BoonDocker 800R E-TEC (2011->)

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Poikanen, 14/3/10.

  1. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Olisiko kellään hyviä iskari säätöjä -14vm re dockeriin? Etupukissa rs iskari. Hieman pintakova pomputtaja tällä hetkellä. Paljonko näissä on yleensä laitettu esijännitystä jousille? kuskilla painoa noin 85kg.
     
    Viimeksi muokattu: 19/12/16
  2. Lumisiipi

    Lumisiipi Lynx Boondocker 3900

    Iskarin säätöjä mietin hieman kanssa, 600/3900 dockeri vm '15, tässähän on ne melko karvalakkimallit, voiko edes säätää? Ja kannattaako ihan alkuun alkaa edes vekslaamaan kun kilsoja laitteella alle 1000. (Ei sen pahemmin kyllä millään muullakaan kelkalla että osaisi vertailla.)

    Toistaiseksi lähinnä tulee reittiä ajeltua, umpista ehkä joskus lähinnä tasamaalla tai satunnaista metsässä ajelua, ojan ylitystä (alkukaudesta ole paljon lumiakaan pohjalla). Ehkä kestää hetken että löytyy niitä puisia mäkiä... Reitillä huomasin että on hieman kiikkerä toisinaan, raideleveyttä voisi lisätä sen +2cm jos on melko nopea homma. Iskareilla ei ehkä ole paljon väliäkään mitä säätää, meikäläisen nopeuksilla noi ei pohjaa ja isommassa patissa nyt muutenkin hidastuu vauhti.
     
  3. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Jonku rex2 koppaisen 600 dockerin näin ja siinä ei ainakaan ollut edes huollettavia etuiskareita.

    Kysytäänpä eri tavalla kun ei oikein löydy vastauksia kysymyksiin.

    Kelkka sama kuin minun aiemmassa viestissä. Iskarit ja jouset muuten vakiot mutta etupukissa rs iskari ja 55nm jousi. Jos muut säädöt on tehdas asetukailla niin miten säätää tuon etupukin kepin että ei ole mikään liian kova. Mielummin pehmyt kyyti niin sitä voi sitte säätää jäykemmälle jos tarvii.
     
  4. jannne.l

    jannne.l Re X-Trim -20

    No jos rs iskari etupukissa niin sitä saa pehmeämmäksi jousen esaria löysäämällä.tai niistä kolmesta säätöruuvista säätämällä.senhän voi vaikka aluksi ruuvata nopian ja hitaan vaimennuksen auki asti ja alkaa siitä säätään tiukemmalle.
     
  5. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Joo tiiän mutta jos olisi ollut sellaiset suurinpiirtein oikeat säädöt ja esijännitykset mistä lähteä säätämään. Sitä mietin että jos lähtee vakio säätöjen tapaiset säädöt ruuvaamaan niin meneekö pahasti pieleen kun eikö rs:ssä ole eri simmitykset? Tuossahan on keulassa 3 säätöiset ja takapukissa 3 ja tuossa rs myös se 3 säätöä. Ja miten yleensä etupukin säädöt eroaa takapukista jos molemmissa saman verran säätöjä?
     
  6. jannne.l

    jannne.l Re X-Trim -20

    Laitoin yv:llä iskarin säätö oppaan joka on re lynksille ite sääsin sen mukaan
     
  7. Narza

    Narza Member

    Onko tuo penkki kaikilla noin "väljästi" kiinni? Melkein sentin heiluu. Ei nyt menoa haittaa mutta ihmetyttää.
     
  8. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Ei mulla heilu ainakaan. Ootko laittanu sen oikein? Mistä kohti se väljyys tulee?
     
  9. Lumisiipi

    Lumisiipi Lynx Boondocker 3900

    Uusissa ne on väljästi ja ensihuollossa säädetään, vanhassa varmaan ei pitäis ja kannattanee tsekata.
     
