Raapijat dockeriin

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Nikkari, 20/3/17.

  1. Nikkari

    Nikkari Lynxihän se

    oisko kellään kuvia mihin kohtaan olette raapijoita asentanut, lähinnä 3700 Re dockeriin.
     
  2. Busse-

    Busse- Commander ltd 600R ZR 120 Nordik 377R

    Kirjottelinkin jo tuonne ranger topiikkiin raapijoista.Itse laitoin 49 rangeriin liukurunkoihin raapijat, soppeli paikka löyty etupukin takapuolelta.Vähän on vielä käyttökokemusta, mutta tällä mallilla pystyy pakittamaankin.Suosittelen linkin raapijoita http://www.raahenmotocafe.com/jaaraapijat_sno-x
     
    Tvaltra tykkää tästä.
  3. milohi

    milohi Boondocker RE

    20170322_120753.jpg
    Tällain mulla on asennettu.
    Tässä on just nuo edellisessä viestissä olevan linkin raapijat. Ostaessa toinen oli poikki, sain uuden jousen mukaan. Melkein ensimmäisellä omalla käyttökerralla meni sitten toinenkin poikki. Jäähdytys pelaa yhdelläkin, mutta en kestävyyden takia suosittele tuota mallia.
     
  4. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Lisätyt liitteet:

  5. A.Paaaho

    A.Paaaho Well-Known Member

    Itellä on nuo kans ja hyvin on kyllä pelannu. Ainoo miinus on vaan että ei noita kyllä saa pois käytöstä käännettyä liukurungon päälle kun sen verta jämäkkää vaijeria on.
     
  6. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Kyllä ainakin nuo omat saa sivuun juuri ja juuri, mutta menee siinä aika jyrkälle mutkalle. Noille kannattaisi laittaa vaikka letkukiinnikkeet liukurunkojen kylkiin. Muuten sulalla maalla ajaessa työntävät kaikki kivet ja hiekat mitä irti saa telastoon.
     
  7. Expedition

    Expedition Summit 800 146"

    Mulla oli noista vastaavat pitkät mallit. Hakkaavat ajossa liukurungot ruvelle. Vaijeri on liian löysä ja pääsee hakkaamaan liukurunkoihin.
     
  8. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Onkohan ollut kärkipiikit väärässä kulmassa.. jos ne on yhtään eteenpäin niin voivat pomppia ottavalla pinnalla. Sopiva kulma on 10-20 astetta takakenoon. Esim. tuossa kuvan asennuksessa oli liian pystyssä, piti kääntää. Niissä on aika summittaiset ne asennusohjeet.
     
  9. mappe

    mappe 153 HcEvo ja 443 foxi

    Mulla on kans nytrossa ja hyvin toimii nuo vaiherit. Ihan vähän osottavat taaksepäin ja saa taivutettua rungon päälle
     
  10. Expedition

    Expedition Summit 800 146"

    Saattaahan se olla. Muistaakseni hieman taaksepäin kallelleen olivat. Ohjeiden mukaan olin ne asentavinani :) Kannattaa ainakin tarkkailla liukurunkoja jos on nuo pitkät mallit kelkkaansa asentanut.
     
  11. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Niin joo itellä on nuo lyhyet mallit. Voi olla siinä se ero. Esim. nuo kuvan harakanvarpaat hakkasi muovit aivan ruvelle ilman että oli mainittavaa parannusta jäähdytystehoon... Kopina vaan kävi ajellessa.
     

    Lisätyt liitteet:

  12. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Sama täällä, olen kokeillut useissa asennoissa ja aina vaan hakkaa liukurunkoihin. Vaatii jotkut muovit liukurunkojen suojaksi tai sitten lyhempää mallia.
     
  13. Nikkari

    Nikkari Lynxihän se

    No niin, hiukan kun kyselin neuvoja niin laitoin noi jousimallin brp raapijat joilla voi peruuttaa. Asennus kohta tuli etupukin kiinnityspisteen etupuolelle ja se ylhäällä pito palikka tuli hiukan kiinnityspisteen takapuolelle, mahtuvat olemaan siinä juuri ja juuri ettei etupukki osu niihin pohjatessa.
    Testannu en oo vielä mut testi alkaa viikon päästä kohti jäämerta...
     
  14. Shape

    Shape Nettikelkkailija

    Kokeileppa painaa takapukki läjään, osuuko takapukki tai takapukin pyörä mahdollisesti raapijaan?
     
  15. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Tuo @Reverend_ in mallin jos laittaa noin päin sojottamaan niin toinen puoli luultavasti antaa periksi vaijerista.
    Itsellä letkukiinnikkeet liukurungoissa joihin laitan aina kiinni kun en tartte.
    Pitkät mallit on +44mm matolle ja rettiajoon en pidempiä laittais ollenkaan, takuulla hakkaa liukurungot pahaan kuntoon kovassa vauhdissa, itsellä piikit etukenossa ja painatusta n.2cm toimii loistavasti ja max vauhti raapijat alhaalla n100, muuten voi pomppia liukungolle takaisin ns. säilytysmoodiin :D.
    Pitää vaan muistaa ottaa alas säilytyksen aikana ettei jää "muisti" päälle.
     
  16. K.J.P

    K.J.P Xterrain 850 Re -23, Rave Re600r -19

    Minkälaisia letkukiinnikkeitä teillä on?
    Ite kans ongelmissa ku ei pysy liukurunkojen päällä edes vahingossa nuo vaiherimallit?
     
  17. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Suojattu runkoklemmari, löytyy motonetistäkin
    [​IMG]
     

Suosittele tätä sivua