900 fusion 2005

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä debar, 1/2/09.

  1. willez_

    willez_ Well-Known Member

    Vs: 900 fusion 2005

    no mä oon ajatellu sen lämmittämisen tärkeyden koneelle enempi kun itselleni. onhan se koneelle parempi vetää käymää vaikka +5 asteisena kuin -20. ja itsellekkin tottakai, mutta saan sen kyllä käymään ilman lämmitystäkin. tommoset kommentit että menkää salille ei minun mielestä kuulu tänne kelkkailijoiden foorumille.
     
  2. xtreme12

    xtreme12 polaris 900 fusion -05

    Vs: 900 fusion 2005

    menkääs pojat salille prkl prkl kyse onkin nyt miten saat kelkan helposti ja kelkkaasi säästämällä käyntiin!
    jos mieles tekee vetää uudet wisecot pilalle kun et viitsi esilämmittää niin oma on kelkkas :mad: rupiaa vituttaan tuommonen mussutus ;D vitsi vitsi! meen salille jos kerranki jää kelkka vetämättä käyntiin

    mulla loppu tulppien syönti kun opin lämmittämään föönillä kelkan ennen kun lähen ajamaan!
    aina kun tulee mieleen että vois lähtee kelkkomaan niin fööni puhaltamaan ja pikkuhiljaa vaatteita päälle, siinä kun yhen tupakin vielä vetäsen niin onpa naapureille helpotus kun en käytä 10 minuuttia pihalla kelkkaa lämpimäksi! en nimittäin aja metriäkään jos kelkan moottorinlämpö ei näytä +30c

    mulla ole varaa ostella uutta osaa kokoajan polarikseen! rahamiehet erikseen!
     
  3. willez_

    willez_ Well-Known Member

    Vs: 900 fusion 2005

    oon xtreme12 sun kans ihan samaa mieltä. ::)
     
  4. Perttu

    Perttu M8 -08

    Vs: 900 fusion 2005

    Olkapäähän tuos kipiäksi tulee tuollasta fusionia kylmänä nykies vaikka kuinka salilla on käyny ja tehny muutaki ku penkkiä. Joskus kaverin 900fusionia joutunu nykimään.
     
  5. jabakanada

    jabakanada 5900 GLX

    Vs: 900 fusion 2005

    Mulla lähti olkapää sijoiltaan ku tempasin Ruottissa yhellä kädellä käyntiin ;D

    Kelkka käynnisty eli järki ei antanu päästää kahvasta irti ku olkapää lompsahti.
     
  6. JuhQ

    JuhQ SwitchBack 600

    Vs: 900 fusion 2005

    Kyllähän sitä kahella kädellä mielellään nykii kovemmal pakkasella nii ei itteensä riko. Mutta eipä sitä tarvi monta kertaa nykästä. Pitää vaan aika pitkälle sitä narua nykästä muuten ei kyllä lähe käyntii. Viimiset 20cm on se ratkaseva vajaan metrin matkalla.
     
  7. skk

    skk Yamaha Apex

    Vs: 900 fusion 2005

    Joopa, kyllä 900:sta narusta kiskoessa pakkasessa piti ihan keskittyä siihen mitä on tekemässä ;D
    Ja täähän ei oo mittään verrattuna vanhaan 800:een polleen.. 900:ssa sentään automaagiset puolipuristimet :)
     
  8. sähköjulli

    sähköjulli Member

    Vs: 900 fusion 2005

    lähtisikiin ja pysysikiin käynnissä :( missähän vois olla vikaa ku 900 työntää sylintereihin jäähdytinnestettä toiseen enemmän ja toiseen vähemmän. tarpeeksi kun repii niin saa käymään mutta ei tahdo pyöriä kunnolla ja pakkia kun käyttää niin sammuu.

    kannen käytin just auki ja oikasussa, samalla vaihdoin o-renkaat eikä auttanu ??? AUTTAKEE!!
     
  9. xtreme12

    xtreme12 polaris 900 fusion -05

    Vs: 900 fusion 2005

    ootkohan nyt ihan varma että menee jäähytin nestettä?? jos näin on niin kansi menny! vai voisko olla sylinteriputkessa hiusmurtuma tms..
    mulla oli samat oireet mutta oli vaan tulpat finaalissa! ongelma poistu kun hankin uudet championit
    röpöttää huonosti ja sammuu aina kun pakin laittaa kun käy yhdellä mutta juuri ja juuri voi ajella! paukkuu välillä kivasti putkessa :)
     
  10. sähköjulli

    sähköjulli Member

    Vs: 900 fusion 2005

    oon kokeillu uusilla tulpillakin, ja kun sammuu niin tulpassa on vesipisaroita. :-\

    voisikohan sitä vettä tulla sylinterin alapääntiivisteen kautta tai jotenkin vesipumpulta ???
     
  11. mikkopo

    mikkopo Well-Known Member

    Vs: 900 fusion 2005

    sylhelmoista vois vuotaa,jos vesipumppu vuotais niin se tiputtas ennemmin alle nestettä...
    Onko öljy ja neste omissa säiliöissään ettei oo sekottunu?
     
