Yamaha 2016

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Jakelfin, 14/1/15.

  1. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: Yamaha 2016

    Pitäiskö sulla ottaa siniset lasit hetkeksi pois päästä ja käydä kokeilemassa jotain haisulikoneista reittikelkkaa niin huomaisit ettei se nelipyttyinen nelari niin unelmapeli reitille olekkaan.. Ei herneitä.
     
  2. janiok

    janiok Well-Known Member

    Vs: Yamaha 2016

    Jeps. Ne siniset lasit taitaa olla sinisestä pleksistä tehty. Eihän niistä nää edes läpi...
     
  3. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: Yamaha 2016

    Kyllä mä oon kaikilla reittivehkeilläa ajanu ja eniten tykkäsin lynxistä... En tarkoittanut et Viperi paras reitille olis, mutta kyllä jos nytki pitäs matkakelkka reitille valita, nii valinta olis apexi.. Nii eise ainakaan huonompaan suuntaan mee jos Viperin runkoon pulttaa apexin koneen ja tehostimen :D Jos pitäs reitille patikkokelekka hommata, nii häätys varmaa kahtoa eri leiristä.
     
  4. Dreamer

    Dreamer A 51

    Vs: Yamaha 2016

    Voimaa kyllä sais puristaa lisää tuosta kolmemukisesta... ::)
     
  5. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: Yamaha 2016

    Niin, makuasioitahan nämä on. Siksi onkin hyvä että kamppeita on monenlaisia.
     
  6. bavo

    bavo Sidewinder 137" -18

    Vs: Yamaha 2016

    Mullon saman väriset lasit ku tolla Janzkalla ;D ;D
    Oon muuten joskus ajanu Lynssilläkin, oli alusta tehty oikein rankkaan ajoon. Joo olihan se ...
     
  7. jämy78

    jämy78 Well-Known Member

    Vs: Yamaha 2016

    Tuo reittiajokin riippuu siitä ajaako patikkoa 60 kilometriä vai lähteekö oikiasti kelkkailemaan eli yli 200 päivässä minimi. Ja sen verran kiinnostunut uusista malleista jammun puolelta ettei kiinnosta tippaakaan miten brp:n tekeleitä patikossa viedään. Pitkää reitti ajoa kun painetaan niin mukavuus ja luotettavuus nousee esille. Ja ei herneitä nenään lynxin miehetkään. Olen ajanut myös niillä ja muilla merkeillä. Hyvä kun on valintaa tarjolla, mutta kaveri piirissä vaihtaneet useammat männät ja pytyt etecin koneisiin, joten siinä syyt miksi kyseisiä kamppeita vierastan.
     
  8. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Yamaha 2016

    Kesko liisaa rutisemattoman Paukka Piippos suspensioonin ens kauden vipereihin joissa koneena on Apexin mylly ;D höpöhöpö....
    Ens kaudeksi takinkääntötemppua miettiessä ;D
     
  9. Nipademu

    Nipademu Lynx RE-23, XTRIM STD 600ACE 2020

    Kerran olen ajanut hiljaisella PPS alustaisella...

    Sitten heräsin hikisenä kevyen heijarin kera ja ymmärsin sen olleen vain märkä uni ::)

    Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla
     
  10. polleurho

    polleurho Well-Known Member

    Vs: Yamaha 2016

    voisko johtua siitä että ne kaveris ajaa vähän pitempiä lenkkejä siellä patikossa ja kovempaa kun jamaha kuski joka pajoittaa hajonneita pukkeja ja liukurunkoja sillä aikaa ku rotax mies vaihtaa mäntiä.
     
  11. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Yamaha 2016

    Nipademu voi kertoa millaista liitoa voi yammulla päästää kelkan/alustan hajoamatta ;D
     
  12. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: Yamaha 2016

    Pikkasen alako jutut rönsyilemään ;D

    Mutta tosipuheessa jos jammulta ei ens kaudeksi tuu mitään omaa uutta konseptia niin sitten ei tuu koskaan. Cattiyhteistyöllä tulevaisuuteen ja sitä rataa, ei sillä että siinä mitään pahaa olis.
     
