winha 520.. tietoa hieman..

Keskustelun 'Muut merkit' on aloittanut käyttäjä Unatco, 7/12/07.

  1. Unatco

    Unatco Polaris fst -08

    Terve! olen uusi käyttäjä täällä, kuten huomaattekin.. :)
    Viime talvena iski kerran innostus yhdellä pilkkireissulla, että tarvis saada kelkka, kun nuo hyvät kalapaikat ovat kaukana..
    no siitä sitten samana päivänä hakemaan vanha winha 55 kaljakorin hinnalla, ja kuten hinnasta voi päätellä, niin sitä joutusi korjaamaan hieman..

    No nyt asiaan. tänä talvena nyt sitten hommasin hieman uudemman kelkan.. winha 520 kohlerin 340 koneella..
    en ole missään nähnyt sellaista winhaa.. siis 520..
    millaisia kokemuksia sellaisesta vanhuksesta on?
    ja mikä mahtaisi olla vuosimallia noin?
    winha on vissiin alunperin 1 pyttysellä sachin 280cc koneella, ja nyt eilen sitten istutettiin siihen tuo kohleri paikalle..

    Ja vinkkejä hieman variaattorin säätämiseen.. kun tuo ei oikeen ole vissiin mikään hyvä pitkillä matkoilla, kun sen matkanopeus on jotain 30km\h (kovempaakin kulkee mutta ei viittis huudattaa 10-20km yhtäsoittoa täysiä.) meinaan tämä on varmaan aika tavalla samanlainen kulkemaan kuin tuo winha 55..

    eli saako tossa jotenkin pelattua variaattorin kanssa että kulkis kovempaa pienemmillä kierroksilla.. ?
    onko tollanen kohleri luotettava moottori?
    mistä saisi varaosia? esim kärjet ym.. kun olen hakenut googlettamalla mutta mitään tietoa ei tuollaisesta koneesta löydy.
    kuinka paljon hv kyseinen mosa tuottaa?

    No olipa siinä muutamat omituiset kysymykset, mutta en ole paljoakaan kelkan kanssa pelaillut..
     
  2. Lynx 530

    Lynx 530 '71 200, '80 530, '87 GLS3300, '92 Giant Special

    Olisiko mahd. saada kuvaa Winhastasi??? Luulen, että se on saman näköinen kuin Lynx 520 (kun kerran on Winha 530....)
    Tuo Kohlerin kone nyt ei ole niitä kaikista luotettavimpia ja varaosien saanti Suomessa on nykyisin melko vaikeaa, mutta jostakin purkaamosta niitä voi löytyä.
    Vuosimalli on varmaan joku 70- lukuinen, mutta kuva todella auttaisi asiaa.
     
  3. Unatco

    Unatco Polaris fst -08

    täysin samanlainen kuin tämä http://img385.imageshack.us/img385/3130/1303050453rl.jpg paitsi, että jäähdytysritilät ovat n.8x15cm metalliritilät ja keltainen koppa..
    niin ja kyljissä penkin alapuolella lukee winha 520 keltaisella pohjalla. . olisko tuo winhan viimeisimpiä malleja? olen kuulut että winhan tehdas olisi joskus muinnoin vaihtanut omistajaa\nimeä lynxiksi ..

    toinen ihmeellinen asia on, kun mulla on toi vanhempi kelkka winha55 niin se on tismalleen samanlainen kuin tuo winha 550 2007 http://img363.imageshack.us/img363/7200/o7winha0gz.jpg
     
  4. XTRacing

    XTRacing Vmax 500 -98

    No tuo lynxi on vm. -82 ainakin.Ai mistäkö tiiän? Se on meijän mummolan lynxi ja minun ottama kuvakin on ;D Eli suunnilleen saman ikäinen se winhakin varmaan on.1-pyttynen sachs.
     
  5. Fred Scuttle

    Fred Scuttle Lynxejä ja Ski-Doo


    Kyllähän ne taisi olla viimeiset 550:t 80-luvun alkupuoliskolla ja erona 55:een oli ainakin rotaxin kone kohlerin sijaan ja olikohan vielä lootakin erilainen.
    Muistaakseni Winha 520:sta sai vain suoravetoisena.
     
  6. vikke74

    vikke74 POLARIS

    kuinka paljon hv kyseinen mosa tuottaa?
    muistaakseni 26 hv,
     
  7. XTRacing

    XTRacing Vmax 500 -98

    Ai sachs?Muistaakseni se on siinä 20hv paikkeilla suunnilleen.
     
  8. vikke74

    vikke74 POLARIS

     
  9. Axi

    Axi AC ZR 600 APV ja projekteja

    550 taisi olla oikea vaihdelaatikko= pakki ja 2 eteen, 55:ssä varmuudella vain suunnanvaihtaja.
     

Suosittele tätä sivua