Rush vs. Lynx E-tec

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä Janson, 26/3/10.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Janson

    Janson Belarus

    Elikkäpä elikkä.

    Tarkoitus olisi päivittää kelkka uudempaan ensi kauden alussa ja pikkuhiljaa olen päätynyt näihin kahteen vaihtoehtoon joita voisi harkita.
    Eetekkiä olen jo käynyt koeajamassa ja täytyy sanoa että olin tyytyväinen. tuntui aika valmiilta paketilta.
    Ensiviikon aikana olisi tarkoitus käydä vähän rushia koeajamassa niin pääsisi vähän tuntumaan siittäkin kelkasta. :D

    Joten ajattelin, että jos täällä sattuisi nyt sitten olemaan niitä jotka on koeajaneet em. kelkkoja niin kertoisitteko mielipiteenne kelkoista!!??

    Tietenkään makuasiostahan ei voi kiistellä mutta olisi kiva kuulla muitten mielipiteitä. Haullahan olisi varmaan jotain löytynytkin mutta nythän onkin tarkoitus kerätä mielipiteitä niiltä jotka on kyseisiä kelkkoja ajaneet ja vähän verrata niitä.


    (Tämä sama keskustelu aloitettu myös lynxin puolella)
     
  2. Jupy

    Jupy Well-Known Member

    Vs: Rush vs. Lynx E-tec

    Itse vaihtaisin Lynxiin. Nykyään ajelen Ski-Doon E-tecillä ja olen ollut tosi tyytyväinen ja omistin aikaisemmin 3 Pollea vm -01, -03 ja -07. E-tec on kulutukseltaan n. 10 l pienempi, joka jo kauden mittaan merkitsee jotain. Lisäksi alustaan tuskin tarttee ihmeemmin viritellä, simmaus riittää. 2011 mallista en tiedä josko kepit ois jo sitä luokkaa, ettei maallikon tartteis simmauttaa, määppä tiijä?

    Toki Rush on myös hyvä vaihtoehto, mutta itse ostaisin Lynxin (tai Ski-Doon).
     
  3. YT

    YT Well-Known Member

    Vs: Rush vs. Lynx E-tec

    Kannattaa ehdottomasti koeajaa molemmat sellaisella ladulla, jolla aikoo sillä omalla vehkeellä ajaa. 2010 Rusheja on vielä paljon myymättä, joten niistä saattaa saada rajuja tarjouksia.
     
  4. Janson

    Janson Belarus

    Vs: Rush vs. Lynx E-tec

    Lynxiä kyllä pääs ihan kivasti testaan toivotaan että myös sitä rushia pääsis testaan kunnolla.
    Lynxinhän kyllä ei ihan heti pitäs ainakaan pohjata hypyissä/pateissa mikä olisi SUURTA extraa..

    Liekköhän tuo se rushin 2011 malli: http://www.polarisindustries.com/en-us/snowmobiles/2011/Performance/600-RUSH-PRO-R/Pages/images.aspx

    Tuo e-tecin kulutuskin kyllää plussaa!!
     
  5. rehto

    rehto Well-Known Member

    Vs: Rush vs. Lynx E-tec

    Jos ovat saman hintaisia tai rahalla ei ole väliä niin kyllähän tuo linksi varmasti on kovempi kampe. Takuuhan se hoitaa moottoriremontit niin lynxillä kuin polariksellakin.
     
  6. Janson

    Janson Belarus

    Vs: Rush vs. Lynx E-tec

    Oisko se sitte siinä ---> http://www.brplynx.com/fi/mallisto/sport/rave-re-600-e-tec.html

    Toisaalta se 800 satanen...
     
  7. Woody

    Woody Well-Known Member

    Vs: Rush vs. Lynx E-tec

    En rupia toista merkkiä haukkumaan mutta seuraavia seikkoja voit mielessäs käännellä vaikka toiste päin
    -2010 malleissa taitaa tällä hetkellä olla polle n.1500€ halvempi,2011 varmaan lähellä toisiaan
    -pollessa ei jarru huolia
    -pollessa ei koneen kiinnityksessä ongelmia
    -pollessa ei runko ongelmia
    -pollen koneita ei ole kilahtanut huomattavassa määrin, eikä tulppien kärkiä tartte asetella oikiaan suuntaan
    -pollen varaosat mulla tullu todella nopeasti
    -pollen takuut on todellisia ja itellä pelannu hienosti
    -kaikki net kelkat saman kuluttaa ku tarpeeks kovaa ajetaa.Ei se voima tyhjästä synny. 80km kulutus vertailu reippaassa reitti ajossa vajaa 2l eroa. Siis 2010 ruisku polle ja E-tec.
    Tässä muutamia juttuja. Edelleen painotan etten mollaa mitään toista merkkiä mutta kirjottamistani seikoista on erittäin paljon vuosien varrella tullut vertailu mahdollisuuksia.Varaosillakin joskus ameriikasta aikas pitkä matka, mutta sieltä net tuntuu vain nopeammin löytyvän ku lähemmällä sijaitsevista tehtaista.
    Tietysti koe ajolla sitä pääsee kahtomaa kumpi sopii itelleen paremmin ja kun kisa tuloksia kattoo ni molempia merkkejä sieltä kärkipäästä löytyy.
     
