rullakaasu

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä K.J.P, 22/2/09.

  1. V.T.V

    V.T.V FUCK YOU i drive yamaha!! Turbo Yamaha:D

    Vs: rullakaasu

    Joo läheppä sillä rullutinkaasulla tuonne vaaroihin ja risukkojuurakkokaseikhon kilstoilemaan niin kyllähän siitä ei tule ku olokia ja paskaa!!
    Eri asiahan se on jossaki reitillä ajaa ku tuola kairassa vaaroissa kaseikossa!
     
  2. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Vs: rullakaasu

    Vähän niin kuin esim. ISO purjelaiva tatska V.T.V:n "allin" ympäri, paska idea, täytyy kiertää kahteen kertaan ympäri ;D Sori ;D Eihän tuo rullakaasu ehkä toimi normi käytössä, vaatisi ainakin pirusti harjoittelua? Aikoinaan kaveri väkersi isänsä 300 Okkeliin rullakaasun ja purki kohta pois. Ukko ajoi Metsähallituksen töissä päivittäin eikä oikein hyväksynyt uutuutta ;D
     
  3. kolli

    kolli Arctic Cat SNO PRO 440-05 HONDA CRF 450R -10

    Vs: rullakaasu

    kaveri kokeili mönkkärissä rullakaasua(ajaa crossia) ei ollut kuulemma hyvä,mitä noita kömpiä kisoja olen katsellut,niin yksi ajaa rullakaasulla,mut se onkin legendaarinen sivarikuski MYLLER.
     
  4. Antti_

    Antti_ Well-Known Member

    Vs: rullakaasu

    Itse ajan rullakaasulla enkä ole huomannut vielä mitään ongelmia. Näillä Kuopion alueen patikoillakin pystyy vain paremmin puristamaan molemmilla käsillä tankoa. Mutta pääasia kai on se että jokainen ajaa sellaisilla vehkeillä kuin itse haluaa/tykkää?
     
  5. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: rullakaasu

    Näin on, kunnon maajussi väsää kelkkaansa massikan käsikaasun ja ajaa sillä täysillä..
     
  6. Tvaltra

    Tvaltra Well-Known Member

    Vs: rullakaasu

    itellä tullu kans mieleen että tekis rullakaasun. joka kerta ku käy ajamassa nii peukku hirveän kipiä. tietenki alku talven kankeutta. tänäänki tosi tuskallista oli ajaminen.. mistähän sais semmosia sormen voimistelu laiteita että sais illat harjotella ;D niin ja oon oikea kätinen ja kaasu on vasemmalla puolen liekkö vasen käsi vähä heikompi
     
  7. Vs: rullakaasu

    Kannattaa vaihtaa sitä kaasun puolta... Helpompi kun on oikealla puolella ja saattaa sitä jaksaakkin vähän pitempään oikealla kädellä kun olet kerta oikean kätinen...
     
  8. JariTapani

    JariTapani Guest

    Vs: rullakaasu

    Minusta, ehkä jopa hullummalta idealta vaikuttaa tuo kaasukahvan vasemmalla puolella olo mitä rullakaasu. Oon nähny noita vasemmanpuolen hantaakeja useilla ja kerran kokeillutkin. Mieleen tosin tuli heti itsensätyydyttäminen vasemmalla kädellä eli melko outo oli tunne. Ei kait se rullakaasu kovin vaikian olonen ois. Onhan tuo moottoripyörässäkin.
    Ja oompa yhessä kelkassa nähny kaasukahvan joka oli laitettu oikean puolen jarrun tilalle. Tämä tuli suoraan tuolta vesijetti puolelta. Oli tottunu semmoseen ni piti kelkkaankin laittaa. Ja voin sanoa, että mitä kesällä noilla leikkiny ni sehän se vasta vammasen olonen on. Mutta niinku sanottua. Kaikkeen tottuu.
     
  9. Tvaltra

    Tvaltra Well-Known Member

    Vs: rullakaasu

    aina on kaasu ollu vasemmalla puolella. isällä ei oo oikeaa kättä nii sen takia kaasu vasemmalla
     
  10. Linnan Herra

    Linnan Herra RalliKatti 440/600. Suzuki LT-R 450/480

    Vs: rullakaasu

    Hoh en ole kuullutkaan/ajatellut että kaasu olisi vasemmalla. Siinä olis parempi toi rullakaasu tosiaan kun ei saa koko kädellä otetta vaa pelkkä apina ote siinä mulla ainenkin alkuun jopa turpoaa sormet :D
     
  11. Kiertokanki

    Kiertokanki Evo 500

    Vs: rullakaasu

    Tuosta vasemman puolen kaasusta tuli välittömästi mieleen että mitä jos se olisi molemmilla puolilla niin pääsisi ainakin suorilla lepuuttamaan oikean käden peukaloa, pitäsi vaan keksiä joku jakorasiasysteemi vaijereille.
     
