rintapanssari

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä mopedi, 16/8/06.

  1. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Tuohan näyttää ja kuulostaa hyvältä. Hmm... osaiskohan joulupukki tuommoista tehdä...
     
  2. ramptramp

    ramptramp fyyrförtti revi

    Ite tilailin tuolta dirtti.comista No Fearin peruspanssarin. Ei taida olla noissa laatikkomallin panssareissa niin suuria eroja, ellei oteta huomioon tekvestejä
     
  3. Julle

    Julle Active Member

    Kävin Oulussa kiertämässä kaupat läpi ja sovittelin kaikki suojapapaidat läpi. Ainoa joka istui todella hyvin oli Dainese Stormilla. Ikävä kyllä Dainesen paidan hinnalla saa kaksi "normaalia" suojapaitaa. Silti taidan käydä maanantaina hakemassa Dainesen kotio.
     
  4. jamo

    jamo Member

    samanlaista kokeilin mut ei sopinu hyvin , selkä suoja menee liian alas , kyllä sinisalon paita parempi ja vielä hinta tohon nähden kolmasosa ,
     
  5. kelkkapoika

    kelkkapoika New Member

    Olen ajatellut ostaa panssarin , mutta onko aivan sama ostaako motocrossiin tarkoitetun vai kelkkailuun? Ovatko käytännössä samanlaisia?
    Entäs käykö esim kisoissa rintapanssari,kun on vain kovaa muovia eli ihan sama onko motocrossiin vai ihan kelkkailuun?

    Onko järkevää ostaa polvisuojia jos ei aja crossia eikä muutenkaan kilpaa?
    Ja kysympä samalla että mitkä ajolasit käyvät todella hyvin Zeus crossi mallisen kypärän kanssa? Haluan vain vastauksen niiltä jotka varmasti tietävät :)
     
  6. SixSixOne

    SixSixOne Well-Known Member

    Samoilla linjoilla, minä en ainakaan näe tarvetta säästellä suojavarusteissa, ostaa kerralla sen mikä on itselle paras. Tyytyväinen Dainesen omistaja täälläkin.

    Tuohon lasien sopivuuten vaikuttaa oleellisesti myös kasvojen muoto, parhaimman taitaa löytää vain kokeilemalla.
    Ja eikö Tekvest ole ainoa kelkkailuun tehty suoja... Tarkoitan että määrittele ensin motocrossiin tehty panssari ja kelkkailuun tehty panssari... ja niiden erot... Nuo suojapaidathan (jos niitä tarkoitit kelkkailuun tehtyinä) ei ole mitään juuri kelkkailuun tehtyjä suojia, vaan tota sinisaloaki myydään mx ja dh käyttöön myös...
     
  7. Julle

    Julle Active Member

    Kokeilin myös Sinisalon paitaa ja se ei passannu meikälle ollenkaan. Huomasitko, että Daineseen saa kolmea eri pituista selkäsuojaa?
     
  8. Boss

    Boss Kelkaton mutta kesäpelinä PolleXP850Pro

    Tässä sinisalon Projet body armours, tälläinen itsellä ensimmäistä talvea käytössä, ei vielä kokemuksia muuta kuin kylmät tyypit ja siinä istuu hyvin :)

    [​IMG]
     
  9. Solaris

    Solaris Well-Known Member

    Julle, mulla olis tollanen zandona suojapaita haapalehdossa kokeiltavana jos kiinnostaa..
    löytyy myös kuva tuolta kaupan puolelta
    Sinisalolla myös ajaa kyllä kesät talvet.
     
  10. PKE

    PKE Well-Known Member

    Onko kellään kokemusta MP-Asun suojapaidasta? (-05 Allright luettelossa 149€)
    Kaveri osti, koitti kerran, ja nyt myis sen mulle nimelliseen hintaan. Kun sillä selkäosa nousee niin ylös, että painaa niskaan. (lyhytkaulaista sorttia...)

    Kai tuokin parempi olisi kuin ei mitään. Tähän asti olen pärjännyt takin "telttapatjasuojilla", eli ilman suojuksia.
     
  11. Solaris

    Solaris Well-Known Member

    itse ajoin viime kesänä myös sellaisella aika paljon, ei ole pahaa sanottavaa siitä.
    Varmaan johtuu siitä että tuo niskaan painaminen että väärä koko sulla?
    Itsellä xl siitä malista ja rungossa mittaa 180cm ja sopiva
     
  12. Julle

    Julle Active Member


    Komento takaisin. Kävin Jumotolla sovittelemassa Sinisalon paitaa uudelleen ja se olikin parempi kuin Dainesen tekeleet. EMC:llä tuli sovitettua ihan eri mallia eikä siellä saanut sen vertaa palvelua että olisin voinut muita malleja saada sovitettavaksi. Eli kiitokset Solarikselle Sinisalo- kaupoista!
     
  13. fxjannu

    fxjannu -19 Xterrain 850 RE 3700

    MP-asun suojapaita muuten hyvä mutta tuppaa helposti "nousemaan" ylös ajaessa, hoksasin että kun vetää munuaisvyön päällimmäisen "tarran" vähän vinosti alaspäin niin pysyy paremmin paikoillaan (vääränmallinen kroppa kait!)
     
  14. Halo

    Halo chick-doo612äsäs

    Tämmödedede tuli hommattua. Ostokriteerinä toki suojaus, mutta myös keveys ja se ettei se ressaa olemassaolollaan kun en kerta tykkää mistää kuristavasta. Koko tais olla pienin mahollinen ja silti joutuupi esmes noita olkapääremmejä tynkäsemmään että ei valu ranteisiin asti nuo suojat.
     
  15. Race69

    Race69 Well-Known Member

    foxin r3 panssari tulossa, kellään kokemusta?
     
  16. kop-O-nen

    kop-O-nen 2004 440 Pro-XR 700Mod / 2021 Xterrain 900 Turbo

    Hihii, mulla samanlainen ;D

    Ite jätin kaappiin ne käsiin tulevat "suojat" koska paljon keveempi ilman, enkä oikein keksinyt mitä hyötyä niistä edes olisi.. ;)
     
  17. SixSixOne

    SixSixOne Well-Known Member

    Muistaakseni sääntöjen vaatimat kisoihin ainakin vielä joku aika sitten, viimeisimpien vuosien SML:n sääntökirjoja en ole enää lukenut.
     
  18. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Jaa, sinä et oo sitte koskaan vielä vetäny kunnon pannuja...
     
  19. viperi

    viperi 2 x AC SnoPro 600 2013

    sit kun tulee se kerta et kunnon lipat ja orkoset käteen niin ei niist paljoo apua oo siel kaapissa sillon
     
  20. Halo

    Halo chick-doo612äsäs

    Mulle ne kiinnitysremelit on niissä käsisuojissa Ihan liian pitkät ja vissii ei oo tarpeeksi habaa että pysys koko reissun paikallaan vaan kiristämällä. Alkais värkkää niitä lyhkäsemmäks, kun JOUTUU lähtee ajaa viikonloppuna :-*
     

Suosittele tätä sivua