Kovaääniset viriputket , edistääkö kelkkailua ?

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Leader Dog, 30/12/08.

  1. Saren

    Saren 700cc

    Ja slp mölyvehkeillä ajaneena voin sanoa, että eroa vakioon ei ole kuin erilaisena käynti äänenä.

    Siis eihän ne sun putket eroa vakiosta muuten kuin parempana sävelenä. Ei niinkään kovana äänenä.

    On tupla putkia mitkä pitää v*tun pahaa meteliä, mutta kun ovat kunnollisella ääntä vaimentamalla pöntöllä varustettuna niin ei se vakioon nähden ole kuin mukavampi sävel.

    Saakeli mitä tinkaamista, laitetaan motonetin/bilteman ja muitten roskalaatikko kauppojen röminä höminä hormeja ajattelematta asiaa yhtään sen enempää. Voi jessus mitä meteliä pitää tuo tallissa makaava r pollekin. Ei mun pää kestäis ajaa sillä. Voi ne aluksi tuntua hienoilta, mutta ennen pitkää luulisi kyllästyvän saakelin moiseen meteliin.

    Ja painon takia niitä vaihdellaan? Jos ajaminen on sen 2-7kg kiinni, niin olisko syytä katsoa itteä peilistä ja todeta että voisiko sen ottaa jostain muualta pois?

    Pistäkää ne pöntöt sinne hyllyihin niin on kaikilla luonnossa liikkujilla mukava mieli. :D Vai mitä?

    Koko putkistothan on asia aivan erikseen, mutta eipä niitä nyt niin hirveän monessa kelkassa kuitenkaan ole verrattuna pelkkä änäri virityksiin nähden.
     
  2. EePee

    EePee Kelkka myyty!

    Voi tätä surkean valituksen ja itkun määrää :'( , noh ei siinä mitään sehän on meidän suomalaisten "ominaisuus".
     
  3. Päällikkö

    Päällikkö MXZ X 600

    Mun tarkoitus ei ainakaan ollut valittaa ja itkeä vaan kysellä miksi noita viriputkia asennetaan. Minua ei äänet häiritse. Kai se on todistettu että viriputket tuo joillekkin lisää tehoa mutta tuoko kaikille. Entä onko tehot menetetty kun itse vähän muokataan putkia ja äänäreitä että sopii paremmin kuomun alle. Kun kelkassa on painoa pari kiloa vähemmän ja heppoja pari lisää niin meneekö se kelkka vaikka umpisessa paremmin ja kiihtyykö 80:n monta sekunttia nopeammin. Luultiinhan sen moponkin kulkevan kovempaa kun äänenvaimentimeen porattiin reikä tai laitettiin isompi pilli. Vaikka minua ei kelkasta syntyvä ääni häiritse niin häiritsee se jos turhaan härnätään noita muutenkin jo kelkkailua vihaavia ihmisiä. Mitä enemmän ollaan huomaamattomampia sen parempi, säästytään turhilta narinoilta.
     
  4. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    No virityshän lasketaan onnistuneeksi jos tehot ei ole laskeneet 30% enempää ;D Täähän on sama asia kuin pistettäs johki vanhaan teinicorollaan kiukaanhormi (MISA,Narvi ei kuulemma ole niin hyvä)puolestaväliä peräänsaakka.Hirviä meteli eikä mitään tapahdu.Oikeinmitotulla putkella saadaan lisäheppoja mökää pahemmin kasvattamatta ;)
     
  5. eliäs

    eliäs Guest

    kauheaa uhkailua näkee täällä foorumilla. uskaltaako täällä enään ollakkaan :-X
     
  6. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Joo ainaki 40hummaa lähti..
    Vesijarrua ei ole autotallissa mutta V-Box Mini kerto voimansiirtoon juurikaan koskematta putkien vaihon jälkeen 0-60km/h parantuneen 0,2sek eli nyt se on 2.3sek ja 0-100km/h 0,5sek eli nyt 3,8sek. G-voimat kiihytyksessä lisäänty 0,2G:tä.
    sehän on jo metreissä jo jonku verran, Ja sen huomaa ihan sillä persedynollaki ku suksia nostelee ihan erimalliin. Nyt on voimansiirto vielä paremmin reilassa ja kaasarin säädöt muutettu hoikemmalle ku sillon eli pitäs vähän paremmin äljähtää.

