Polaris IQ 700 CFI -08 polttoainemittari temppuilee

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä -Tonde-, 2/12/10.

  1. -Tonde-

    -Tonde- Well-Known Member

    Olen ihmetellyt jo jonkin aikaa, miksi polttoaine mittari vilkuttaa aina vain tyhjää tankkia vaikka sinne minkä verran lisää polttoainetta. Nyt tankkasin täpötäyteen ja edelleen vilkuttaa F merkkiä ja vain yksi musta palkki tankin asteikkolla.

    Onko joku tyyppivika näissä ajotietokoneissa ? Onko itse mitään tehtävissä ?

    Manuaalin mukaan kun tankki täytetään yli 1/4 niin, pitäisi automaattisesti nollautua tuo tyhjän tankin vilkuttaminen.

    Ylivuotinen takuu peli.
     
  2. summitil

    summitil ex. Switchback 600cfi -07

    Vs: Polaris IQ 700 CFI -08 polttoainemittari temppuilee

    Itellä sama ongelma 600cfi switchbackin kanssa.
    Tankkiin kurkistelin niin näytti että se mittatikun koho ei kelluis ollenkaan. ???
     
  3. -Tonde-

    -Tonde- Well-Known Member

    Vs: Polaris IQ 700 CFI -08 polttoainemittari temppuilee

    Kokeilin tänään rassata rautalangalla tankkia, mutta en sieltä mitään kohoa onnistunut paikantamaan.

    Huoltoon kai tuo on vietävä, jotta kuntoon saisi.

    Aika hankala ongelma, kun ei tiedä koskaan kuinka paljon vielä uskaltaa ajaa.

    Paljonkos tankillisella pitäisi päästä kilometreissä, jotta jotain suuntaa antavaa trippi mittarin nollauksen ja täyteen tankkausen jälkeen saisi ? Tankki on 44 litraa.
     
  4. julli

    julli rmk

    Vs: Polaris IQ 700 CFI -08 polttoainemittari temppuilee

    trippimittarin mukaan aiika vaikeata ellei jokaisella asemalla käy tankilla. jos umpista ajaa niin varmaan 50km ja tankki tyhjä kun kovalla reitillä sievästi pääsee 200km...
     
  5. JukkaM

    JukkaM Dragon 008

    Vs: Polaris IQ 700 CFI -08 polttoainemittari temppuilee

    Keskimäärin 130 km tankillisella pääsee.
     
  6. Kinnunen

    Kinnunen New Member

    Vs: Polaris IQ 700 CFI -08 polttoainemittari temppuilee

    mulla ainakin 600 cfi:ssä -07 anturin koho täynnä bensaa
     
  7. Rensu

    Rensu Polaris RXL

    Vs: Polaris IQ 700 CFI -08 polttoainemittari temppuilee

    Sama vika ilmestyi kesänaikana omaankin -07 CFI vehkeeseen... Nykäsin käyntiin kesänjälkeen ja ihmettelin että miten voi olla tankki tyhjentynyt kesänaikana. No eipä se ollutkaan kun meni tankkaamaan...

    Pitää roudata tarvikkeeseen, siinäpä ihmettelevät...
     
  8. -Tonde-

    -Tonde- Well-Known Member

    Vs: Polaris IQ 700 CFI -08 polttoainemittari temppuilee

    Eli vaikka sulla ei tankki ollutkaan tyhjä polttoaineesta kesän aikana, niin silti jumissa ?

    Omalla kohdalla ajattelin, että tyhjä tankki polttoaineessta olisi jotenkin hapettanut kohon kesän aikana tms...

    Nyt ei vain oikein viitsisi huoltoon viedä seisomaan, kun ajokausi on juuri menossa...vai osaisivatko hoitaa korjauksen yhden työpäivän aikana (edellyttäen että tyyppivika jolloin osat voisi tilata etukäteen näkemättä kelkkaa) ?
     
  9. summitil

    summitil ex. Switchback 600cfi -07

    Vs: Polaris IQ 700 CFI -08 polttoainemittari temppuilee

    Jos koho on täyttynyt bensasta eikä siks kellu ni kai sen pystyy itekki vaihtamaan?
    Itse ois tarkoitus vaihella, uus koho jo oottamassa.
     
  10. -Tonde-

    -Tonde- Well-Known Member

    Vs: Polaris IQ 700 CFI -08 polttoainemittari temppuilee

    Mulla ainakin juuri toistepäin, eli tankki ollut oikeasti lähes tyhjä koko kesän, ja nyt ei sitten pa-mittari toimikaan.
     
