Paleltumista...

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Tumppu_90, 21/2/06.

  1. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Ehkä siirtysin umpipottaan jos joku keksis tuplavisiirin jossa olisi vastukset sisä ja -ulkopuolella.
    Ja vastukset ois niin boostatut että ne sulattas jäätävän veden päältä ja hikoavan pään ja hengityksen huurut sisäpuolelta.
    Kumpaaki koulukuntaan on hengityksenohjainta yms ilmastointia, mutta tuota yhtä ropleemia ei saa ratkastua.
    Toistaseksi meen crossipotta ja Rudyt yhistelmällä. Soveltuu parhaiten MUN käyttöön.
     
  2. jussir

    jussir Guest

    mulla on tullu tänän talvena 2 tomone kellokka poskeen ja vielä samaan kohtaan :-\ mutta 2 kerran jälkeen tajusin ostaa paremmat lasit :)

    toinen paleltuma näkyy täläkin hetkellä poskessa...hilseilee paleltunu iho pois...

    itse olen lämittänyt aina kädellä noita paleltumia ja jatkanut matkaa :-X
     
  3. XTRacing

    XTRacing Vmax 500 -98

    Muita paikkoja ei palele paitsi sormen päitä ihan v*tusti :( Ei ole tuntoa kun käy vähän ajelemassa kun tuli nostettua tuota stongaa eikä tuulilasi enää suojaa sormia :-\
     
  4. Pollari

    Pollari Guest

    Poskessa ja nenässä on kerran ollu tänätalvena..
    Eiku kaikki vaan vaihtamaan Scotin huput Finnsvalaan!
     
  5. väiski

    väiski New Member

    armeija aikana oli puhetta kun oli jonku varusmiehen varpaat meinannut paleltua niin oli joku kappari neuvonut juoksemaan hangella ilman kenkiä koska oli lukenut semmoista tehtäneen jossain talvisodassa.. no sen varusmiehen varpaat piti sen jälkeen amputoida koska olivat paleltuneet niin hyvin ja se kapiainen oli saanut syytteen tästä käskystä.. silloin juuri neuvottiin että yksinkertaisin ensiapu on koittaa kämmenellä lämmittä sitä kohtaa mohdollisimman pian
     
  6. cranetus

    cranetus ehkä,ehkä ei

    Ei se noin menny.
    Vaan:
    Oli käsketty tällä tavalla "pesemään" jalat ja tällöin oli joltaki sankarilta varpaat paleltunu.
     
  7. Dragon600HO

    Dragon600HO Guest

    Paleltuu ne umpikypärälläki poskipäät ku ajetaan eikä körötellä, ainakin Lazer revolutionissa.
     
  8. harza

    harza Well-Known Member


    Jaa tuo on varmaan aika kovasti kypärästä kiinni, tossa mun HJC:ssä ei kyllä pääse vinkka sisään yhtään mistään.
    -30 pakkasella testasin tuon kypärän, ja ajoin pitkää suoraa ja kovaa, ei ongelmia 8)
    Tuo alijäähtyneen veden kanssa tutustuminen puuttuu vielä, tämän kypärän kanssa... Saas nähä miten käy jos sattuu sopiva keli.
     
  9. Dragon600HO

    Dragon600HO Guest

    Tuossa Lazer revolutionissa on sivuilla kuonokopan ilmareiät. Ajoviima imasee sen kautta ilmaa ja tämä jäädyttää poskipäät sopivalla ilmalla (yli 20 pakkasta).

    Laittakaa Vitalista naamaan, niin ei jäädy niin helposti naama. ;D
     
  10. tunturinkulkja

    tunturinkulkja polaris dragon rmk 700 -07 lynx 520 -80

    eilen oli 15 pakkasta kun kävin pipo päässä röykyttämässä kelekkaa tuossa kelukosken altaalla.korva lehti ja poskipää paleltu,on niin perkuleen kipeä.
     