  10. torviscas

    torviscas Well-Known Member

    Minun piti valita pysyykö penkki vai akkukotelon kansi paikallaan -14 dockerissa. Valitsin molemmat ja rakensin 1,5mm rosterista jatkoa tuolle palikalle.
    Toimiiko 36" keula nuilla vakio iskareilla moitteetta? ettei osu lisäsäiliöt joustoissa mihinkään eikä mee ohjaus lukkoon ulosjoustossa.
     
  11. L.Y.

    L.Y. Member

    Mistä Suomesta saa QRS variaattoriin jousia tilattua? (vihreä hakusessa) Jostain syystä en ole löytäny muualtako ulkomailta,oi kun kaipaan Teamiläistä :D
     
  12. milohi

    milohi Boondocker RE

    -15 dockerissa sama. Lisäsin muovista pienet jatkot akkukotelon kannen lipareisiin. Toimii.
     
  13. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Toimii vakio iskareilla. Itse laitoin vasta sen kapeamman keulan. Ihan hyvä vakio iskareilla. Varmaan esijännitystä pitää hieman löysätä? Näyttäis vakio säädöillä olevan 11mm mutta ei mulla ole varmaan puoliakaan tuosta.
     
  14. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Brp jälleenmyyjältä? Itse ainakin kytkimen jousia ja muita osia tilannu.. Miksi vihreä jousi? Ostin itsekkin sellaisen kun sain 15e mutta ei ole ollut tarvista vaihtaa.
     
  15. Golfster

    Golfster BD3900ds 2019, Iron Doggi, FIII CK3

    Täällä myös kapea keula paikallaan eikä ongelmaa. En edes koskenut esariin, keulaan tuli sopivasto ryhtiä ja ilman vakaajaa tuntuu taipuvan vilttoonkin ihan nokko. Vakaajan poisto tuntuu toki kurveissa taipumuksena kaatua ulkokurvin puolelle, mutta pikalukitteisenahan tuon nappaa vaikka siirtymille paikalleen. :)
     

    Lisätyt liitteet:

  16. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Mulla on se vanhempi sarja missä kierot tukivarret. Ei kovin pahan hintainen kun 60e sai uudet tukivarret, raidetangot ja kaikki pallonivelet ja pultit. Sen jälkeen kun möin vanhat tukivarret ja mukana tulleet iskarit.
     
    Viimeksi muokattu: 2/1/17
  17. L.Y.

    L.Y. Member

    No kun mulla on tuo -13 vuoden pikkulohko eikä se variaattori toimi nimeksikään. Eihän se jousi toki siitä variaattorista huippua tee mutta jos vähän ylemmäs pääsisi mäkeä :) Vai onko mieluummin loivempi helixi parempi? Opettelen vasta näitä voimalinjan hommia niin haluais saaha kelkkaa mieleiseksi. Teamin setti on kyllä liian kallis vielä... Väleihin tuskin tarvii kajota?
     
  18. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Enpä osaa neuvoa näitä juttuja eikä täältä oikein apuja saa. Kannattaa soitella sellaisille jotka on asioita perillä. Itse ainakin saanut ihan hyviä neuvoja vaikka aina en ole maksanut tai ostanutkaan mitään. Ootko milloin putsannu sen ja onko sillä paljon ajettu?

    Mitkä välitykset siinä on? 19/49? Mulla oli 600 summitissa 18/49 ja se ei ainakaan hyytynyt yhtään millään kelillä. Oli siinä pieniä muutoksia variaattorissa.
     
    Viimeksi muokattu: 2/1/17
  19. lumimies99

    lumimies99 Well-Known Member

    Sori jos/kun menee vähä aiheesta ohi mutta mitä eroja on vm -15 3900 dockerilla ja 154" freeridellä?
     
  20. L.Y.

    L.Y. Member

    8tkm ajettu ja variaattorin huollosta ei tietoa, mutta hyvin se kiertää aluksi ja remmejä ei syö/polta. 19/49 välit ja ei se tunnu välien puolesta hyytyvän mihinkää, mutta yläkierroksilla, kun se tosiaan ottaa sen ~8000rpm ja sitten tippuu kierrokset alle 8 tuhannen ja mäessä kuperkeikkaa alas :) Muuten loistava lynksi:D
     

Suosittele tätä sivua