Bad Boy VS Phazer

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä moilanen88, 7/11/12.

  1. moilanen88

    moilanen88 Kelkaton :(

    Vs: Bad Boy VS Phazer

    Kummassa on kestävämpi alusta?

    Vaikken minä välttämäti kumpaakaan laittaisi niin näistä keskusteluista voi olla muille samaa miettiville apuja valintaan :)

    Paljonko on kummalakin mallilla toimintasäde?
     
  2. znood

    znood Guest

    Vs: Bad Boy VS Phazer

    Uudemmassa phazerissa on jo kestävä alusta mutta tuo 2007 on vielä aika heikko varsinkin jos ei siinä oo mitää päivityksiä.
     
  3. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Vs: Bad Boy VS Phazer

    Tämmösiäkin tungettu alustaan! Ei siinä mitään. Kyllä minä huollan ;)
    [​IMG]
     
  4. dinlimies

    dinlimies BAHABOIKA fourstroke

    Vs: Bad Boy VS Phazer

    Tule kahtomaan pasuunaa, varsinkin jos ostomielessä vielä. Olis -07 mudelli ja kymppivuoden takaiskarilla ja uuvella 38mm matolla ja slp tai liekö slt suksilla ja näyttävällä ja toimivalla tuulisuojalla varustettua leikkikalua. Alustaan on isketty isommat pyörät 4kpl ja liukumuovina toimii TEFLONista valmistetut liuvut. :p
     
  5. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Bad Boy VS Phazer

    Totally OT: Tulipahan tuossa mieleen ko tuotakin kuvaa katoin, ittellä viime talvena öhlinsi juurikin noinpäin alustassa eli varsi alaspäin, jousen sisäpuoli tietyillä keleillä heti täynnä lunta ja tietenkin paineen alla muuttui jääksi --> iskari ikäänkuin pohjaa, luulin jotta liukurunkovauriot johtuuu siitä mutta näkyy yammuissa olevan tuollainen tapa enemmän sääntö kuin poikkeus wp/öhlins rintamalla. RCG-tyylinen suoja jousen ympärille???
    BB:n alustaan kannattaa laittaa rautaa niin kyllä se normiajot ja kovemmatkin kestää
     
  6. Rauta

    Rauta Well-Known Member

    Vs: Bad Boy VS Phazer

    Mulla on ollu etupukin iskari noin päin vuosikymmeniä enkä
    ole huomannu mitään ongelmaa eikä siellä välissä
    lumi ole pitkään pysyny ainakaan ajossa.
    Ko. kelkkojen väliltä olisi nyt aika vaikea valita,
    riippuu kuskista(kg+ ajotyyli) ja käyttötarkoituksesta
    tosi paljon!
     
  7. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Bad Boy VS Phazer

    Tuo apexin etupukki tuntuu olevan ahtaampi vielä mitä muissa yammiloissa, tietynlaisissa keleissä 15-20cm uutta märkää lunta ja karmeena ongelmia, öhlinsin jousilautanen vielä sellainen ettei lumi pääse mitenkään pois kun kunnolla paukkautuu, lue tasaista nopeeta baanaa jossa kuitenkin jousitus elää aikalailla.
     
  8. wasted years sleds.

    wasted years sleds. Well-Known Member

    Vs: Bad Boy VS Phazer

    gismolle etupukkiin fox float tai pappatunskan iskari niin ei pakkaudu ;D ;D.. mites päin se oli kelkkamessuilla öhlins alustaisessa xtx apexissa?? Estääkö se kumikortsu siina etupukin iskarien jousien ympärillä moisen lumen menon kun se on vaan sellainen tötterö?? eikös se vaan suvilumella tai sohoisella järvellä vaan enempi kerää lunta ja jäätä sinne väliin??
     
  9. Värjäri

    Värjäri Well-Known Member

    Vs: Bad Boy VS Phazer

    [​IMG]
     
  10. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Vs: Bad Boy VS Phazer

    Tuo ei kertakaikkiaan voi toimia noin. Se tarvii maalata transitin valkosella että pystyy huijaan lunta. Sävyn tietää siitä kun maahan suhauttaa ja ajaa ransiitin päälle ja jos ei lähe käyntiin ni on väri kohdillaan !!
     
  11. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Bad Boy VS Phazer

    Juu minä oon tainnut kommentoidakin tätä värjärin kuvaa siellä alkup sijainnissa, ittellä on poikinut liukurunko tuosta akselin pultin yläpuolelta, liekköhän kääntäneet rasvanipan toisinpäin kun iskari asennettu, tuossa minun mallissa ei sopinut paluupuolen klikkeri"käsimutterin" takia olemaan.
    Voi kun ois tajunnut ottaa edes yhden kuvan tuosta lumi/jää ongelmasta, no ei tehdä siitä enää ongelmaa ko tehdaskin on asian näköjään miettinyt valmiiksi, jatkakaa aiheesta ;D ;D
     
  12. JusPi

    JusPi Sir.

    Vs: Bad Boy VS Phazer

    Elä aikakaan sitä BB:tä laita. On olemassa miljoona kertaa parempia kelkkoja. Tai jos laitat, niin hitsauskone kanttaa pyytää kaupan päälle. Jos on valinnan varaa, niin jätä nuo jamahat suosiolla kauppaan. Ainut jamaha jota voi ees varauksella harkita on nytro. Mutta suosittelen katteleen vaihtoehtoja ihan muista merkeistä.
     