  11. racing91

    racing91 Ski-doo Rs 600

    Vs: Polaris IQ 700 CFI -08 polttoainemittari temppuilee

    Tarkistakaa kuomulle menevän johtosarjan liitos, voi olla löysällä. Itsellä oli liitin huonosti kiinni. kelkka oli IQ 600 CFI -07
     
  12. -Tonde-

    -Tonde- Well-Known Member

    Vs: Polaris IQ 700 CFI -08 polttoainemittari temppuilee

    Tarkistin kuomulle menevän johtosarjan paksun liittimen ja nitkuttelin, mutta ei tunnu auttavan. Tyhjää tankkia näyttää.
     
  13. Rebsa

    Rebsa Active Member

    Vs: Polaris IQ 700 CFI -08 polttoainemittari temppuilee

    Itsellä sama ongelma 600 IQ:ssa. Johtoasemassa ei vikaa joten seuraavaks pitäs tutkia koho. Onko muita vinkkejä mistä kannattaisi vikaa etsiä, v. Mäinen ajaa ilman mittaria. !!!
     
  14. Kinnunen

    Kinnunen New Member

    Vs: Polaris IQ 700 CFI -08 polttoainemittari temppuilee

    mulla ainakin 600 iq:ssa korjautui anturin kohon vaihdolla,kohoa muuten ei saa varaosana erikseen pitää ostaa koko pumppu/anturi hyssäkkä,anturin voi testata nostamalla lankakoukulla anturin vartta täyttöaukon reiästä,että rupeeko palkit nousee ja koho tulee aika hyvin näkyviin näkee selvästi onko bensaa täynnä.
     
  15. summitil

    summitil ex. Switchback 600cfi -07

    Vs: Polaris IQ 700 CFI -08 polttoainemittari temppuilee

    Paikallisen myyjän mukaan nykyään näitä kohoja sais varaosina. Niitä ei vaan erikseen ole mainittu varaosaluetteloissa..
     
  16. -Tonde-

    -Tonde- Well-Known Member

    Vs: Polaris IQ 700 CFI -08 polttoainemittari temppuilee

    Aika hölmön hommalta se kyllä kuullostaa, että koko tankki pitäisi viallisen kohon takia vaihtaa. Takuu aikana sillä ei niin väliä, mutta takuun jälkeen sillä alkaa olemaan jo merkitystä, kun pitää itse maksaa.

    Itse aion nyt mennä viallisella polttoainemittarilla koko tämän kelkkakauden, teetän sitten keväällä lumien sulattua kausihuollon samalla kertaa takuuhuollon yhteydessä. Ei sitä kelkaa viitsi huoltoon montaa kertaa raahata seisomaan.

    Tripin kun muistaa aina nollata täyteen tankkauksen jälkeen niin eiköhän sillä pärjätä jotenkin. 44 litran tankki, niin uskaltaa sillä nyt hieman reilun 100km ajella. Keskikulutus nyt tankkauksilla tällä hetkellä 30l/100km.
     
  17. -Tonde-

    -Tonde- Well-Known Member

    Vs: Polaris IQ 700 CFI -08 polttoainemittari temppuilee

    Polttoaine mittari alkoi yhtä äkkiä toimia, tankkasin täyteen ja näytti täyttä. Ja tuntuu ajon myötä myös palkit tippuvan, kun polttoainetta kuluu. Onkohan pa-mittarin toimiminen nyt pysyvää, voiko vika itsekseen pysyvästi edes korjautua ?
     
  18. summitil

    summitil ex. Switchback 600cfi -07

    Vs: Polaris IQ 700 CFI -08 polttoainemittari temppuilee

    Tulipas vaihdettua tuo koho. Vanha oli tosiaan bensaa täynnä, eikä siksi kellunut.
    Nyt toimii mittari entiseen malliin.
     
  19. Rebsa

    Rebsa Active Member

    Vs: Polaris IQ 700 CFI -08 polttoainemittari temppuilee

    Sama homma. Koho täynnä bensaa.
     
  20. oojee

    oojee Member

    Vs: Polaris IQ 700 CFI -08 polttoainemittari temppuilee

    Onko kohon vaihtaminen paha homma. On seisonnan aikana tapahtunut jotain. Mittari vilkuttaa tyhjää. Johtosarjat olen kokeillu. Ilmeisesti koho on täynnä.
     

Suosittele tätä sivua