Polaris 600 XC SP

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä Peter_Pan, 13/12/06.

  1. Peter_Pan

    Peter_Pan New Member

    Millaisia kelkkoja on Polaris 600 XC SP vm 02-03 . Millaisia kokemuksia on kyseisistä peleistä(hyviä ja huonoja) ja onko tyyppivikoja/minkälaisia? Minkälaisia on patikoissa ja kovemmassa ajossa. Kumpi olisi parempi valinta ostamista ajatellen? Kiitoksia paljon kaikille vastanneille
     
  2. V-max Mään

    V-max Mään 660r, F7

    No ainakin vikoja se paljon puhetta keränny alarattaan pultti.
     
  3. Kimurantti

    Kimurantti 2021 3700 RE-Ferrari green

    Mulla oli -01 aikunen ja kyllä se oli ripeän tuntonen peli eikä siinä mulla ilmenny mitään vikoja. Voi suositella tietenki yleiskunto ratkaisee yms. :)
     
  4. inoj

    inoj ei kelkkaa

    Kysyit kumpi on ostamista ajatellen parempi -02 vai -03. Erot ovat lähinnä kosmeettisia,tulee mieleen erillainen teippaus,penkinpäällinen,öljysäilö ja jotkut muoviosat hieman erillaisia.Tekniikka on sama.Hyvinhän nuo on pelanneet.
     
  5. Tommy T

    Tommy T Polle

    Eroja mm. männät ja takarunko.
     
  6. Leader Dog

    Leader Dog ROTAX 440x-06 +R8 -63+R8 -64+912-ULS

    abt.2000 vuotisis Vessin kalvot kulutus kamaa
     
  7. Tommy T

    Tommy T Polle

    Vuosimalli -02 -03 aivan eri vehkeitä kun nuo 2000:set, 2001 vielä eri kalvot kuin 02---
     
  8. Finski

    Finski Well-Known Member

    Moro! Mites muuten näissä pollen 500 / 600 xc sp ketjun vaihto? Onko mitää varsinaista nyrkki sääntöä, milloin se pitäisi vaihtaa/miten tarkastaa se kunto?
    Samallahan tulee tarkastettua se alapulttikin, kun ketjukopan aukaisee.
     
  9. äxsä

    äxsä Ei enää kelekaton

    Ajoin omalla -02 600 xc sp:llä 8000km ja aukaisin ketjukotelon 7500km ja ketju oli hyvässä kunnossa. Mutta ketjun kireys kannattaa tarkastaa muutaman sadan km välein ja riittävän usein vaihtaa öljyt 2krt/talvi vaihdoin minä ja se kyllä säästää ketjua. Keulaan kannattaa laittaa jäykemmät jouset niin kelkkan käyttäytyminen muuttuu kokonaan, alusta myös simmitykseen. Kestävä kelkka mitään ei hajonnut normi kovassa reittiajossa.
     
  10. polle

    polle Well-Known Member

    Millaisia jousia te olette keulaan vaihtaneet ja mistä kannattais hommata ???
     
  11. Finski

    Finski Well-Known Member

    Juu epäilinkin, että ketjulla ajelee pitkästikkin. Itselläni on just tuo 8000 kilsaa täys. Ketju olikin syksyllä hyppysissä, sen kuuluisan alapultin takia.
    Köntsäfönderiä oli reilusti ketjukopassa, mutta putsailun jälkeen ketju vaikutti ehjältä ja "tiukalta".
    Menköön nyt ainakin tämän vielä tämän lumettoman talven..
     
  12. äxsä

    äxsä Ei enää kelekaton

    Heps keikkaa Vielä löytyi tallista jousien pussi. Tällä numerolla voit kysellä pollen myyjiltä jousia 7042052-293. Tämmöiset itse laitoin ex polleeni toissa talvena ja kelkka muuttui paljon paremmaksi. simmejä täytyy myös lisätä paluuseen hieman, kun on jäykempi jousi.
     
  13. äxsä

    äxsä Ei enää kelekaton

    Jep, mulla ei ole koskaan ketjut rikkoutuneet, mutta olen myös huoltanut hyvin, öljyn vaihdot, kiristykset, mönjän poistot. Jos ketjussa ei ole tekovirhettä ja se rikkoutuu alle 3000km niin se on laiskuutta minun mielestä, olkoon joku sitten vaikka toista mieltä.
     
  14. Tommy T

    Tommy T Polle

    Mulla keulassa viime talvisen dragonin vakiojouset ja etupukissa pitempi lineaarinen jousi, toimii näillä ainakin huomattavasti paremmin kuin alkuperäisillä. Iskarit on simmailtu tottakai.
     
  15. Anioldur

    Anioldur Polaris xc 600 sp

    Kysytäämpä täältä. Kävin tuossa ostamassa ommaan 600 xc sp polleen (vm -00) tosien sisemmän kääntöpyörän ja sen holkin nii sanoivat ettei oo oikiasti ko kolme (3) kääntöpyörää vaikka mulla neljä (4). Miten tää on mahollista?
     
  16. janppa

    janppa Guest

    Kyllä siellä neljä pyörää kuuluukin olla.
     
  17. Anioldur

    Anioldur Polaris xc 600 sp

    No mitähän helvettiä. Tää pappa jolta ostin ne osat (Lapin kelkkapurkaamo) näytti 600 xc sp:n kääntöpyörä akselia ja kysy et miten meinasit tähän saaha neljä menemään. Kolomen pyörän paikat siinä oli. Mutta eikait siin, osia vaihtamaan :D
     
  18. janppa

    janppa Guest

    Oisko se esitellyt sulle Edgen akselia?
     
  19. katti700

    katti700 arctic cat 700/91 mountaincat polaris 500xcsp/01

    edgen kääntöpyöriä on kolme ja kylläkai 02 on edgen alusta
     
  20. janppa

    janppa Guest

    Niin mites se -02 tähän liittyy, jos Anioldur:lla on -00 ? ::)
     

Suosittele tätä sivua