Remmien kestävyys

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä Hansanen, 2/3/06.

  1. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Katin remmi kesti hyvin siihe asti ku laski ummelle. toi on Ultimax extreme ja makso vitusti! meen vonkaan takuisiin, ei oo mihinkään nihrannu. muuten oli lujanolone remmi mutta huippunopeuskokeilussa toi antautu. päivän hinasin bensarekee umpisessa, lopunmatkaa reen perässä oli vielä Hauzi mountainmakseineen ja senki se kesti ;D
     
  2. JariG_

    JariG_ Well-Known Member

    WTF, loppuko Ukko-hapan surnunkävijästä kulut vai miksi se reki sulle tuli :D
     
  3. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    meikä oli ainut joka oli työkelekalla liikkeellä ;D PISTETÄÄN VAIKKA NELJÄ DATSUNIA PERÄÄN NI PYSÄHTYY!
     
  4. jjone

    jjone Well-Known Member

    Pollessa, kärsii vedellä ummessa ja sitten reitillä miten vaan, 3000km kesti hyvin yhdellä hihnalla.
     
  5. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    eiköhän sulla ole vajaakuutioinen? ;)

    ja eikö tämä ole Ski-doon merkkikohtane keskustelu ???
     
  6. JariG_

    JariG_ Well-Known Member

    Vaikka pelarus on itelläkin alla (vrt Sonny..) niin kyllähän se on meleko turhaa verrata jotaki pätkä/32mm telaa jäärännissa vs. 44mm ja karkeampi, puolpitkä ja pidempi jne, jolla vedetään jatkuvasti täyskaasukiihdytyksiä ummella/pitävällä alustalla.
    Ja sen verran olen itsekin pattia hakannu että VAIKKA sattusit olemaan planeetan kovin vetomies ja vetäsit reitilläkin KOKOAJAN nami laudassa, on kulkuvastukset melko paljon lempeemmät.

    Totta on toki että ainaki jokella menee siltikki hervottomasti remmejä vaikka olosuhteet/pito/teho otetaan huomioon  ;D
    Lynksin tehtaallahan on ongelmaan oiva ratkaisu! Jo 80-luvulla rovaniemen lahja kelkkailevalle maailmalle, nk. SYNCRO-vaihteisto takasi leveätelaisiin työkelkkoihin (kuten ski-doo renegade) toisaalta riskin tukkireen vetokyvyn, uhraamatta kuitenkaan jopa pyssykylän sileälle suoralle riittäviä highspeed attempt ominaisuuksia!
     
  7. TommiKer

    TommiKer Well-Known Member

    Remmin hajoaminen loppui kun muutin välitykset yläratas 3 pykälää pienemmäksi ja kytkimeen cudney racingin kitin. sis. jouset,helixin ja painot.
    Ja on muuten vetoja ;D ei yhtään remmiä mennyt muutosten jälkeen ja on ajettu umpista. kyseessä on 800r xp
     
  8. jtormanen

    jtormanen Well-Known Member

    mulla -03 600 revissä ei edes tuo alkuperäinen remmi kestänyt kun 200km ja vklopussa meni repullinen tarvikeremmejä.mutta sitten laitoin 800 XP summitin remmin niin alko kestämään,ja pitäs sen hyvä ollakkin jos hintaan katsoo ;D
     
  9. Heimo Paila

    Heimo Paila Summit X -17

    Nollaseiska reino alla ja ála originaali nykyremmillä ajettu näille lumille vajaat 2 tonttua, hyvin o kestäny toistaseksi. Mennä viikolla humuuteltiin tuola jossaki Inarillapäin suht raskailla keleillä, reki perässä ja ummella ja kulahti tuo remmi sen verta että on ny n. par kolome milliä lautasen reunan alapuolella. Joko alkaa olla mielestänne vaihtokunnossa ja alakaako suorituskyky kärsiä? Mitä tuo orikinaali kumilenkki tällä hetkellä brp myymälässä maksaa ja onko kellään tiiossa muuta paikkaa ku se joku ameriikka josta sen sais halavalla rahalla?
     
  10. Tico

    Tico Pro RMK -19

    Meillä päin uus remmi makso 50€/kpl kun kaks ostettiin. Oletko säätäny lautasesta sitä kiekkoa niin saat hihnan taas oikealle korkeudelle.
    Edellinen 197 remmi kesti mulla n. 2000km ja paljon oli jo ennemmin ajettu eikä aivan loppu ollu silloinkaan.
     
  11. V . S

    V . S Well-Known Member

    mistä moisen kitin hommasin ja mitäs lunasti?
    pitikö ketjua lyhentää?
     