  8. Antti M

    Antti M Kasa Romuja

    Vs: Rush vs. Lynx E-tec

    Niin en miekään ruppee mollaamaan tuntuu vaan niin maanantai kappaleelta toi mun pulkka,
    toki on eri kelkka mutta kone on sama.
    Nytte ajettu 3000km ja jo kaksi konetta takuuseen.
    Ja vaikuttaa vieläkin että ei ne kuntoon saanu,
    Jotenki tuntuu että huoltopaikka on se ongelmien aiheuttaja.
     
  9. Janson

    Janson Belarus

    Vs: Rush vs. Lynx E-tec

    yksilöitähän ne nämäkin on! se vaan on paska tuuri jos tosiaan sattuu se maanantai kappale itselle.
     
  10. Janson

    Janson Belarus

    Vs: Rush vs. Lynx E-tec

    tuosta rushista olen kuullut sanottavan että se olisi sellainen retkikelkka.
    ei pysty ajaan sikapattia ku etupukin iskari pohjailee mut eiköhän sen sais paremmaksi shimmaamalla.
    Vaan kylläpä se sitten selviää kun käyn koeajaan.
     
  11. Turraaja

    Turraaja Member

    Vs: Rush vs. Lynx E-tec

    Tuosta kulutuksesta on omia kokemuksia jonkin verran.Ajoimme kolmen päivän
    aikana n. 750km russi keulilla ja etec-lyne varjona perässä ja kulutusero
    oli 2-4 l satasella eli ei järin suuri.
     
  12. Perttu

    Perttu M8 -08

    Vs: Rush vs. Lynx E-tec

    Saattaapi nuo useat kiinileikkaamiset verottaa E-Tekkien hintaa melko reilusti sitten kun niistä takuu loppuu.
     
  13. 10+

    10+ Well-Known Member

    Vs: Rush vs. Lynx E-tec

    Et oo antanu kunnolla peukkua. Kait se 20L menee ku KUNNOLLA antaa peukkua.
     
  14. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: Rush vs. Lynx E-tec

    Polle kannattaa ostaa, silloin kun sen saa hirmu alennuksella.

    Yritä päästä ajamaan sellaista, jossa on hyvät simmit etupukissa. Etupukissa on lyhyt joustovara, joten siitä voipi tulla hieman kova, että sen saa kestämään tälliä. Mutta omista mieltymyksistä ja ajotyylistähän tuo on kiinni.

    Kulutuksen suhteen kannattaa miettiä omalle kohdalleen ne ajetut kilsat ja kelkkojen hintaero.
    Jos saat nyt pollen 1500 halvemmalla, ensi talvena ylivuotisena vielä halvemmalla, niin ostaahan sillä kivasti soppaa. En sano, kumman itse ostaisin, valinta olisi vaikea mutta ajamaan vaan.
     
  15. Puppe

    Puppe BackyardKing

  16. Janson

    Janson Belarus

    Vs: Rush vs. Lynx E-tec

    No nyt se Rush on koettu ja ajettu!!
    Hyvän tuntuinen kelkka.
    Ainut miinus siittä kun alustaa ei säädetty koeajon yhteydessä minun painolle sopivaksi mikä olisi ollut tärkeää sen kannalta että olisi päässyt käsitykseen siittä miksi on päädytty sellaiseen alusta/perä ratkaisuun. :mad:
    Tämän takia koeajaessa patikossa tuli sitten semmoinen "pomppulauta" ilmiö. Siellä varmaan oli sen iskarin (mikä on kuin tarjottimella siellä perässä) jousi ihan liian kireelle säädetty :(
    Mutta muuten voin sanoa lyhyehkön koeajon jälkeen rushista että sitä oli kevyt ja helppo viedä.
    Itse en huomannut lyhyehköistä astinlaudoista haittaa ajaessa joista moni ei kuulemma ole pitänyt.
    Mosan suorituskykykin miellytti.
    Rushin omistajien polttoaineen kulutus kokemuksista olisi kiva kuulla!!
    Ulkonäöllisesti kun tuota kelkkaa miettii niin onhan se vähän jännän näköinen mutta oma silmä on jo pikkuhiljaa alkanut tottumaan...
    Alustaa säätämällä Rushista varmaan saa tosi hyvän reitti ohjuksen!! Mutta muuten kyllä tykkäsin kelkasta. 2011 vuoden mallin kun laittaisi niin saisi valmiiksi päivitetyn Rushin jossa olisi etupukissa klikkeri iskari, karkeampi matto yms... Katsotaan mihin tässä vielä päätyy tämän kelkkakuumeen kanssa...


    Lynxin puolelta tämä keskustelu oli jo lyöty lukkoon :(
     
  17. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Vs: Rush vs. Lynx E-tec

    Jos sulla ois ollu vielä yks vaihtoehto ni oisitko tehny kolmannen topikin?
     
  18. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Rush vs. Lynx E-tec

    tuolla hieman videota aiheesta ja siellä olisi kolmas vaihtoehtokin.

    http://www.nelonen.fi/ohjelmat/start/videot?vt=video&vid=67827
     
  19. Janson

    Janson Belarus

    Vs: Rush vs. Lynx E-tec

    pyrin vaan tällä siihen et e-tecin ja rushin omistajat ottais kantaa.. ;)
     
  20. Janson

    Janson Belarus

    Vs: Rush vs. Lynx E-tec

    Olen jo pariin otteeseen vilikassu ;D
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Suosittele tätä sivua