Tuontiautoista

Keskustelun 'Vähemmän kelkkailuun liittyvä jutustelua' on aloittanut käyttäjä Puppe, 21/9/07.

  1. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Millaisia kokemuksia foorumilaisilla on Saksanmaasta kuskatuista pirsseistä?
    Onko jollain tiedossa luotettava kauppias/joku joka vehkeitä hommaa?
    Haussa olis ruottalainen riisseli kansanauto, vaan hakeakko se sittenki ite sverigepoikkarnalta..?
    Yvtäki saa laittaa.
     
  2. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

  3. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    Hyviä pelejä, ei oo ollu ongelmia.

    Saksassa asusteleva suomen sukujuurilla oleva herrasmies järkkäs laivaan kohti Oritkaria.
     
  4. Sonekin

    Sonekin Well-Known Member

    Jep, ennemmin Ruuvattu tuontiauto, kun suolanen suomiauto...
     
  5. harza

    harza Well-Known Member

    ^ tuohon kommenttiin täytyy yhtyä täysin!

    Nyt menossa toinen tuonti pirssi, ja tuossa kavereilla noita on ollut useampia. Toimii yhtä hyvin/huonosti kuin suomalaisetkin. Mutta pääasiassa siistimpiä ja ruosteettomampia, kuin mitä suomalaiset.
    Markkinat on huomattavasti laajemmat kuin mitä suomessa, joten parempia on enemmän. Mutta tietenkin myös niitä paskoja on enemmän.

    Täässä myöskin hyvä tuonti pulju. Tuonut mulle yhden auton, ja appiukolle asuntoauton: http://www.abc-impex.com/
     
  6. Rave RE

    Rave RE Lynx RE 600 SDi yliyli08

    Laitoin Yv:tä.
     
  7. ZetaÄrrä

    ZetaÄrrä Well-Known Member

    mieluumin ruottista.. ::)
     
  8. Rsu

    Rsu kelkaton miäs

    on näkynyt meidän pihassa saksasta tuotuja mm. Bmw 535,530TDI, honda civic 1.3 ;D Tyyning

    Kaikki olleet erittäin hyviä ja ensi katsastuksesta menneet suoraan läpi ilman huomautuksia ::)
     
  9. BABLO

    BABLO Polaris RMK 850 Khaos 146 Slash -22

    Itekki katellu tuontiautoa (volvo, mersssu, bimmeri). PAAljon varustellumpia ku suomivehkeet. Osais vaan päättää minkä ottaa... ;)
     
  10. Muumi

    Muumi RE 600 -13, Racing 440 -04, Gls 3300”r” -89

    4 kappaletta autoja (MB,BMW) ulkomailta (Saksa,Ruotsi) hommanneena voin sanoa että olen ollu tyytyväinen. Saa paremmat varusteet ja paremman kunnon ja vähän moottoriakin samaan rahaan kuin suomesta vastaavan karvalakin jossa ainoa varustus on sisältä ohjaus. Ruotsistaki kannattaa katella, ovat hiukan kalliimpia mutta vähemmän ruuvailtuja, monissa talvirenkaat ja lokilämmitin ja paljon halvempi hakureissu kuin Saksasta. Toki Saksan läpi paria autoa ajaneena sanon että on siellä eri mukava käydä ruottiin verrattuna, illat vetää olutta ja päivät baanaa +200km/h 8)
     
  11. rotax377

    rotax377 OldSchool Dokkeri 144" RS treeride ja muut lynxit

    ei niissä saksasta tuoduissa pitäisi olla ainakaan ruostetta kovin hirveästi, kun niillä ei olla suolatuilla teillä ajettu. Mutta mittarilukeman ja huoltokirjojen paikkansapitävyyden kanssa kannattaa olla tarkkana ;)
     
  12. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    No, monesti tuo jää kyllä haaveeksi. Itse olen ajanut Saksassa tänä vuonna omalla henkilöautollani yli 10 000km ja monesti Saksassa jää keskinopeus pienemmäksi kuin esim. Ruotsissa. Viime viikolla ajoin Saksan läpi, keskinopeus 112 km/h, seuraavana päivänä Ruotsin läpi, keskinopeus 117 km/h... Joskus pääsee tyrkkimään minunkin dieselillä lähemmäs 240 km/h tähti itikoita halkoessa, mutta usein se on vain sitä ruuhkassa kiihdyttelyä ja jarruttelua. Silloin harvoin, kun baana on vapaa edes seuraavat 10km, on juhlaa laskea vähän kovempaa, mutta vain valitetavan harvoin. +

    Tuosta suolattomuudesta ja Saksasta. Tuo suolattomuus riippuu ihan mistä auto on tuotu. Joillakin alueilla tuon suolan kanssa siellä on ongelmia paljon enemmän kuin täälä Suomessa. Huvittaa tuo yleinen hokema, että siellä ei olisi suolaa... Ostakaa autot Baijerista tai Westfaliasta, siellä ei ole juurikaan suolaa kuin suolapurkeissa.

