Polaris AXYS RMK 850 ( RMK, PRO RMK, ASSAULT RMK) 2019 ->

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä Hemmo, 6/3/18.

  1. Hesba

    Hesba Polaris Finland missioner

    Ei se kyllä mun mielestä vedä lopustakaan noin loivalla kulmalla, ei suoralla eikä holeshotilla. Toki joku muu varmasti erimieltä.

    Muutenkin suora tai progressiivinen cämi on kokonaisuudessaan loogisempi toimimaan, hihnapaine saadaan pysymään hyvänä läpi vaihdon mikä pitää remmin viileänä. Noiden holeshot modelien ongelma se vaihtokohta kun kuorma muuttuu niin radikaalisti. Mutta edelleen, kukanenki tyylillään.
     
  2. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Tännehän voi laittaa reseptejä miten saadaan polleen samanlaista räväkkyyttä kuin 850 rotaxiin. Kuulostaa siltä ettei DRT kitti sitä ainakaan tarjoa ja se tukee myös omaa ainoaa testiajoa DRT:llä. Pollen 850 pitäisi kuitenkin tehoa olla enemmän kuin 850 rotaxissa.

    Pitkien täyskaasutusten jälkeen kokeilin oman polle lautasia ja remmilämpöjä. Ei ollut kädelle kuuma ~40c sanoisin näppituntumalla.
     
    Viimeksi muokattu: 6/1/20
  3. jussi 77

    jussi 77 Well-Known Member

    Pistä mutka putkeen ja lopeta toi kohkaaminen
     
    möykkä ja vetkulilm tykkäävät tästä.
  4. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Jos mutkaa tulee putkeen, niin laite ei ole Polaris.
     
  5. Korbimotors

    Korbimotors -95 360S Lynx -90 5900 GLX,-17 SKS 800 axys 155"

    Siihen ei ole kuin yksi lääke. Vaihtaa sen sellaiseen laitteeseen että on tyytyväinen tehoihin, räväkkyyteen. Minä en saanut pollesta irti sitä mitä halusin joten mulla ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin palata takaisin 850 summittiin. Ja nyt saa myös 850 BRP jäädä ja siirryn aivan eri kelkkailuun jatkossa. Katsotaan antaako selkä myöten joskus tulevaisuudessa vielä palata 850 BRP sarviin.
     
    vetkulilm, F3 ja pezq^ tykkäävät tästä.
  6. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    850Etec on kaikissa dynovertailuissa tehokkaampi ja vääntävämpi kuin 850 Patriot, tosin vain hiuksenhienosti. Ylärekisterissä ovat lähes tasoissa 2-3hp erolla ja keskialueella ero selvempi, n. 10hp etecin eduksi. Polariksen kone on lyhytiskuinen ja rotaxi taas pitkäiskuinen millä vääntöä on saatu. Viimeisimmät tulokset katselin tänään Dynotechin sivuilta joka on siis riippumaton firma. Ja ennenkuin kukaan taas herneitä vetää, niin molemmat moottorit on hyviä mutta ominaisuudet erillaisia, Patriot ylävireinen ja hereä kun taas Rotax on vääntävä ja voimakas koko alueen läpi. Nuo dynotulokset vahvistavat oman perstuntuman mitä näillä ajanut.

    Tuo "räväkkyys" on niin monen asian summa. "Ylipitkillä" välityksillä ei koskaan saada samanlaista vastetta/hereyttä kuin lyhyillä vaikka voimansiirrolle tekisi mitä. Ja toisinpäin lyhyillä välityksillä kelkasta ei saa mitään powerwheelie kampetta, lähinnä kaivatellaan nokka pystyssä juoksuvauhtia syvässä lumessa. Eli ensin pitää se välitys miettiä kohdalleen omaan käyttöön ja sitten alkaa hieroa voimansiirtoa mieleiseksi. Myös matto vaikuttaa aika paljon, oman kokemuksen mukaan Polariksissa matto on aina ollut aika "pehmeä" mikä on toisaalta hyvä sivurinteessä mutta toisaalta kovemmalla ei tarjoa pitoa niin valtavasti. Tässäkään en sano mikä on hyvä ja mikä huono, vaan että ominaisuudet on erillaiset. Esimerkkinä tuossa tullut testattu summitteja joissa on 3" vakiomattoa sekä myös Compositin M67, ja kyllähän se pelkkä matto muuttaa kelkan ihan eriksi. Compositilla on juurikin hyvä sahata sivurinnettä, mutta kikkailussa se häviää sekä kovalla ja samoista voimansiirron säädöistä huolimatta kelkka tuntuu vain huutavan, mutta "ongelma" on vain alle taipuva lappu. Säätöpainoissa suuri etu on kun painoa voidaan laittaa mieleiseksi niin että saadaan joko sitä kaivattua herkkyyttä ja vastetta ja toisaalta vetoa ja kiihtyvyyttä riippuen kummasta tykkää ja arvostaa.