  11. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Mikä crossikypärän leukasuojassa tekee siitä turvallisemman kuin umpikypärä?

    Mulla on ainakin ohjain hengitysilmalle omassa umpikypärässä. Ilman sitä pärjää -10...-15 C saakka riippuen kelistä ja tietty millasta ajoa ja kestää normi tuplavisiiri ilman lämmitystä sulana. Tämän jälkeen laittaa ohjaimen kiinni, niin pärjää edelleen -20 C ja vähän enemmänkin, sitten hyytyy meno koska visiirin sovitus kypärään on sinnepäin ja alkaa tulla viimaa välistä. Jos tätä pulmaa mikä tuli vähän halvemman kypärän mukana ei olis, ja myöskään ilmanohjain ei falskais, pärjäis kovemmissakin oloissa.
     
  12. jussir

    jussir Guest

    laita käsisuojat autaa kivasti ;)
     
  13. mxz440x

    mxz440x Well-Known Member

    Nokastahan tuo on nahka kuoriutunu.
     
  14. -valopää-

    -valopää- 800x summit `14

    Onko niistä aikuisten oikiasti hyötyä.. ::)
     
  15. mopedi

    mopedi Well-Known Member

    on niistä kahvalämppärit kyllä lämmittää mutta ei auta "selekä"puolelta tulevaan viimaan
     
  16. harza

    harza Well-Known Member

    Mua kanssa tahtoo vaivata tuo käsien paleleminen, laitoin käsisuojat niin nyt on jo huomattavasti parempi. Erikoisinta tässä vaivassa on se, että kun kävin koeajamssa uuden phazerin ja siinä on siis käsisuojat ja kahvalämppärit, mutta kuitenkin n10min ajon aikana kerkes sormet jäätyä, oli jo kynnen aluset sinertävät... ??? missähän pirussa vika?? Eikös tämmöset vaivat kuulu tupakkimiehille, itte en ole koskaan polttanut... ::)
     
  17. AlEkS1

    AlEkS1 Summit x 165"

    Joo ei sitä itekkään ikinä vissiin tajua että sen naaman vois suojella paremmin :D Tälle talvelle on posket ja nokka jo paleltunu :(
     
  18. ST 600

    ST 600 adventure 600

    Tankorukkaset auttaa. Puolisolla paleltu aina kädet kun ajoi (tupakoitsija), vaikka oli kahet hanskat ja lämppärit päällä. Viime talveksi ostettiin tankorukkaset, jotka ylettyy kyynärpäihin asti, niin johan pärjää. Eikä palele, yhet ajohanskat ja tankorukkaset = sopivasti kovallakin pakkasella. Ja rukkaset on kiinni tangossa, niin ovat helppokäyttöset. Itsehän en tarvi, enkä edes pysty käyttään ko. rukkasia, sillä kädet alkaa hikoamaan..
     
  19. AlEkS1

    AlEkS1 Summit x 165"

    Ei ollu tänäänkään kaukana paleltumat. Lynestä puuttuu tuulilasi ko vejin sen ympäri eikä haluttais laitta uutta sen hinnan puolesta. :(
     
  20. HasseB

    HasseB Guest

    Kerrompa yhden niksin mitä joskus olen käyttänyt kun on ollut kova pakkanen ja pitkä matka edessä:
    Otetaan 10-15 senttiä hopeateippiä ja laitetaan liimapuolelle kerros vessa- tai talouspaperia mutta jätetään liimareunaa 5 - 10 mm että pysyy kiinni. Paperi/teippisuikale kiinnitetään poskille tai niihin paikkoihin naamaa jotka tahtovat jäätyä. Ei ole niin kauhean paha irrotta illalla eikä ärsytä ihoa yhtä paljon.
    Joskus olen myös uhranut jonkun vanhan kypärähupun ja liimannut teippiä sen ulkopuolelle. Estää viimaa aika tehokkaasti.
     

Suosittele tätä sivua