    Itse olen omani ostanut ihan Suomesta, syynä se että minulla jäi todellisuudessa halvemmaksi ostaa Suomesta kun laskin kaikki kulut, välirahat yms. Mutta, kyseessä olikin tavallinen ja miltein uusi, vähän ajettu E-mursu. Mutta, olen kyllä katsellut Saksassa ollessani autoja "sillä silmällä", jos innostun ostamaan harrasteauton, niin suuremmista valikoimista urheiluautojen suhteen, hankin sen varmaankin Saksasta. Seuraava käyttöautonikin saattaa hyvinkin tulla sieltä, kun täältä noita n. 4L dieselillä olevia mursuja ei tahdo löytyä. Eli, erikoisautot minä etsiskelen mieluusti sieltä (helppoa kun vietän siellä työn vuoksi aikaa kuitenkin paljon) mutta tähän asti käyttöautoa minun ei ole kannattanut ostaa sieltä.
     
  13. Muumi

    Muumi RE 600 -13, Racing 440 -04, Gls 3300”r” -89

    No pakko myöntää tuo että ei siellä pitkiä pätkiä voi nuin lujaa ajaa kun on ruuhkia, tietöitä, onnettomuuksia ja rajoituksiakin vähän väliä. Mutta Rovaniemen törttöliikenteeseen tottuneen on mukava vetää baanalla kun maisemat vaihtuu erimalliin kuin täällä eikä koko ajan tarvi pelätä että auto lähtee lentoon routapatista. Toki siellä kun vauhtia on enemmän ja jonossa ajettaan niin kun paukkuu niin kans paukkuu, monelle ensimmäisen ja viimisen kerran :-\
     
  14. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Juu, etenkin rekkoja siellä alkaa miltein pelätä, jos niitä on edes kaksi lähekkäin. Monesti se taaempi rekka lähtee yllättäen ohittamaan toista vaikka takaa tulee vasenta kaistaa henkilöauto 100 km/h nopeampaa. Monet kerrat on saanut "seistä" jarrupolkimella. Tuon viime viikon ajon jäljiltä minulla on vieläkin etuvanteet mustana jarrupölystä...
     
  15. SvaR

    SvaR Well-Known Member

    Juu tuo legenda että Saksassa ei teitä suolattaisi on aika kaukana todesta.
    Mutta osaa ne kyllä pitää autoista huoltakin esim. pestä kotteroitaan pikkasen useammin kuin täällä. Täällä joillakin näkyy menevän helposti talvikin ilman auton pesua.
     
  16. kop-O-nen

    kop-O-nen 2004 440 Pro-XR 700Mod / 2021 Xterrain 900 Turbo

    Meilläkin ollut pari Rinkelibussia jotka saksasta tuotiin..

    Ei mitään negatiivista sanottavaa, sekä A6 että A4 toimi molemmat aina niinko kuulukin eikä ollu täälläpäässä mitään ongelmia merkkihuollon tms. kanssa.
    Soittimen koodi oli toisesta autosta päässyt hukkaan, mutta löytyi onneksi valmistenumeron perusteella paikallisesta liikeestä :)
     
  17. rotax377

    rotax377 OldSchool Dokkeri 144" RS treeride ja muut lynxit

    no tietysti suolaaminen on aluekohtaista, mutta yleensä sieltä tulevissa autossa on vähemmän ruostetta kuin suomalaisissa vastaavissa :p. Toisaalta jokainen auto on yksilö jo tehtaalta lähtiessään eli toisinaan voi olla maanantaikappaleita vaikka kuinka hyviä kyseiset autot yleensä olisivatkin nimim kokemusta on (auto, mopo ja tietokone ollut maanantaikappaleita) :mad:
     
  18. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Mulla saattaa mennä montakin talvea ja kesää putkeen ilman pesua 8)
     
  19. hidas

    hidas Boonboonpiipdokkeri

    Yhen olumpia ifa a4 avantin olen "tuonut" suomeen. Ei ollu mitään muuta vikaa kuin tuli ostettua bensa vehkeenä. Ja oisko sekin ollu yhtenä syynä jotta ei ollut mitään vikaa kun 2003 toin sen ja se oli 2003 mallia.
    Tai no tuonut ja tuonut. Ensin ostin sen suomesta tax freenä ja sitten rekankyydissä ulkomaille verotus teknillisistä syistä, siellä reilu 6kk parkissa ja sit suomeen verottomana... 8)

    Tuosta suola hommasta, eiköhän sitä lunta ole siellä saksanmaallakin ja jos oikein olen käsittänyt niin suolan käyttö on siellä melko reilua.
     
  20. SvaR

    SvaR Well-Known Member

    Eihän sielläkään suolata teitä ihan samaan tahtiin kun täällä etelämpänä... ysitielle kun kurvaa täältä syrjempää niin oi että rapa lentää :(
    Ja vähintään kerran talvessa hommat kusee ja suolauksen jälkeen tuleepi rapiampi pakkanen ja sit luistellaan ;D

    Mutta kyllähän se tuolla Germaanien maassa on alueellista tuo suolaus. Tuttu oli siellä salaoja hommissa ja totes että kerppele enemmän vielä suolasvat siellä teitä kun täällä ::)
     

Suosittele tätä sivua