    @Hesba ajaa säätöjä Polariksiin Suomessa ja minä berppiläisiin ja lisäksi ollaan yhteyssä Ruotsin ja Norjan testikuskeihin ja jaetaan kokemuksia ja säätöjä. Koetetaan tehdä mahdollisimman valmiita jotta kitin ostavan ei tarvitse kuin heittää hilut ohjeiden mukaan paikalleen ja nauttia ajamisesta. Yleensä näiden kittien valmistajat ei tarjoa juuri mitään tukea, vaan asiakas saa itse hakea säädöt alusta asti. DRT:llä ollaan koetettu panostaa tähän ja löytää ne säädöt jotta asiakas voi keskittyä olennaiseen. Vaikka sinä olet ajanut drt:llä niin se on vain yksi säätö ja tehty todennäköisesti mitä asiakas on pyytänyt. Toki joskus se on vähän vaikeaa kun jos asiakas ei itsekkään tiedä mitä haluaa ennenkuin kokeilee. Itsellä ei ole omaa lehmää ojassa, en myy mitään enkä saa käytännössä edes palkkaa kun vain että testiosaa käyttöön mitä kokeilla. Käytännössä siis ihan vain omana harrastuksena tulee touhuttua ja jeesattua porukkaa. Aikanaan eka drt-kitti tuli ostettua täydellä hintaa kun ruotsalainen kaveri kehui niin kovasti ja sille tielle on jääty.
     
    Viimeksi muokattu: 6/1/20
    janzka, M.E.A, Viable ja 4 muut tykkäävät tästä.
  7. Hesba

    Hesba Polaris Finland missioner

    Eikö sulla se oma ollu jo hyvä? Siihen bensaa tankkiin ja kaasua kun olet tyytyväinen.

    Siihen drt kitilliseen kääntäkää helix B asentoon, sillä saa alkuun hieman räväkkyyttä lisää.
     
  8. Jaku

    Jaku Kaikki koitettu-> Lynx Brutal 850 Touring

    Tarkoitatko 2008 Skidoota kun silloinhan oli noita käänteisiä helixsejä kun XP-koppa tuli markkinoille?

    Mielenkiinnosta minkälainen cami oli sulla käytössä kun ajoit sillä turbo Polariksella & paljon kytkimellä oli painoa meren tasolla?
    Oliko painot mallia perus 10-sarjalaiset vai jotkin muut?
    Jouset kytkimellä ja 2-varilla oli varmaan jäykät?

    Vertailuksi olisi mielenkiintoista tietää minkä verran painoa ja cami on sulla nyt käytössä vastaavassa 850cc vaparissa jossa luulisi olevan tehoa vähemmän mitä turbossa?
    Jouset varmaan on samaa luokkaa?
     
  9. Pistin

    Pistin Well-Known Member

    Onko sinulla 11 sarjan puntti käytössä kytkin näyttäis vähän sen näköiseltä 11 sarjalainen tuppaa luistaan viimeisellä neljänneksellä.
     
  10. Jerppaa

    Jerppaa Well-Known Member

    Itellä kyllä päinvastanen tuntuma, 146 sks 2020 lähes vakiohiluilla vs 3700 850 re dokkeri drt kitillä, dokkeri täyskaasulähöllä mielestäni aika pehmeä, herää vetään viiveellä mutta vetää kyllä hyvin kun kone herää. Reitillä tunnostaa että kierroksia on mutta oikeen mitään ei tapahu huudattamatta konetta. Sks taasen nykii halutessa välittömästi keulan ylös, ja repii eri malliin paikaltaan lähtiessä mitä 850 brp, vauhissa taasen kiertää yli ja veto vähenee vs lynksi. Mielestäni hyviä moottoreita molemmat, polle tunnostaa herkemmältä, johtuneeko moottorista vai voimalinjasta.
     
  11. andyman

    andyman Well-Known Member

    Kyllä kierrokset pysyy joo hyvin. Tosin mun kierrosten tarkkailu on pääasiassa tasaisella jäällä, ei ole sellaisia maastoja sattunut kohdalle missä olisin saanut rinteessä ajettua pidempiä vetoja että taitotaso antaisi myöden keskittyä kierroksiin. Olen kyllä tykännyt tuosta kitistä noiden säätöpainojen takia. Ne on tavallaan sellanen hyvä aloittelijan paketti, kun voi helposti vähän testailla mitä se painon lisääminen ja pois ottaminen vaikuttaa. Sinällään oma tuntemus on että kierrokset saisi mennä sinne 8300 alueelle, ja sinne on olen ne saanut passattua aika hyvin. Myös tussi häviää lautasista hyvin koko alueelta, eikä merkkejä luistosta näy. Olen myös saanut hyvää palvelua DRT:n miehiltä noiden asioiden kanssa. Täysin tuntemattomat kaverit on käyttäneet aikaa ja ajatusta minun kysymyksiin ja antaneet kattavia vastauksia joihin selkeästi käytetty vaivaa. Siitä pitää antaa heille kyllä paljon kiitosta.