  12. sähköjulli

    sähköjulli Member

    Vs: 900 fusion 2005

    ovat omissa säiliöissä eikä nosta paineita, mut voisko olla että jos vuotais helmasta niin y-haaran kautta tulis vesi myös toiseen sylinteriin.
    kun toinen tulppa on märempi kun toinen?
     
  13. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Vs: 900 fusion 2005

    Kyllä meillä on kahdessa Thunderissa, US Tech ja PSI, letkulämmittimet ::) Johonkin Yamin 4-t topiciin laitoin lämppärin tyypin ja Defan linkinkin josta voi valita sopivan.
     
  14. Golfster

    Golfster BD3900ds 2019, Iron Doggi, FIII CK3

    Vs: 900 fusion 2005

    Kertokees äkkiä, mihin Fusionissa tulee kiinni tuo etupukin iskarin lisäsäiliö? Tilasin ProX2:seen Fusionin iskarin ja muuten se on passeli, mutta lisäsäiliön letku on jotakuinkin puolet lyhyempi, joten säiliötä ei saa alkuperäiseen paikkaan, joka oli reilusti etupukin takapuolella. Muutamasta huonosta kuvasta päätellen, Fusionin alusta on muuten hyvinkin samankaltainen, mutta siitä uupuu etupukin kohdilta sisemmät telastonpyörät. ProX2:ssa nämä ovat siinä läpiakselilla ja sen vuoksi lisäsäiliötä ei saa esim. etupukkiin tai etupukin kohdille liukurunkoon....Kuva ois ihan jees!? ??? Liekkö haitaksi jos tuostakin ottais vaan raakasti pois ne kaksi telastonpyörää?
     
  15. mikkopo

    mikkopo Well-Known Member

    Vs: 900 fusion 2005

    fusionissa etupukin takana tellinki säiliötä varten!
    osassa kolme kiini...
    [​IMG]
     
  16. Golfster

    Golfster BD3900ds 2019, Iron Doggi, FIII CK3

    Vs: 900 fusion 2005

    Jahas se on tungettu siis tuon palikan kylkeen. Saiskohan tuon samaan tyyliin itekin aseteltua. Prox2:ssa on tosiaan telastonpyörät tuossa akselilla numero 21. Mutta siinähän on liukurunkojen ulkopuolellakin 2pyörää per puoli, joten ei varmaan hirveitä vaikuta muutaman pyörän poisto, jos säiliötä ei saa kiinni tuohon välilinkkuun. Pittääpi huomenna jatkaa suunnittelua. Pitäis varmaan käyttää telasto irti, jotta näkis paremmin nuo pukkien yms. liikeradat, niin säiliön sijoittelukin sujuisi helpommin...
     
  17. mikkohen

    mikkohen Summit 850 154"

    Vs: Re: 900 fusion 2005

    Itse itseäni lainaten... "Marmoritiskiltä" löytyi sopivaan hintaan (200€) uusi lambda-anturi ja vika näyttäis tällä korjaantuneen.
     
  18. jabakanada

    jabakanada 5900 GLX

    Vs: Re: 900 fusion 2005

    Onko tuo "muka ehjä" minulta kotoisin? Jos on ni mittarin mukaan se ehjänä Rovaniemeltä paketissa lähti. Jos näin on päässy käymään, että paskaa oon myyny ni... ajeleppa joku sata kilsaa sillä uudella lambdalla jos toimii ku enkeli ja se minun anturi oli paskana laita YV:llä tietoo ni pannaan rahat takaisin vuosi kauppojen teon jälkeen käytetystä osasta. Ei ole niin tiukalla taalat tällä hetkellä, että itku tulis käytettyjen kelkkakamppeitten kanssa.
     
  19. mikkopo

    mikkopo Well-Known Member

    Vs: 900 fusion 2005

    nuo molemmat anturit on saman maa/virta lähteen nokassa,hyvin usein niiden viat on löytynyt johtosarjasta,en kertaakaan ole anturia vaihtanut...ja aika monta vastaavaa nähny...
    mutta nämähän on onneksi vain moottorikelkkoja... ;D
     
  20. jabakanada

    jabakanada 5900 GLX

    Vs: 900 fusion 2005

    K--Type resistive sensor with resistive characteristics that change due to temperature. The ECU senses this change in resistance
    and uses this information to correct fuel and/or timing. This sensor is difficult to measure if temperature is below 392_F (200_C).
    Disconnected or Default temperature is 1100_F (593 _C)

    Resistance Values 2.3MΩ @ 392_F (200_C) -- 76Ω @ 1652_F (900_C)

    Siinä mittarilla kokkeilet anturin, että mitä arvoja antaa ku on kelkassa kiinni ja kelkka pyörii tai sitte kuumailmapuhaltimella / vast lämppäät yli 200c lämpöön sen kärjen.


    E: Tinallahan oli muistaakseni 232c sulamispiste ni laittaa tinaa paksun jöötin siihen anturin kärjen viereen ja kauempaa antaa lämpöä tasaisesti molemmille pikkuhiljaa. Mittari mittaamaan jo heti ennenko alkaa lämppäämää. Tina ku alkaa juokseentua ni pitäis olla vastus jossai noin 2 Megaohmia ehkä jo alle.
     

Suosittele tätä sivua