  12. TommiKer

    TommiKer Well-Known Member

    http://www.cudneyracing.com/Rev%20XP.html soitto tai s.posti tuonne niin tulee ups:lla. en tosin itse soittanut kun ei tuo englanti taivu niin hyvin. 280e toimituskuluineen. ei mikään halpa mutta toimii ja säästää takas parin remmin hinnalla.

    Ei tarvitse ketjua lyhentää.
     
  13. Puttonen

    Puttonen Elan ja 37 puuntökkääjä

    Orkkis remmi kestää n. 600km maksimissaan. Oheinen hihna heitti narut pihalle jo n. 170km ajon jälkeen.

    [​IMG]
     
  14. wolle

    wolle Speedot '15

    Kaks hammasta pienempikin olis riittäny. Joo tuo Cudneyn kitti on ollu toimiva varsinki näihin uusiin Reinoihin ja Summitteihin. Samasta puljusta saapii myös nuita "air intakeja" ja sitä kestävempää 377 remmiä.
    Kyselin tuolta jo alkutalvesta neuvoja noihin ongelmiin ja ei Jenkki paskaa puhunu...hyviä neuvoja piisas ja ne tutut, jotka niitä noudatti on pelit toiminu hyvin! Näistä remmihommista voi vääntää vaikka hamaan loppuun, mutta ainakin tietämissäni tapauksissa juuri nämä Jenkin kertomat muutokset on auttanu.

    Tuosta kitistä vielä sen verran, että ainakin mulle kehuskeli silloin tammikuussa kun testit oli vielä hieman kesken, että ottaa varttimaililla 2-3 kelkan eron orkkikseen. + pari puutumiseen vaikuttavaa asiaa paranee.

    Puttonen: oliko sulla orkkis matto siinä pulkassa?? mitä muutoksia olet tehny?!
     
  15. J u k k a

    J u k k a Summit 850 X

    Olishan se hienoa laitella toimivia kittejä, mutta ei huvittaisi isoja rahoja laittaa uuteen kelkkaan. Mielestäni olisi valmistajan tehtävä saada remmit kestämään ja kelkka toimimaan, ei kuluttajan  ::)

    Noh, itellä kuitenki 377 remmi kestäny nyt n. 1300 km ja näyttäis kutakuinkin ehjältä. Voimansiirto ei kylläkään toimi kuumana pätkääkään  :mad: Saapa nähdä, miten viikonloppuna toimii kun pääsee testailemaan, ilmeisesti huollossa uutta palikkaa laittavat kytkimeen. ...samalla kun ruiskut vaihdetaan ...ja öljyanturi  :)
     
  16. Napsu

    Napsu Guest

    Alkuperäinen remmi kesti minulla n.2700 km, jonka jälkeen pinta irtosi n.10 cm matkalta kierrosten ollessa n. 8000rpm.
    Höpöä teki kun remmin palaset läpätti saappaan kärjessä, onneksi en ajanut avojaloin. ;D
     
  17. Puttonen

    Puttonen Elan ja 37 puuntökkääjä

    44mm matto vaihdettu, muuten alkuperäinen.
    Olen kuullut tuosta rattaan pienentämisestä ja kytkin kitistä jo hyvissä ajoin mutta laiskuuttani en ole saanut sitä tilattua..
    BRP:n pitäisi tulla asiassa vastaan ja hoitaa homma kuntoon mutta ei..

    Pitää nöyrtyä ja tilata ens talveksi.
     
  18. polle.

    polle. Ski-doo mxz 600ho sdi -05.

    Mites kun mulla sylkäsee remmin uloimman nauhan pois vaikka hihnalla on on ajettu vaan muutama sata. kumminki hihna kestää tästä huolimatta vielä muutaman satasen ellei jopa tuhannen. Mikäs se tällaisen tilanteen aiheuttaa? kytkimen roskasuus vai?
     
  19. jason_20

    jason_20 Well-Known Member

    Karkia arvaus: Sylkäsee narut pihalle liikkuvan laukasen puolelta?
     
  20. -Tero

    -Tero -24 rmk boost

    mikähä mulla on ku en pääse remmillä edes 100 kilometriä? paikallisessa kelkkaliikkeessä on linjattu kytkimet ja sen jälkeen uus remmi ja 60km umpista niin paukahti 2cm pätkiksi koko hihna. ennen linjausta pääsin sekalaisessa ajossa vähä yli 200km aina remmillä. mutta nyt oli koko ajan kyllä umpista ja rinnettä. remminä bomban 127. kelkka 800 rave jossa 365cm matto 44 harjal. :)
     

Suosittele tätä sivua