rullakaasu

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä K.J.P, 22/2/09.

  1. Hra XC

    Hra XC Well-Known Member

    Vs: rullakaasu

    Totta nuilla jo pärjäis niin patikossa ku puunkierrossakin ja vinorinteissä... ;) ;D
     
  2. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Vs: rullakaasu

    Entä ilokaasu? ;D
     
  3. Boss

    Boss Kelkaton mutta kesäpelinä PolleXP850Pro

    Vs: rullakaasu

    Itse en ole kokeillut kelkassa rullakaasua mutta variaattorivetoisessa tonnisessa mönkijä Catissä olen ja pakko myöntää että EI TOIMI. Pilasin jopa yhden kisan Eestin maalla tällä kokeilulla.
    JA perusteluita: Normaalisti rullakaasua käytetään laitteissa joissa on vaihteet ja nopeuden säätäminen tapahtuu näissä laitteissa hyvin pitkälti vaihteella, eli kaasusta käytetaan enimmäkseen 70-100%. Vari pelissä taas nopeus säädetään vain ja ainostaan kaasulla suhteen ollessa 0-100%. Tässä tulee suurin ongelma kun käsi on väärässä asennossa kun kaasua vähentää tai sitten vastaavasti toisessa äärilaidassa. Jos käden asentoa pitää korjata ajossa niin "oho" paikassa tulee hemmetinmoinen kiire ja varsinkin kurvissa se on mahdotonta. Ideana ihan hyvä mutta ei vaan toimi. Jos toimisi niin miksi esim jenkkilän vetomiehet ajaa peukalokaasulla kelkalla ja rullakaasulla motocrossia, ja molemmissa vieläpä hemmetin kovaa? No sitten tuo roikkuminen, aika moni mönkijäcrossi tai supermotokuski ajaa peukalokaasulla vaikka laitteessa onkin vaihteet. Mikä voi olla muu syy kuin toimivuus, tuskin ainakaan laiskuus ;D
    Olen päässyt kokeilemaan mönkijässä peukalo/rullakaasu yhdistelmää ja se voisi toimia kelkoissakin, saisi peukalo huilata pitkillä suorilla.... ilokaasulla ;)


    Niin ja nämä olivat vaan minun mielipiteitä...
     
  4. xtreme12

    xtreme12 polaris 900 fusion -05

    Vs: rullakaasu

    tottahan se on että jos joutuu oikeesti käden asentoa muuttamaan niin vaikeuttaahan se, mutta kuvitelmat tuosta ranteella rullaamisesta nyt on kyllä puppua että joutuis sen takia kädenasentoa vaihtelemaan! sen verran on pieni kelkoissa tuo kaasun on-off väli että se ranne liike on ainakin mun kelkassa vain 1-2cm. eli nyt kokeilkaas miten paljon rannetta tarvii kääntää että rystynen liikkuu vain n1,5cm ! jep ei paljon mitään! tietenkin jos jossain kelkassa on kaasun liikkumisvara useita ellei lähelle 5cm niin sitten se ei ole toimiva koska joutuis oikeesti vääntämään sitä rannekaasua mutta eipä ole tullut semmoista kelkkaa vastaan koska sillon ei toimisi oikein peukalokaasukaan!
     
  5. Boss

    Boss Kelkaton mutta kesäpelinä PolleXP850Pro

    Vs: rullakaasu

    Hyvä sitten että se on hyvä, jollei paras... mutta edelleen jos se on niin hyvä ja paras, miksi se on kelkoissa niin harvinainen? Kisaporukat ovat valmiita tekemään mitä vaan jos saavat pikkuisenkin ajasta pois... :eek:
     
  6. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: rullakaasu

    Ny on tullu testattua tämäki, ja täytyy sanoa että on kyllä vielä hölmömpi kötöstys mitä osasin etukäteen ajatella.. ;D
    Ostin purkuun menevän kelkan johon on rullakaasu värkätty ja sillä tuli koeajot tehtyä... Huomenna pitäs ajaa vähän paremmat koerundit ja v*tuttaa jo valmiiksi..

    ;D
     

Suosittele tätä sivua