    Mitä tähän koko voimalinjan säätämiseen tulee niin nyt kun olen alkanut tätä tässä vähän opiskelemaan, niin olen huomannut että koko touhu on sinällään aika outoa kun tulee tuolta autojen virittämisen suunnalta. Kaikki perustuu vain eri ihmisten sanallisiin kuvauksiin erillaisista tuntemuksista. Ainoa data mitä sadaan on käytännössä kierrokset, kaikki muu on vain tuntemuksia. Viritin edellisen autoni 280hv->400hv->573hv->682hv->770hv->783hv . Minulla oli paljon dynolappuja, varttimaili lappuja , mailin loppunopeuksia yms Dataa mistä arvioida ja vertailla. Pystyi myös vertaamaan vähän muiden harrastajien autoihin yms. Itsellä ei ole kokemusta näistä voimalinjoista eikä paljoa kelkkailusta, joten ei minulle osaa tulla mitään tarpeita että kaipaisin jonnekkin alueelle lisää vetoa, tai jotain muutosta. Oikeastaan ensimmäinen tälläinen tarve on nyt tuo räväkkä kytkeminen / nykäisy että sais mattoa pyöräytettyä mistä tuossa puhuttiin. Siksi ei ehkä olisi ollut tarpeellista tehdä mitään. Mutta nämä muutokset on itselle osa näitä harrastuksia ja näiden laitteiden omistamisen iloa, niin jostain pitää aloittaa että alkaa kertyä noita tuntemuksia.
     
    wille86, pezq^, Hesba ja 2 muut tykkäävät tästä.
  12. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Olen @Hesba tyytyväinen pollen käytökseen. Keskustelu palsta kun tämä on ja kokeilun haluinen ja avoin olen, niin jos on jollain tarjota parempaa, niin eikun testiä ja palikoita paikalleen. Ei se sen vakavampaa ole. Harva täällä vain avoimesti neuvoo mitä kannattaa kokeilla ja mikä toimii mitenkin. Mainosmiesten ja edustajien jutut on syytä ottaa suurella varauksella.

    Hyvin näkyy ainakin käyttävän kytkimestä koko kapasiteetin tämä "holeshotti" setuppi, eikä luistosta ole jälkiä. Vetää joka tilanteessa, eikä puudu. Paikat pysyy viileänä.
     
  13. Hesba

    Hesba Polaris Finland missioner

    En tarkoita ko näitä nykysiä 850 mosia. Ja muutamaa 800 mutta ne ei ole Polariksia.

    Turbossa oli 44-48 F cämi 160-260 jousella ja kytkimessä vakio jousi Dalttonin qap-5 puntilla mikä oli ladattu täyteen, vastaa profiililtaan 10-sarjaa.

    Tässä vaparissa on tuleva versio drt kitistä mihin haen lisää herkkyyttä niin ettei veto häviä. Harmi kun siitä ei voi sanoa mitä sielä on sisässä.
     
  14. lateksi

    lateksi Well-Known Member

    Nyt alkaa olla jo niin mielenkiintoista että ihan tässä haluttas kyllä päästä näkkee nurinkurinen heliksi tositoimissa.. turbossa tietenki on mutta että vakioissa
    Voisin melkein jo sohvalta väittää että
    Ei jatkoon
     
    pezq^ tykkää tästä.
  15. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Driver mainitsi pollen maton pehmeyden. Ja pehmeät laputhan näissä onkin ja laput myös tiheässä verrattuna esim. Catin Power Clawiin, jonka laput ovat jäykät, harvassa ja myös todella kestävät.

    Series 7:kaa saa tuunattua, jos siitä leikkaa 10mm pois, niin saa Series 6 vastaavan koron jäykemmällä lapulla.
     
  16. member

    member Polaris khaos slash 146 850

    Joo on 11 sarjalainen. Syy tosin ei ollu niissä, vaan oli vuotanut vesgoldia liukupinnoille. Putsasin lautaset eikä sen jälkeen ole ollut ropleemaa. Varmaan tuli laitettua säiliö liian täyteen ja kyljellään pääsi valumaan ulos jos on edes mahdollista siitä pikkureijästä o_O
     
    Pistin tykkää tästä.
  17. Hesba

    Hesba Polaris Finland missioner

    Tämä ois mielenkiintonen kokeilla ja oisin tehnykki sen jos ei ois tullu viimehetken muutosta vetotavan kans ja näin ollen series 6 matto.
     
  18. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Mulla ei näy luiston jälkiä lautasissa ja on 11-74.

    Mikä polle sulla olikaan ja mitä muuta paikallaan voimansiirrossa?
     
  19. Pistin

    Pistin Well-Known Member

    Itte ajan sks 146:lla kavereilla on nuita rmk kamppeita laidasta laitaan
     
  20. möykkä

    möykkä Well-Known Member

    Minäki tein tänään voimansiirtojumppaa. Kiristin hihnaa ja kävin ajamassa 120km....
     
    Viable, LittleSnowman ja BABLO tykkäävät tästä.

Suosittele tätä sivua