Yeti 800 akku - pakkanen

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Kettumies, 14/2/11.

  1. Kettumies

    Kettumies Well-Known Member

    Onko muilla tullut vatsaan ongelmaa että -20 C:ssa kelkka ei käynnisty omalla akulla. Ei edes vaikka kelkalla olisi ajettu ja moottori sinänsä olis lämmin. Lisävirralla sitten kone hörähtää käyntiin ilman ongelmia...kylmänä tai kuumana! Nyt on lisäakku tarakalla mukana mutta tuo kaapeleiden kanssa värkkääminen tympäisee :'(

    Eli mitä akkua suosittelette jos tavoitteena startata ilman onglemia aina tuonne -30 C:een saakka?

    H! vaihdoin akun just tuossa joulukuussa (itse asiassa kahteen kertaan) kun meni kesällä tyhjäksi eikä suostunut enään lataantumaan. Olihan tuolla jo ikää 5 v.
     
  2. Vs: Yeti 800 akku - pakkanen

    kyllä tuo nyt viittaisi latausongelmaan.oletko kattonu sulakkeet?mittaappa sen kulkineen akun napajännite sekä stopissa että käynnissä.uudessa akussa se on joku 12,60-13,20.jos kunnossa ja käynnissä 13-15v.ainaki advessa kaikki pelaa vaikka latauksen sulake olisi rikki.ne on erilllisiä järjestelmiä valot ja lämmppärit ja sitten se lataus puoli.
     
  3. hemuli

    hemuli Well-Known Member

    Vs: Yeti 800 akku - pakkanen


    Jos sinulla on joku halpa tarvikeakku niin se ei ehkä anna tarpeeksi virtaa kylmänä. Paras akku lienee ensiasennuksenakin käytettävä Yuasa. Minulla oli pari talvea Bochin akku joka myös toimi hyvin. Bochin listahinta oli yhtä hurja kuin Yuasan mutta autotarvikeliikkeessä sai tingittyä hieman enemmän ;-)
     
  4. Kettumies

    Kettumies Well-Known Member

    Vs: Yeti 800 akku - pakkanen

    Yuasa oli alkuperäinen ja se pelitti hyvin useamman vuoden. Uusi akku tuli huoltoliikkeen kautta mutta oli joku muu kuin Yuasa tai Bosch

    Laturi lataa ihan ok. Jännitteet on myös kohdillaan mutta pakkasessa jostain syystä akku ei kestä kuormitusta. :-\

    Taidanpa vielä ostaa "kunnon akun", jomman kumman edellämainituista.
     
  5. Foxxman

    Foxxman Well-Known Member

    Vs: Yeti 800 akku - pakkanen

    Mulla -09 v-800 yeti ja sama vika.
     
  6. Kettumies

    Kettumies Well-Known Member

    Vs: Yeti 800 akku - pakkanen

    Joo. Tuo mun varaosa-akku oli merkiltään Bronco ja ei tosiaan pelitä pakkasella. Nyt kun lauhtui niin taas menee kuin ei mitään olis tapahtunut. Täytyy hommata ensi talveksi ihan oikee akku ;D
     

Suosittele tätä sivua