Slydog Powderhoundit

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Naasu, 10/12/10.

  1. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Vs: Slydog Powderhoundit

    Omia kokemuksia tältä päivältä, kelkkana toimii RX-1 jossa just huolletut ja simmatut iskarit joka paikassa.
    Kova, oikeastaan jäinen pohja jossa kymmenen senttiä kevyttä pakkaslunta päällä. Kääntyvyys ainaki
    noita RX-1 surkeita vakiosuksia parempi sekä ohjaus paljon kevyempi. Lunta on joka paikas vielä sen
    verran vähän, ettei kantavuutta pääse arvioimaan mutta toki se nuo vakiosukset hakkaa.

    Suksien kulmat, tai siis auraukset/haritukset on mittaamatta/säätämättä, mutta hyvin tuntuu
    pelaavan tähän mennessä. Niin ja ohjurit mulla on miedoimmasta päästä.
     
  2. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Vs: Slydog Powderhoundit

    Leveämmät on korkeammalla kölillä. Ne olis mun valinta. En ole kunnon kelissä ajanut mutta näillä kokemuksilla vielä ainaki vaikuttaa hyvältä.
     
  3. Nikke

    Nikke Well-Known Member

    Vs: Slydog Powderhoundit

    Onkos muilla ollut jammujen alla näitä?
    Tarttis bad boyn alle uudet sukset laittaa, kun ne vakiot on aikas heikot.
    Minkälaiset ovat jos vertaa Slp:n suksiin? Hinnat ainakin ovat aikalailla samoissa lukemissa.
     
  4. Solaris

    Solaris Well-Known Member

    Vs: Slydog Powderhoundit

    kohta pääsee kokeilemaan HOUND 7" CAMO suksia ton skidon renen alla
     
  5. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Vs: Slydog Powderhoundit

    No niin, lisää kokemuksia. Kelkkana Yamaha RX-1 monoalustalla ja simmaukset kohdillaan.

    Reitillä toimii kohtuu hyvin, mitä nyt uriin vetelee niin maan per ke leesti niinku orkkissuksillakin.
    Pitää kehitellä jotain parannuskeinoa tuohon. Sitten 20 senttises pakkaslumes, jonka alla pakkaantunutta
    lunta, yllätti tuo huono kääntyvyys. Puskee pirusti hitaaskin vauhdis. Eikä jää sellaista selkeää suksen
    jälkeä, vaan leveä puuromössö. Tällaisis olosuhteis jopa vakiosuksi toimi paremmin! Lienee säätöasioita
    kuitenkin, toivottavasti. En oo säätöihin koskenu ollenkaan simmauksen jälkeen, suksipaineet sun muut
    on tarkistamatta. Kuten myös auraus/haritus. Katellaan kun saan nuo kuntoon, että paraneeko miten.
     
  6. Juzu81

    Juzu81 AC F 800 -12

    Vs: Slydog Powderhoundit

    Mulla sama homma Nytrossa; puskee niin pirusti semmosella alustalla jossa kovaa alla ja päällä pakkaslunta. Tähän kuulemma auttaa semmone ratkasu,että laittaa 4mm muovisuikaleet ohjainraudan ja suksen väliin. Itellä tarkotus kokeilla tuota "patenttia" ku pääsen parin päivän päästä kelkan kimppuun. Samasta aiheesta on käyty keskustelua tuolla FX Nytro XTX-osiossa.. http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=33231.150
     
  7. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Slydog Powderhoundit

    Mä tein tuon ja ohjattavuus parani. Tuli hieman raskaammaksi mutta turbon asennus kevensi sitä jälleen. En tarkoita että sukset ilmassa ajaessa vaan ihan normaali ajossa. Ohjaus on mielestäni loistava. Mutta pellolla 15cm lunta niin hiukka puski mutta reitillä pehmeää pattia juuri satanutta lunta päällä oli ihan älyttömän hauska ajaa. Vielä hauskempi kun saa toimiin 145% tehoilla :)
     
  8. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Vs: Slydog Powderhoundit

    Ja doon.
     
