Paras vaihtoehto?

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Pow, 28/2/08.

  1. Pow

    Pow Member

    Yamaha SX 700R vm 2001
    Polaris 600 PRO X vm 2001
    Polaris 800 XC SP Edge-X 2002
    Arctic Cat firecat 7 700 vm 2003
    Arctic Cat ZR-600 vm 2002
    Ski-Doo MX Z 600 vm 2002
    Ski-Doo Formula 600 Deluxe 2001

    Mikä noista kelkoista olisi paras ostos? Hintaluokka 2500 - 3000€ välissä kaikilla.
    Tehoista ja kulutuksesta olisin myös kiinnostunut, ja tietenkin soveltuvuudesta patikkoon ja reitille, jäällähän kaikki menee hyvin. Onko joku merkki erityisesti parempi unohtaa heti?
     
  2. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Nooh... eikös nuo yamahat ole tuolla kolmipyttysellä aika raskaita vietäviä patikossa, eikä noissa tuo alusta huuda loistavuudellaan (tää on sitte ihan mutua ja tältäkin palstalta luettua)

    Muuten en sen enempää osaa ottaa kantaa kuin että suosittelen 600:sta.. Ei tommonen 700 tai 800 oo kovin mukava vietävä mutkasella/pattisella reitillä. Nuista jos pitäs valita niin itelläni valinta kallistuis joko tuohon Pollen 600 ProX tai sitte ski-doo mxz 600:seen... Nuista kahdesta taas valittisin tuon skiidon...

    Arctic cat ei pääsis mun listoille edes mukaan koska niin paska maku jäi ensimmäisestä ja viimesestä arctic catista (olipa kerran vuosi 1996 ja tuliterä catti alla...).
     
  3. viperi

    viperi 2 x AC SnoPro 600 2013

    samoilla linjoilla oon edellisen postaajan kanssa mut miks ei oo lynxsi kelvannu listalle ???
     
  4. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Niin, kyllä kai tuo lynksin alusta pesis minkä tahansa tuossa listassa mainitun vehkeen alustan... ::)
     
  5. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Tuo MXZ600 Skidoo noista, mutta kyselen kans missä lyne
     
  6. Hippo

    Hippo Well-Known Member

    Ei maha tuohon hintahaarukkaan sopia ku g-typet tai evoista racing tai fööni joista kumpiki soveltuu kehnonlaisesti vertailtavien joukkoon.
     
  7. Mara

    Mara Rev life

    kyllä kai nuita enduroita saa tuohon hinta haarukkaan jo..
     
  8. Hippo

    Hippo Well-Known Member

    No saa niitä halvimpia, keskihinta nuilla kuiten vielä yli kolmen.
    Ja hyvää ei varmasti saa alle 3K€ muuten ku tutunkaupalla tai hemmetinmoisilla tinkaustaidoilla :D
     
  9. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Katseleppas tätä..

    http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?TOPIC_ID=42876

    Ei ole minun, mutta sattuipa silmiin, eikä hintakaan ole enää kovin paha.

    Ja ainakin Nallen listoilla tuo vekotin pesis kaikki nuo listalla olevat mennentullen.. Tai noh, yksilöstä en tiedä, mutta mallina kyllä.
     
  10. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Nallen kans yhtä mieltä.

    Mutta, tuossaki on semmonen että ite suosittelisin 600:sta...

    Jotenki tuntuu että nuissa 700:ssa on vähän turhan paljon räväkkyyttä ku ei pysty ajamaan normaalisti yhtään... ;D

    Ittelläni vaihtuu seuraavaksi 600:seen tää mun nykynen kampe...
     
