Tankkaus huoltoasemalla

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä jontikka81, 26/2/13.

  1. jontikka81

    jontikka81 John Deere Sportfire -81

    Tervehdys

    Sellanen pieni päätä vaivaava asia ollut tos, et mitenkäs te nuitten vanhojen (miks ei uusienkin) vehkeitten kans kun ei ole tuoreöljy voitelua niin tankkaatte esimerkiksi huoltoasemalla.. 2 tahti öljy suoraan tankkiin ja bensa sekaan vai kanisterin kans lotraamista?

    Tällänen tyhmä kysymys... ???
     
  2. Terppa82

    Terppa82 Well-Known Member

    Vs: Tankkaus huoltoasemalla

    No en oo kelkan kanssa joutunu mokomaa tekemään, mut eiköhän tuo onnistu suoraan tankkiin jos tiedät suunnilleen paljonko sinne tankkiin menee.
    Jos esim. tankkiin mahtuu n. 15l, niin laittasin sinne sitä ölppää ekaks sen 2-3 desiä, sit tankkaisin täyteen ja laittasin öljyä lisää sen mukaan paljonko meni yli 10 litran ja jne.
    Kyllä se kelkkaillessa sinne niin nopeasti sheikkaantuu, et en kyllä usko olevan ongelmaa.
    Veneillessä laitan ölpät aina tankkiin lopuks ja ei oo ikinä kone leiponu sen takia kiinni.
    Kyllä ne öljyt tosi hyvin tuntuu sekoavan ilman erityisempiä huljutteluja.
     
  3. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Vs: Tankkaus huoltoasemalla

    No itseasiassa ei ihan noinkaan.. Itse kyllä käyttäisin jonkunlaista seosastiaa, enkä ainakaan bensan päälle tuota öljyä kaataisi. Totta on, että aikaamyöden se öljy sekoittuu, mutta alkusysäykset ja ensimmäiset kilometrit kone kyllä nielee kuivaa poltettavaa. Eli itse suosittelisin edes pienempää, vaikka vitosen astiaa, jossa tekisin bensiiniöljyseoksen huoltsikalla.. Pienempikin astia riittää. Eli ensin tankkaa siten, että arvioi tuon seokoitetun polttoaineen vielä mahtuvan, sitten ei muuta kun sekoittaa lopuksi oikean määrän öljyä tuossa pikkuastiassa ja kaataa sen tankkiin. Valmiiksi bensiiniin sekoitettu öljy sekoittuu kuulemma helposti isompaan bensiinimäärään, mutta ei ilman esisekoitusta.. Näin nuo viisaat on kertoneet.
     
  4. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Vs: Tankkaus huoltoasemalla

    Arvioi bensan määrä joka tankkiin mahtuu, ensin öljy tankkiin ja bensaa perään. Sillä ole mitään seksuaalista merkitystä et tuleeko rosentiksi 3 vai 3,5 tai jotain muuta. Liian kans pärjää aina ;D Ei asioista kannata tehä liian vaikeita.
     
  5. jiipee-

    jiipee- Well-Known Member

    Vs: Tankkaus huoltoasemalla

    Kuulostaa kyllä aivan järkeenkäyvältä. Oma kommentti sen verran, että itellä oli joskus aikoinaan pari talvea tuollainen -97 veemaksi jonka heikko kohta oli tuo tuorevoitelujärjestelmä joten se oli poistettu. Kaks talvea sillä päästelin ja pääosin aina tankkasin huoltoasemalla ja tankkauksen jälkeen kaatelin tarvittavan määrän öljyä tankkiin, jonka jälkeen muutama perän nostelu. Hyvin se ainakin mulla pirrasi kaks talvea.
     
  6. Harri.T

    Harri.T lynx

    Vs: Tankkaus huoltoasemalla

    Näin.
    Tai ihan vaan tankkaa sen verran mitä tankkiin menee ja kaataa öljyt perään ja heiluttelee vähä kelkkaa niin eiköhän ne siellä sekoitu. Öljyn määränkin tietää helposti kun muistaa vaan, että kolme desiä kymmeneen litraan.
    Ei se ole tuon vaikeampaa ja millin tarkkaa sen öljyn kanssa.
     
  7. Kojontti

    Kojontti 600R RE, x-rs pessimisti-evo

    Vs: Tankkaus huoltoasemalla

    Tätä tapaa on käytetty moottoripyörässä hyvällä menestyksellä. Nykyiset 2-tahtiöljyt sekoittuu vaikka tekisi sekoituksen "väärin". Koneviesti-lehti testasi asiaa taannoin.
     
  8. jontikka81

    jontikka81 John Deere Sportfire -81

    Vs: Tankkaus huoltoasemalla

    Eli kummatkin tavat käy, noh onneksi on takapoksi miss kulkee vaikka 5 litran kanisteri mukana, valmista seosta. Ja saa siin sit läträttyä seokset jos siltä tuntuu.. :)

    Ite kelkassa olen 3 prossassa käyttänyt, ja kesän jälkeen eka tankilla 4 %
     
  9. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Tankkaus huoltoasemalla

    Minä olen ihan vaan tankannut kelkan ja jos esim. 20 litraa mahtui, niin sitten vaan tarpeeksi öljyä perään. Toki tankkia ei passaa piripintaan laittaa että sen öljyn sopii sinne kaatamaan.
    Sitten vaan öljyt sekaan ja ohjaustangosta kiinni ja ravistaa kelkkaa sukselta sukselle niin penteleesti vähän aikaa, melkein kyljellään käyttäen. Pelkkä perän nostelu ei mielestäni ihan riitä..
     
  10. jiipee-

    jiipee- Well-Known Member

    Vs: Tankkaus huoltoasemalla

    Riittää tai ei, mutta itelläni kuitenki pingasi pari talvela tuolla tekniikalla ja kilometrejä tuli rapiat 3000km. Toki jos haluaa viimisen pääle hifistellä niin kannattaa ravistella puolelta toiselle.
     

Suosittele tätä sivua