XTRA-10 alusta, kestääkö takaiskarin tilalle laittaa jousi+iskari pakettia?

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä peetu30, 18/11/10.

  1. peetu30

    peetu30 Member

    Tallissa on Polaris 700 SKS -99, joka olisi tarkoitus fiksata ajokuntoon talven lumille. Elikkä alustasta pitäisi saada jäykempi ja kantavampi,
    mutta paikoillaan on jo jäykimmät jouset ja kiristykset tapissa. Yksi vaihtoehto tehdä omat palat hakaneulajousien kiristykselle, jolla sais
    vähän jäykkyyttä lisää, mutta toisena vaihtoehtona olen miettinyt laittaa takaiskarin tilalle keulan tai etupukin tyylisen paketin jossa on
    jousi ja iskari samassa paketissa.

    Elikkä onko kukaan kokeillut kyseistä viritystä, vaatiiko vahvistamaan kiinnityksiä ja kuinka paljon?
     
  2. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: XTRA-10 alusta, kestääkö takaiskarin tilalle laittaa jousi+iskari pakettia?

    Ei ne vakiohakaneulat kanna vaikka kuinka kiristää. Mulla oli ko. ongelma viime talvena, perä roikku aivan maassa. Modasin ja jatkoin omaa alustaa aika paljon, ja tuli nimeomaan jousellinen iskari mut koeajot on vasta kahen viikon päästä. En tosi muista että millanen se vakiokiinnitys oli, taisin modata senkin. ;D

    Kokeile, kyllä mulla ainaki kantaa nyt vaikka takapukki on 13cm pidempi. Paikallaan siis vakiot hakaneulat ja jousellinen foxi.
     
  3. pilkkis600

    pilkkis600 Nettikelkka

    Vs: XTRA-10 alusta, kestääkö takaiskarin tilalle laittaa jousi+iskari pakettia?

    Eikös onnistu jos kopio vain sen fast:in mallisen takapukki hässäkän?? http://parts.polarisind.com/images/7782%5C7782B14.gif Jotain tollasta?? Oli mulla joskus tuollainen, ei ollut minun makuun mutta kanto se ainakin ;)
     
  4. peetu30

    peetu30 Member

    Vs: XTRA-10 alusta, kestääkö takaiskarin tilalle laittaa jousi+iskari pakettia?

    Kiitoksia tiedosta!

    Eli ajatuksena tuo ei ollut, täysin järjetön laittaa jousellinen iskari kantavuuden lisäämiseksi.
    Onneksi näiltä palstoilta löytyy aina joku "talliseppä", niin ei tartte itse olla ensimmäinen kokeilia ;)

    Pitää alkaa hommaamaan jousellinen iskari, jossa on suurin piirtein sama joustomatka kuin nykyisessä
    iskarissa.
     
  5. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: XTRA-10 alusta, kestääkö takaiskarin tilalle laittaa jousi+iskari pakettia?

    Mä voin mittoo oman jos et halua omaas vielä irrottaa. Mulla on se iskari irrallaan joka siellä oli paikallaan. Siihen ei kyllä jousta saa, on aika tukevalla rungolla. Viititkö postaa kuvan siitä koko hässäkästä, mä en nääs muista että millanen se oli.
     
  6. xc 500 sp

    xc 500 sp Vanhaa rautaa

    Vs: XTRA-10 alusta, kestääkö takaiskarin tilalle laittaa jousi+iskari pakettia?

    Eikös M-10 alustan takapukki ole jousellisella iskunvaimentimella ja ilman hakaneuloja? Siitä saa ainkin iskarin ja jousen kaliberin kohdalleen, tosin geometria on erilainen kuin x-tra kympissä...
     
  7. peetu30

    peetu30 Member

    Vs: XTRA-10 alusta, kestääkö takaiskarin tilalle laittaa jousi+iskari pakettia?

    Nyt on muutos tehty :-* , pitää yrittää saada kuvatkin mukaan.
     
  8. ÄRRRÄ

    ÄRRRÄ Well-Known Member

    Vs: XTRA-10 alusta, kestääkö takaiskarin tilalle laittaa jousi+iskari pakettia?

    Kannattiko? :D
     
  9. mattiuu

    mattiuu Active Member

    Vs: XTRA-10 alusta, kestääkö takaiskarin tilalle laittaa jousi+iskari pakettia?

    Juu, fast M10 alustan takimmainen iskari, sen ympärillä on massiivinen jousi. Näiden välissä on vielä pieni ns. pohjaanlyöntijousi, mikä tekee niin sanotusti progressiivisen siitä alustasta, kun se ei muuten olisi. :)
    Itse omistan Classic -03, missä on tämä M10 alusta ja pitkänä henkilönä olen tykännyt siitä todella paljon.
    Reittiajossa tuntuu oikein hyvin kuinka paljon siinä on joustovaraa, että ei heti lyö pohjaa/jäykisty.
    Toiset tykkää, toiset ei.

    Mutta toimii varmasti hyvin hakaneulan kanssa, jos saa projektin onnistumaan.
    Ei muuta kuin kuvia johonkin. :)
     

Suosittele tätä sivua