just nuin, oli wisecot tai ei....
     
  12. lynexi

    lynexi Well-Known Member

    Sehän se maksaa joka särkee eli kaveris. Eihän se myyjä voinu tietää että millon se mäntä sulaa.
     
  13. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Siis, poistetaanpa tuo alkuperäinen kommentti, koska tosiaankaan tarkoitus ei ole vittuuuilla. Koneen hajoaminen vituttaa taatusti muutenkin.

    Mutta, kyllä sen Wisecoilla saa leivotettua melko helposti jos kylmänä lähtee laulattamaan liian nopeasti. Se mäntä ei tosin sula, mutta kiinni leikkaamisen riski on suuri. (Eihän sitä nyt yleensäkään millään vehkeellä pidä lähteä kylmänä laulattamaan sen mitä siitä irtoaa, johan sen sanoo järkikin)

    Laita kuva männästä ja sylinteristä niin nähdään miksi se on ottanut itteensä.
     
  14. Yamaha enticer

    Yamaha enticer SxViper

    Älä rupea tuhlaamaan aikaa ja vaivaa. Sinulla ei ole kuin hävittävää. Yksityisten välisessä kaupassa kun ei ole edes perävalotakuuta. Tee koneremontti ja nauti ajamisesta.

    En itsekään kyllä vastaavassa tilanteessa maksaisi vastapuolelle euroakaan, sillä käytetyt laitteet "myydään siinä kunnossa kuin ne ovat". Toki olen omissa kaupoissani kertonut laitteen olemassaolevat vikakohdat, siihen päättyy mielestäni
    myyjän vastuu. Mitä vanhempi ja halvempi laite, sitä varmemmin jossain vaiheessa täytyy varaosia ostaa. Niin se vain menee.
     
  15. rs

    rs Lynssi

    Näin kait se on tehtävä, pistää kelkki pajalle ja tehä remontti oikein ja oikeilla osilla ja ootella tulevaa lunta.. Huono maku vaan jäi näistä kaupoista.. Semmosta se on, Yksityiskaupan ihanuus.. ;D ;D
     
  16. Loogitech

    Loogitech Well-Known Member

    Semmosta vaan että (jos viet kelkan pajalle):

    Hyvä mekaanikko toki korjaa ja asentaa, myöskin tutkii mahdollisen vian aiheutumisen syitä.
    Oikein hyvä mekaanikko keskustelee ensin tapauksesta, olosuhteista ym. ja sen jälkeen itsepintaisesti tehden (tutkii kaikki asian liittyvät asiat/systeemit), myös löytää sen syyn..jolloin vamma ei uusiudu ainakaan siitä syystä. 
     
  17. pete...

    pete... Yeti Pro 800. 07&11


    Sulla tuntuu olevan huonoa tuuria noissa kelkkakaupoissa.

     
  18. rs

    rs Lynssi

    Näin on, harrastus vähän potkii vastaan.. ;D
     
  19. willson

    willson Well-Known Member

    Kyllä olen itsekin joutunut kusetetuksi ja oon todennu sen et en osta mitään yksityiseltä, ennen kuin kokeilen ja testiajan kelkkaa, näin tein edellisessä. Liikkeestä on sinänsä turvallisempaa ostaa ku antaa takuuta, jos jotain ilmenee. Voitteko te kokeneemmat sanoa paljonko antaa? Veikkaisin 1-6kk...?
     
  20. rs

    rs Lynssi

    Edellisen kelkan ostin toukokuussa ja hajos tammikuussa, liike tuli puoleen vastaan korjaus kustannuksissa. Kumikurkku repes ja mäntä suli.. ;D
     

Suosittele tätä sivua