pipercross sudattimet

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä maaza84, 21/4/09.

  1. maaza84

    maaza84 polaris super sport -97 488 fööni

    niin olisi tarkoitus nakata tollaiset tuohon polaris super sport 488 fööniin en tiedä vaikutuksista ja niistä olisin kiinostunut tietämään ja onko kauhee semplaus suuttimien kanssa kun nuo nakkaa tuohon elikkä sellaiset vaahtomuovi suodattimista on kysymys


    tääl löytyy kuvaki http://www.mopo-osa.com/kauppa/popup_image.php?pID=3938&osCsid=pmqd6ndhpbg3jn3lmbv49fafa6


    niin onko tyhmä ajatus laittaa tuollaisia kiinostus mulla heräsi kun tääl oon ukenut nuita projekteja niin moneen on tuollaisia laittettu ja on niistä varmaanki jotain hyötyä jos ei muuta niin painoa saa pois ;D
     
  2. Hovelinksi

    Hovelinksi Lynx Re

    Ei niistä mitään hyötyöä siihen vakiopönikkään verrattuna ole,voi joutua suuttimien kanssa pelautumaan.Ne kerää vettä ja kosteutta ihteensä kuin sienet konsanaan joten ne pitää olla suojaisessa paikassa tai suojattu jotenki.
    Anna olla vakiopönikkä paikollaan niin kaikkein paras jos kerran sillä toimii hyvin.
     
  3. willson

    willson Well-Known Member

    Voipihan ne pelittää. Olen samaa mieltä höveliksin kanssa eli pitäs suojata tosiaan kaikelta vedeltä ja ym. Sehän selviää kokeilemalla, jos toimii hyvin niin jätä jos ei niin myy veks ja laita oma paikoilleen :) tietääkseni ei tommoset paljoo maksa. Olikohan jotain 10-50e välistä...
     
  4. mopedi

    mopedi Well-Known Member

    mulla on zr ssä ollu tuon tyyliset jo 3 vuotta. ei oo ollu mitään ongelmia
     
  5. willson

    willson Well-Known Member

    Millaisia toimenpiteitä kannattaa tämmösille tehdä?
     
  6. maaza84

    maaza84 polaris super sport -97 488 fööni

    kerroppa lisää onko pitäny suuttimia vaihella taikka jotain???
     
  7. Mara

    Mara Rev life

    tuli sellanen mieleen että mitä kaasarin kurkku tykkää jos laittaa tommosen ku ei ole pönttö tukemassa sitä vaan kaasari roikkuu pelkan kurkun varassa..
     
  8. Hovelinksi

    Hovelinksi Lynx Re

    Riippuu paljo kurkkujen mitasta ja muutenki että miten kaasarit tulee.Mutta jos pönikkä niitä tukee paljonki ja tuntuu että ilman sitä heiluvat holtittomasti niin pitää jotain tukea tehä varmaan kaasarille jos ei halua kurkkuja vaihella kokoajan (niinku nuo muutenkaan hirveästi kestäs)
     
  9. Mara

    Mara Rev life

    Re: pipercross suodattimet

    tätä vähän arvelinki. sama antaa olla se alkuperänen vaikka iso ja ruma onki mutta pelaa varmasti niinkö pitääki :)
     
  10. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: pipercross sudattimet

    Voiko joku kertoa, mitä hyötyä ko. suodattimista on normi kelkassa?
     
  11. JJ90

    JJ90 Olispa kelkka

    Vs: pipercross sudattimet

    Ilmansaannin tehostuttua voidaan laittaa isommat suuttimet-> enempi ruokaa koneelle= lisää aappaa ainakin teoriassa. Ainakin mopossa pelaa tosi hyvin piperin sukkamallin suodatin. Ei kurista..
     
  12. tommi

    tommi Lynx x-trim re 800 -17

    Vs: pipercross sudattimet

    Minä vieläkään mistään mitään tiedä, mutta tuosta ilmansaannin tehostumisesta olen vähän eri mieltä useimmissa kelkoissa...kelkoissa ei monestikkaan ole lainkaan ilmansuodatinta, vaan pelkkä tyhjä imuäänenvaimennin pönttö, joissakin taas imuäänenvaimennin on varustettu karkealla suodattimella, joka pyydystää suurimmat partikkelit pois.

    Ja lisäksi jos alkuperäinen imuäänenvaimennin ottaa raitista ilman vielä konehuoneen ulkopuolelta niin tuommoset kaasuttimen eteen ruuvatut tötteröt tuskin ainakaan parantaa tilannetta ::)
     
  13. JJ90

    JJ90 Olispa kelkka

    Vs: pipercross suodattimet

    Aivan, riippuu tilanteesta miten se vaahtomuovitööttä vaikuttaa. Ainakin mun jamahan ilmanottotelkänpönttö on niin sokkeloinen väline, että kuristaa saletisti. Onhan jopa ohjeita alkuperäisen pönän muuttamisesta paremmin virtaavaksi.

    Nämä on varmasti niitä asioita, että jokainen kokeilkoon ja dynotkoon tuloksen omalla persiillänsä. ;D
     
  14. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Vs: pipercross sudattimet

    Kuulemma dynossa mitattua, ilman mitään suodinta vs. KickAss, 1 hp huonompi KickAssin kanssa. Ei tietoa Pipercrossista. UNI-filter ilm. saman tapainen? Ei tuntunut hyvältä, meni tukkoon lumesta helposti, aina kostean tuntuinen.
     

Suosittele tätä sivua