  12. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Vs: rullakaasu

    Ohan niitä vasurikaasuja kaupan ja tälläkin palstalla käytössä
     
  13. heimohuima

    heimohuima Boondocker

    Vs: rullakaasu

    onko kukaan kokeillu kelkassa mönkiän kaasua? ite "pienet" kädet ja tuntuu et vakio kaasu niin kaukana.. mönkiässä hiukan eri mallia ja voi ehkä olla parempi?
     
  14. xtreme12

    xtreme12 polaris 900 fusion -05

    Vs: rullakaasu

    mä ajan rulla kaasulla ihan sen takia kun ajan pyörällä kesät ja kelkalla talvet! enkä meinaa vaihtaa peukalo kaasuun! se kuka sanoo että rulla kaasulla ei voi roikkua niin ei ole sitä kokeillut! se on varma!

    rullakaasun etuja on se että se on paljon herkempi ja saat ajaa pienempääkin nopeutta kun kelkan on/off että tulee millonkaan kipuja käteen myös hyppyrit menee paljon paremmin kun rullakaasulla hallitset kaasun käytön huomattavasti tarkemmin kun peukalolla!
    tuntuma kaasuun on todella hyvä vaikka ajat miten kellollaan kunhan opit käyttämään rullakaasua!
    kokeilkaa nyt pyörä miehet ihmeessä niin huomaatte että kelkkailukin voi olla kivaa ;D muuttuu luonne kelkkailussa täysin kun nostat tangon kattoon ja rulla kaasu! pääsee uruttamaan ;)
    ja negatiivisen palautteen antajat kokeilkaapas sitä rullakaasua ennen kun sanotte että se ei ole toimiva!
    ei muuta kun privaa mulle jos oulussa haluat kokeilla rullakaasulla ajamista ennen kun semmosen ostat kelkkaasi!
    takaan että ihastut!
     
  15. JiiKoo

    JiiKoo Kelkkojen SAAB med PPS

    Vs: rullakaasu

    Mönkijöihin olen nähnyt myytävän sellaisia kaasukahvoja joissa on molemmat...eli peukku ja rulla ;) Oli muistaakseni ihan suomalainen putiikki jolla niitä oli netissäkin kaupan.
     
  16. Antti_

    Antti_ Well-Known Member

    Vs: rullakaasu


    Täysin samat kokemukset minulla rullakaasusta! Ei taida olla nämä negatiivisen palautteen antajat / vittuilijat koskaan edes kokeilleet rullakaasua kelkassa...
     
  17. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: rullakaasu

    Niin, tai sitten meidän rullakaasua haluamattomien ajo koostuu pääosin jostain ihan muusta kuin reittipommituksesta tai radan kiertämisestä...
    Friiraidiin ja hankaliin paikkoihin se ei sovi, kun tangossa pitää voimistella kuin Olympialaisissa ainakin...
    Ei ois sekään eka kerta että tiputaan kelkan kyydistä siksi että tuppi luiskahtaa tangosta.. ::)

    Kyllä siihen ihan syynsä on että kelkoissa nuo peukkukaasut on, osattaishan ne laittaa kelkkoihin jo tehtaalla, mikäli se käyttäjien mielestä ois parempi.. ::)
     
  18. akiM

    akiM Well-Known Member

    Vs: rullakaasu

    Tuossa olis vasuri kaasu vipu. http://www.sled-parts.com/sledparts/sledparts_goldfinger.html
    Onko tuommoisia monella käytössä?
    Ainakin luulis helpottavan ummessa ajoa vasemmalta puolen, kun vois
    kaasuttaa vasurilla ja oikealla pitää siitä roikunta remmistä kiinni.
     
  19. M666

    M666 Lynx

    Vs: rullakaasu

    Vaan jos laittais sellaisen käänteisen kaasuvivun niin kuin catepillar puskukoneiden kaasupoljin, poljin pohjassa tyhjäkäyntiä ja poljin ylhäällä kaasu selällään? Mitä kovempi kuski niin sen helpommalla pääsis peukku.
     
  20. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: rullakaasu

    Tai mitäs jos laittas kaikki maholliset?
    Rullakaasu, peukkukaasu mönkijästä kelkan kaasuvivun lisäksi, vesijetistä kahvakaasu, Massikan käsikaasu, perinteinen jalkakaasu astinlautaan (varmuuden vuoksi molemmille puolille), jalkavaihteet ja käsivaihteet, jalkajarru ja käkkäri tankin päälle, ja toki normaalit käsijarrukahvat.

    Tottakai kaikki molemmille puolille, että pärjää kaikissa paikoissa ja jokainen löytää mieleisensä? ???

    E: Tottakai kytkinhommatki pitäs järjestää sekä kahvalla että polkimella, kuin myös automaattisena, variaattorin lisäksi..
     

Suosittele tätä sivua