puskulevy kelkkaan

Keskustelun 'Projektit' on aloittanut käyttäjä kurvaaja, 1/2/11.

  1. kurvaaja

    kurvaaja New Member

    Kun nyt tallissa on järeä kaksitelainen Aktiv Grizzly XP niin ajattelin tehdä siihen puskulevyn. Netistä ei juurikaan löydy mainintoja että joku olisi kyseitä lisävarustetta kelkaansa laittanut. Jossain Lynxin mainoksessa olen nähnyt 650 sellaisen keulalla.

    Tänään tein itse levyn 1200mm leveänä 2mm pellistä 10 asteen taivutuksilla. Huomenna olisi tarkoitus hitsata plasmalla leikatuista osista levyn kääntö tiltti ja varsisto. Katsotaan sitten josko kelkka jaksaisi lykkiä lunta ja toivottavasti myös jyrsiä pakkaantunutta lunta pihasta...

    Onko jollain kokemusta puskulyvystä moottorikelkassa? kokemukset olisi tervetulleita.

    Laitan kuvia kunhan levy valmistuu ja kerron kokemukset, kateelliset ::) on kovasti epäileet setin järkevyyttä, mutta itsellä on vahva usko että ainakin vastasatanut lumi siirtyy pihasta penkkaan helposti...

    Juha
     
  2. janne_87

    janne_87 Yamaha RX-1 er 136" ja Yamaha RX-1 "pätkä"

    Vs: puskulevy kelkkaan

    no olihan kelkkamessuillakin arctic cat missä oli puskulevy ja vinssit molemmissa päissä, ei sillä muuten reitillä pääse ;D
     
  3. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: puskulevy kelkkaan

    Oliko se koneviesti kun kokeili Cattia puskulevyn kanssa ja totesi sen mönkkäriä pätevämmäksi...
     
  4. pikku2

    pikku2 Nordik GL 500 & Can-Am

    Vs: puskulevy kelkkaan

    Varmasti etenee paremmin ku ruohonleikkuri.
     
  5. kurvaaja

    kurvaaja New Member

    Vs: puskulevy kelkkaan

    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=6233.0

    Löytyhän täältäkin asiaa aiheesta, toimii tuo haku niin pirunhyvin äsken ei puskulevy hakusanalla löytynyt mitään ....
     
  6. Värjäri

    Värjäri Well-Known Member

    Vs: puskulevy kelkkaan


    [​IMG]
     
  7. kloppi

    kloppi 3900syncro/zr500apv/550rmk

    Vs: puskulevy kelkkaan

    perälevy on tullu tehtyä...
    [​IMG]
     
  8. kurvaaja

    kurvaaja New Member

    Vs: puskulevy kelkkaan

    Mietin myös että jos tekisi perään sellaisen jyrsivän terän saisi pakkaantuneen lumen särettyä ja etulevyllä sitten sivuun. Olisiko ideoita rakenteesta, painettahan siihen olisi saatava onnistuiskiohan kelkasta painonsiirto? niin ei tarvitsisi painoja laitaa hirveesti.
     
  9. Deippa

    Deippa Yamaha Phazer FX -07

    Vs: puskulevy kelkkaan

    Olen kuvista nähnyt yhdessä 5900:ssa olleen puskulevyn ja kait se oli toiminu. Ainakin niin myyjä väitti ku meinasin sitä kelkkaa ostatella.
     
  10. Harri_82

    Harri_82 Well-Known Member

    Vs: puskulevy kelkkaan

    Piikkejä mattoon niin ei jää suttaan paikalleen vaik on vähän enempiki lunta mitä työntää ja samalla jyrsii polanteet pois. ;D
     
  11. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Vs: puskulevy kelkkaan

    Mulla oli muutaman vuoden Venturessa puskulevy , kiinnitettynä suksiin, vetokoukun kuula ja vetopää x 2.
    Aurana ensin ja sitten muutin sen puskulevyksi.
    Toimi pirun hyvin, laiskuus vaan tuli kuvaan ja laittelin sitten tuon mönkkärin .
     

Suosittele tätä sivua