  9. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    Vs: Slydog Powderhoundit

    Tuon mie ainaki tiesin mut aattelinki et ite kirjotat sen tänne. ;)

    Kysymys kuuluu miksen kuunnellu Jokkea sillon ku noita olin ostamassa. Haukku alimpaan helevettiin ne mutta jotenki silti tuli vaan ostettua.
    Olit oikeassa. :-[
     
  10. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Vs: Slydog Powderhoundit

    Pitääpä askarrella nuo muovit sinne suksen pohjaan, jos vaikka parantais tilannetta.
    Toisaalta toimiiko sitten mikään suksi hyvin tuollaises tosi kevyes pakkaslumes?
     
  11. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Vs: Slydog Powderhoundit

    pp.
     
  12. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Vs: Slydog Powderhoundit

    No hitto, jos ei kaikki rahat olisi menny sähköhanskoihin, niin ostaisin Pirkka-Pekat ja pääsisin piireihin mäkin.
    Vaikka kelkka olis edelleen väärä. No, näillä mennään ja kokeillaan.
     
  13. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Vs: Slydog Powderhoundit

    ei siitä kannata möksähtää, se vaan on toimiva suksi :D

    ei kai se piireihin liity, ite laittaisin vaikka Järviset jos ne ois hyvät kelkan nokalla.
     
  14. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Vs: Slydog Powderhoundit

    Emmä mitään möksähdä, mulla on vain sellainen tunne tämän foorumin jutuista että PP on kaikille
    se must juttu. Toki ne tyypit erikseen, jotka on oikeasti kokeillu muitakin suksia. Jokke varmaan on,
    sitä en epäile, mutta itte väännän nyt näillä. Olis mielenkiintoista saada kommenttia joltain, joka
    on ajellu monoalustaista RX-1:stä molemmilla, sekä PP:llä että Houndeilla. Tietty muitakin vaihtoehtoja
    on, mutta kun ei rahat riitä (eikä per_se käy kaupaksi..) testailemaan kaikkia.

    Puuterihurtat hankin alkujaan siksi, kun monet oli sitä mieltä, että PP:t olis liian äkkinäiset RX:n keulalle.
     
  15. Linski

    Linski sr viper 162 mtx mcx racing kit

    Vs: Slydog Powderhoundit

    En halua kenenkään mieltä pahoittaa mutt pp ei sovellu yamahan nytroon ainakaan on tullut kokeiltua useampia suksia ;D,on liian otava.Tuskin rx-1:kään.
     
  16. vectoori

    vectoori Guest

    Vs: Slydog Powderhoundit

    Samaa mieltä.
     
  17. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Slydog Powderhoundit

    Mulla taas on ihan hyvät fiilikset noista powder houndeista Nytrossa. Mutta enpä ole muilla ajellutkaan omassa kelkassa. Laitoin Fiiberin ohjeiden mukaan sinne 4mm suksen ja raudan väliin. Ohjattavuus tuli hieman painavammaksi mutta yllättävää ahtimen asennus paransi ohjausta (ilman että sukset on ilmassa) melkoisesti. Olen melko lailla tyytyväinen siihen. Samaa sanoi kelkkaani ajanut Vector kuski että ohjaus on aikalailla kunnossa.

    PP:t voisi olla liian tiukat tuonne. Mutta SLT:tä voisin haluta kokeilla.
     
  18. vectoori

    vectoori Guest

    Vs: Slydog Powderhoundit

    Itellä camoslaikkarit pelaa hyvin. Peepeet Nytron keulilla oli hengenvaaralliset, äsälteet jonkin verran paremmat. Varmasti säätöhommilla saapi joka suksen kohtuuvella pelaamaan. Itse epätoivossa ennen camoja kokeilin jopa veemaxnelosen alumeetisuksia ;D
     
  19. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Vs: Slydog Powderhoundit

    Ittellä olis tarkoitus kokeille seuraavanlaista setuppia yhdistelmälle Slaikkarit + RX-1:

    Haritusta 10-20mm ???
    Ne muovit sinne raudan ja suksen väliin
    Lisäksi vielä muovi sinne suksen kumin alle (mikä nyt onkaan "viralliselta" nimeltään) nostamaan rautaa vähän ylöspäin, pitäis auttaa uriin vetelemisen suhteen:
    [​IMG]
     
  20. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Slydog Powderhoundit

    SRMK: Offiksi menee mutta oletko ajatellut lisätä Yamaheateria jotta saat kahvalämppäreihin lisää potkua? Jos kerta käsiä kylmää. Noi hanskathan jo auttaa mutta ajattelin sanoa tuonkin vaihtoehdon.
     

Suosittele tätä sivua