Prox2 penkki

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä Hoo, 28/11/07.

  1. Hoo

    Hoo Active Member

    Mulla on tosta proX2:sta ajan myötä pehmentynyt penkki. Se on nykyjään ku sohva et sinne uppoaa perse. Olen joskus jostain kuullut että nuita on kovitettu jollain tavalla? Enko kellään kokemuksia et miten?
     
  2. maroach

    maroach RMK800 '14

    Jopas sattui! ProX2 penkistä ei ole kokemusta, mutta ProX 440 penki tuli tänään kasattua ;)

    Eli lähtötilanne oli tämä:
    [​IMG]

    Muutama niitti irti, jolloin varsinainen ongelma löytyi, elikkä pehmuste revennyt läpi asti. Ja samalla tarkoituksena oli muutenkin hieman jämäköittää tuota.
    [​IMG]

    Takahärpäkkeen popparien sekä miljoonan niitin irroituksen jälkeen pehmuste oli valmiina verhoomoon vietäväksi:
    [​IMG]

    Penkin sisältä löytyi toisenkinlaista foamia, joka korvataan selvästi kovemmalla Finfoamilla. Rautakaupasta muutama jämäpala, liimaa, lopuksi vähän sahaa ja valmista tuli.
    [​IMG]

    Verhoomon setä teki foamista sitten oikein viimisen päälle hienon! Päälyosaan kangasta jonka toisella puolella oli muutaman millin verran pehmustetta.
    (Verhoiluliike Seilonen, Sammaltie 51, Oulu)
    [​IMG]

    Ja sisäpuolelle säkkikangasta, eiköhän tuo nyt ala kestämään.
    [​IMG]

    Lopuksi nahka takaisin paikolleen ja valmista tuli
    [​IMG]


    Kelkkaan ei tuota vielä ole pystynyt laittamaan kun on sen verran kaukana, mutta kyllä tuo arviolta selvästi paremmaksi muuttui. Enää penkki ei pääse painumaan ihan läjään niinkuin tuolla alkuperäisellä pehmeällä sisustalla. Ja finfoamin päälle jäi vielä noin 5 senttiä alkuperäistä pehmustettakin joten tuskin muuttui liian kovaksikaan.
     
  3. Stinky

    Stinky 2016 M8000 Hardcore 162

    Mulla kans tuo X2:n penkki antautunu melkolailla ja syynä juuri tuon pehmusteen repeäminen.
     
  4. Hoo

    Hoo Active Member

    Laitotiko itse takaisin tuon päällisen siihen? Se tässä on eniten hirvittänyt et saankohan mä sitä asiallisesti takaisin paikoilleen niitattua jos menen irroittamaan sen? :eek: Toi musta muovi ilmeisesti tuli sit ton säkkikankaan päälle? Pitää varmaan tehä itse samanlainen kovitus tuolle penkille. Kiitti kuvista 8)
     
  5. maroach

    maroach RMK800 '14

    Kyllä ihan ite laitoin. Ei ollut kyllä mikään vaikea homma. Vanhojen niitin jälkien mukaan kun laittaa, niin ei voi mennä kovin huonosti. :)
     
  6. Hoo

    Hoo Active Member

    Nyt on korjailtu penkkiä. Penkki oli lähestulkoon samanlainen sisältä kun tuo 440:n penkki. penkki oli ratkeillut sisäpuolelta jonka korjailin kankaalla ja liimalla. Tein myös samanlaisen kovikkeen finfoamista sisälle jonka päällystin myös kankaalla ette se alkaisi murenemaan.
     

Suosittele tätä sivua