    Siinäpä sivusta kuunnelleen kommentti..

    Ja ei jaksa vongata enempää, ne on siellä pellin alla ja pysyy. Eipä niistä ole kukaan tullu vielä rutisemaan  ??? tosin, eipä tule tuossa kylänpinnassa kihnattuakaan ku melkeimpä aina ku repun heitän selkään ja kelkalla lähen ni suunta on kohti peräkorpia.

    Auto mulla on itetehyllä putkella, on simonsin pönttöä ja mitälie hormia. MUTTA kuinkas ollakaan, äänet on hiljasemmat ku vakioputkella  ;) sitä en tiiä paljonko tehoa on lähteny mutta aina oon kauppaan kerenny.
     
  7. miqa2

    miqa2 Well-Known Member

    Kyllämää ainaki mielummin kuuntelen sitä SLP-lintua ku oikeeta rääkytystä  ;)
     
  8. LapinStaalo

    LapinStaalo BD RE850 3700-19,Xtrim 600 3700-21,Everest 440-79

    Ja kauempaa se kuulostaa vieläki makeammalta  8)
     
  9. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Niinhän tuo JJS kehas että kovin hiljanen peli ;) Itte pistelin takavuosina Audiin Holsetin "vaimentajan".Kulku parani huomattavasti ja soppa maistui ko K-Jetti tajus että ny on joku tiputtanu ohjauspaineet alas,nii että syletään sitä soppaa sitte kunnolla ;D
     
  10. rreipas

    rreipas minkä tähen no yhen tähen

    olihan taas suu korvissa kun lueskelin näitä faktoja ;D
     
  11. Perttu

    Perttu M8 -08

    Tai sitten ei. Ajatelkaa nyt vähän omaa kullia pidemmälle välillä.

    Edit: tarkoitin ihan yleisesti näiden mökäpönttöjen kans. :)
     
  12. Grazy

    Grazy Guest

    Son maku asia, sano musti ko muniansa nuoli! Eihän kaikki voi pitää samoista asioista. Vai???

    Eikhän sole kaikile jo selvä ettei nämä ns. viriputket edistä kelekkailua :)
     
  13. EePee

    EePee Kelkka myyty!

    No nyt kun Sipola alotti uuden kiinnostavan topikin niin eiköhän täälläkin pikkuhiljaa rauhotuta ja aleta pirunmoinen polemiikki siellä.
     
  14. miqa2

    miqa2 Well-Known Member

    Se on vaan mun mielipide asiasta. Ei tartte vetää herneitä sinne kulliin ;)
     
  15. pöykö

    pöykö rotaxin kuljetustelineitä,sekä muita paskoja

    Minusta tuntuupi että tämä topikki on hiljentyny,eikö enempää avautumisia liene näkyvän tai kuuluvan? ??? :p
     
  16. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Avautuminenko se oli tän topikin tarkoitus? Luulenpa että hyvinkin usean palstalaisen kanta tuli selväksi...
     
  17. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Näkyy ruottalaiset kisakuskit tuota esittämääni kumilärpäkettä käyttävän änärien ulostulon edessä aikalailla -varsinki kattimiehet.

    Käykää vaikka Wollen kuvasivuilta tutkimassa.
     
  18. sabbe

    sabbe Well-Known Member

    Mulle on ihan sama jos jollaki on mökäpönttö kiinni ja toisella ei...kaikkihan saa tehdä omiin vehkeisiin mitä ite haluaa
     
  19. miqa2

    miqa2 Well-Known Member

    Täysin samaa mieltä !
     
  20. piippu 1st.

    piippu 1st. Well-Known Member

    Niinpä niin, muttakun se ei nyt vain mene noin sinisilmäisesti tuo homma. Tietenkin se on jokaisen oma asia mitä pulkkaan asentaa, mutta melko itsekeskeistä ajattelua, jos kuvittelee että jos ei itseä häiritse, ei voi häiritä ketään muutakaan  :-*  Eli jos on ainut vaikka 4000 asukkaan kylässä jota ei mökä häiritse, on melko heikoilla vaikka kuinka olisi omasta mielestä oikeassa  ;D
     

Suosittele tätä sivua