  13. _max_

    _max_ sxr

    Vs: Bad Boy VS Phazer

    cattila fanclub puhuu, jos haluat harrastaa ilman mäntiäis remontteja eli huolettomia kilometrejä niin....
    pasuunan noista laittasin, toki mielipide on niinkuiin p*rsereikä, jokaisella on omansa...omalla pasuunalla noin 5000km takana eikä mitää vikaa missää..
     
  14. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Bad Boy VS Phazer

    Pasuunaa/badboyta tässä on kateltu puolikkaan vuoden ajan malleja erityisen halpoja joko kilsojen tai korjaamisen takia, joka kerta mennyt nenän edestä kaupaksi kertaalleen ollut jo auto käynnissä ja kärri perässä... eli kummankin uskaltaisin ostaa kun tietää mistä vahvistetaan. Nyt taidetaan rakentaa vanhus pasuunasta alkukauden patikon kesyttäjä ko ei ole tärpännyt.
     
  15. JusPi

    JusPi Sir.

    Vs: Bad Boy VS Phazer

    No hoh hoijaa.. Olipa taas niin väsynyttä jammu mies fraasia, millä yritellään perustella vaan ittelensä, miksi ajaa jammulla. Itellä on ollu kyllä ollu muilla merkeillä ne huolettomat kilometrit. Jammuja on meikällä ollu 3 kappaletta mm. BB. Eikä enää tuu...

    Jos haluat harrastaa kelkkailua, niin että se on oikeesti hauskaa niin.....

    Mutta jos nuo ois kaksi maailman viimeisintä kelkkaa mistä pitäs valita, niin se phazer nuista. Siinä on ees jotain toivoo, että se kestää ajamista, eikä mehut lopu kuskista niin nopiaa, kun BB:llä.
     
  16. SRMK

    SRMK ET 340 Professional '86

    Vs: Bad Boy VS Phazer

    Mua lähinnä ihmetyttää miksi aina pitää jonkun muun merkin vatussin tulla vinkumaan näihin Yamaha-threadeihin?
    Antaa ihmisten ostaa mitä haluaa. Jos haluaa paskan kelkan, joka ei kestä ja jolla on ikävä ajaa, niin ostakoon.

    Eipä tarvi sunkaan JusPi pelätä että menis joku Yamahalla ohi, niin mikä mättää. Tulee pian JusPilla kuspit pöksyyn
    kun noin ahdistaa muiden kelkkahankinnat.

    Mä ajan Jammulla siksi, kun ne kestää. Tee sä JusPi vaan joka toinen tai kolmas talvi koneremppa, mä ajan
    Yamahalla. Enkä vaihda remmejä sata kertaa talvessa, mäntiä harva se talvi ynnä muuta. Alustakin on
    kestäny mun omassa jo 8000 km, samoin kuin alkuperäinen remmi.

    Mä voisin ajaa millä merkillä tahansa, mutta koska metsästä pitää päästä poiskin ilman hinausta, pysyn Yamahassa.
     
  17. znood

    znood Guest

    Vs: Bad Boy VS Phazer

    yamahalla pääsee aina pois metsästä jos ei särje alustaa :)
     
  18. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: Bad Boy VS Phazer

    Nih.. Mulla on ollu ennen syksyllä hommattua jammua neljä cattia, tähän mennessä kaikilla on pääsy minne on halunnu, kuten myös pois. Toi jammu tuli kuitenkin purettua moottoria lukuunottamatta aika pitkälle, koska kilsoja alkaa olemaan takana aika reippaasti ja sikäli kyllä selvisi, että monikin asia on jammussa osattu tehdä varsin hyvin ja mietitty tarkkaan. Esim. moottorin tuenta pasuunassa takaa hihnalle pitkää kestoikää linjauksen suhteen.

    Telaston kohdalla olis ingenjööri voinu miettiä tovin tai kaksi pidempäänkin, mutta kyllä siitäkin ajettavan saa.

    Mutta itse asiaan, kun kyseessä taisi olla valinta kahden jammun välillä. Mun mielestä valinta on helppo, kun vaan tietää edes suurinpiirtein, millaista ajo tulee olemaan ja missä. Pattisille ja erityisesti hitaammille/mutkaisille reiteille tai crossiradalle ottaisin pasuunan, tasaisemmille/nopeammille baanoille ja enemmän matka-ajoon bad boy:n (no, en oikeasti, mutta jos olis pakko noista kahdesta valita) Umpiseen en ottas kumpaakaan.

    Edit: ja kajaanin reiteistä ei ole hajuakaan.
     
  19. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Bad Boy VS Phazer

    Kainuulaisittain NOPEITA ja jouhevia sekä luultavasti paria viime talvea paremmin huollettuja kiitos oman latukoneen ja kunnon lanan.
    Nopeissa piilee se peikko kun junttaa kunnon vauhdilla siihen veto-ojan vastareunaan alkutalven ajan, onneksi nykyään ittellä järki päässä....
     
  20. ITP

    ITP Well-Known Member

    Vs: Bad Boy VS Phazer

    Joko Moilaselle alkaa selkenemään sopivampi vaihtoehto ;D
     

Suosittele tätä sivua