  13. Perttu

    Perttu M8 -08

    Vs: Yamaha 2016

    Kuinkas ne hyrrävoimat nelimukisessa, vaikka se ei painaisi enempää kuin 1100 niin saattais silti tuntua kankeammalta? Ei sillä että ymmärtäisin mitä ne hyrrävoimat tarkoottaa ;D Mutta 2-tahtisis on luovuttu nelikoista ja tripleistä jo ajat sitte, en tiedä sitte kannattaisko Jammunki kehittää iso kaks mukinen?
     
  14. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Vs: Yamaha 2016

    Ja Lynxiltä tullu telasto,tunneli ja markkinoiden epäluotettavin moottori. Kisavalmiista kamppeesta kannattaa kyselllä Sibbe:ltä, ettäkö mitä mieltä...
     
  15. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: Yamaha 2016

    Jepjep..
     
  16. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: Yamaha 2016

    Pertulla pitäs päästä kokeilee Viperin MTXää ummella. En tiiä tolla vehkeeltä vielä, että miltä ne hyrrävoimat tuntuu, kun en ole sellasia huomannu. Taittuu sinne minne haluaa :D yleensä.

    Toki nyt kokeilin RX Warrioria -04 ja Rx warrior -06 ja tiedän miltä tuntuu hyrrävoima, se ei vaan taitu kunnolla tietyn rajan yli vaan vänkää pystyy .. ::)

    Mutta jospa kuitenkin tulis Japanin tehtaalta jotain uutta?!?
     
  17. Vilho

    Vilho freeride

    Vs: Yamaha 2016

    Olisko siinäkin eroa kun toinen on mountain (catti) ja toiset reittikelkkoja?
    Kyllähän tuo 600 revi mxz kampeaa pystyyn leveällä keulalla.
     
  18. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: Yamaha 2016

    Ei minun mielestä.

    Meillä on tässä vmax 700 146" 95cm raidevälillä. Sekin kampeaa pystyy. Nytro ei ainakaa mun mielestä kammennu pystyy eikä Viper XTX leveällä keulalla. (Lue:tasasella ääliön pyörityksessä. Kyllä nytro pusikossa aina tassuillee pyrki) Eise siitä keulasta pelkästää johdu. Luulisin, et runkokonsepti vaikuttaa eniten.

    Warrior ja vmax pitkälti samaa tyyppisiä rungoltaan. Vanhaa oldschool ajoasentoa ja moottori keulassa olevia malleja.

    Eli uutta, parempaa rungoa odotellessa apexiin. ::)
     
  19. jämy78

    jämy78 Well-Known Member

    Vs: Yamaha 2016

    Pitäisköhän tuo hyrrävoima testauttaa myytin murtajilla? Taitaa syyt löytyä rungosta, suksien leveydestä, painopisteestä yms. Kuitenki kelkkojen moottorien vauhtipyörät ja massat pieniä ja vipuvarsi sarvista mitattuna kohtuu mittanen. Pitäisi mielenkiinnosta selvitellä nuo eri kelkkojen motit, kaivaa taulukot esiin ja laskea vähän noita voimia ihan oikeasti. Ei hyrrävoima nosta kelkkaa pystyyn. Jos se olisi voimista kiinni niin hyrrävoimat pyrkii pitämään kelkan siinä asennossa missä on. Pistäkää polkupyörän ratas pyörimään ja väännelkäää sitä. Kyllä pakkaa pysymään siinä asennossa, mistä laitetaan pyörimään. Joo ja ajettu samoja reissuja ja patikkoja noitten brp vehkeiden kanssa. Pariin 600 eteciin vaihtoivat männät ja sylinterit 6000 km kohdalla, 800 etec skiidoon männät 2000 km kohdalla ja jammuun vaihdoin pukit 20 000 kohdalla. Moottoriin olen toki joutunu t vaihtamaan öljyt vähän tiheämpään kun pojat mäntiä. ;D
     
  20. bavo

    bavo Sidewinder 137" -18

    Vs: Yamaha 2016

    Jouduin minäkin 22tkm taipaleella vaihtamaan takapukin. Aika paskoja!
     

Suosittele tätä sivua