  11. Pow

    Pow Member

    Juu lynx loistaa poissaolollaan juuri sen takia, että ei taida paljon olla tarjolla tuohon hintaluokkaan. Pollet ei kauheasti kiinnosta ihan sen takia, että tutuilla paljon ongelmia verrattuna muihin merkkeihin. Itselläni Skidoon formula 500 97 vuosimallia tällä hetkellä ja hiukan pitäisi uudempi saada alle. Cattia aina jotkut kehuu kovastikin mutta melkeen yhtä paljon kuulee negatiivista juttua joten hiukan arveluttaa sekin, kiinnostaa kylläkin :p. Skidoo tuntuisi varmimmalta valinnalta koska omassani ei ole mitään vikaa ollut ikinä ja muutenkin ihan kelpo kelkka ikäisekseen. Tuo Nallen mainitseman yksilö on turhan kaukana kun itse täällä pohjoisessa asustelen jotta ei kehtaa ihan hetken mielijohteesta hakemaan. Mitenkäs nuo skidoon formula deluxe ja mxz eroavat toisistaan oikein?
     
  12. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Ski-Doo Mxz 600 pitäisi olla ihan hyvä ko. itellä ei laitteesta ole kokemuksia, mutta kuullut olen.. ;D
    Yamaha sx 700 r vois olla ihan nappi jos vahvistas etupukinn ja pistäis paremmat iskarit telastoon, ja kulutus ei ole kuin hitusen yil 20 litraa kohtuu kovassa ajossa, mutta tuskin moni "uuden" kelkan omistaja alkaa vahvistamaan heti etupukkia... mutta eipä mulla ole vielä ollut mitään ongelmaa etupukin kans omassa.
     
  13. AlEkS1

    AlEkS1 Summit x 165"

    Jos nyt itselleni olisin nuista vaihtoehdoista kelkkaa laittamassa oli se joko tuo 600 mxz tai toisena vaihtoehtona olisi tuo 700 firecat. Kuitenkin omien kokemusteni mukaan kummankin kelkan alusta kestää sellaisenaan jo suht kovaa ajoa. Bensan kulutus taas catissa on varmaankin useita litroja suurempi kuin ski-doo:ssa joten oma valintani näistä kahdesta olisi tuo mxz 600.
     
  14. rehto

    rehto Well-Known Member

    Arctic Cat firecat 7 700 vm 2003

    Uusin ja nopein.
     
  15. wolle

    wolle Speedot '15

    Noista MXZ 600 tai F7...ite henk.koht. kallistuisin F7:aan :p

    Mutta kyllä noissa 5-6 vuotta vanhoissa kelkoissa kannattaa ottaa muutakin huomioon kuin kulutukset ja teho yms. Eli ite kelkan kunto ratkasee paljon...alusta, kone, onko mahollisesti rempattu jotain, lisäilty jotain esim. parempaa suksea, uutta iskaria yms. mitkä vaikuttaa kelkan ajettavuuteen!
    Varsinkin jos haluaa, että se hintaluokka pysyy siinä mihin sen on suunnitellut...meinaan ettei ole ekan reissun saldona hinaus ja tonnin remontti ::)
     
  16. jiipee-

    jiipee- Well-Known Member

    Ski-Doo MX Z 600 vm 2002
     
  17. cattikeke

    cattikeke AC F7

    F7:kaa suosittelen! ai miksi? itellä neljäs kausi menossa F7:kalla ja hauskaa on ollut ;D
    seiskassa on just sopivasti voimaa ja oon saannu säädöt ittelle sopivaks. mukava peli ;)
     
  18. kairankulkija

    kairankulkija 550 Indy Voyageur 155"

    Polaris 600 Pro X olisi minun valinta :) Täälläpäin taas polariksilla niin paljon parempi maine muihin verrattuna ettei muuta merkkiä kohta uskalla ajatellakaan :p
     
  19. znood

    znood Guest

    täältä ääni mx zetalle tai sitten jommallekummalle cateista
     
  20. Pow

    Pow Member

    Mitenkäs tuo vanhempi catti pärjää uudemmalle kulussa ? Onko alusta kovinkin paljon parantunut vuoden sisällä? Jotenkin tuntuu että kallistuu tuonne skidoon tai cattiin valinta kunhan sopiva löytyy.
     

Suosittele tätä sivua