BRP Pdrive & QRS - säädöt, säätäminen ja remmiongelmat 2017->

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä Driver, 3/2/18.

  1. mikzar

    mikzar Well-Known Member

    Se on ilmeisesti tuo Dynamo Joekin väärässä, kun se väittää että QRS voi vaihtaa yli 1:1 ja remmi voi osua pohjaan. Kuvakaappaus on muuten otettu @Mihaline itse linkkaamasta jutusta :p
     

    Lisätyt liitteet:

    Driver tykkää tästä.
  2. Mihaline

    Mihaline 2 X YAMAHA



    Laske miulle tuosta siun Team Tied yhtälöstä se 0,75 ylivaihde niin mie näytän siulle Jari Sillanpään tyttöystävän? Tuolla Tiedillä päästään sinne 0.89 korville jota käytettiin XP- ja XS runkojen TRA:n yhteydessä laskeskellessa ylivaihtoa.

    Nyt päästään siihen varsinaiseen asiaan taas; Olen kysynyt, mistä saa ne voimat moottoriin että saan ajettua tuon mainitun hihnan tälle ylivaihdolle tai edes 1:1 välityssuhteen alueelle kunnollisella kuormalla kun kelkkani moottori jaksaa kelata tällä hetkellä 80-90km/h mattonopeuksia kun välityksenä on 21:49. Ja samalla voit selittää miten tuo holkki nyt vaikuttaa tuohon ylivaihdon rajoitukseen kun moottoria kuormitetaan raskaasti ja matto pyörii 80-90km/h?

    Haluatko kuulla vielä yhden täydentävän asian ennenkuin kohkaat ja oksennat näppäimistöllä tänne jotain? No voin mie nyt tässä sanoa vielä kerran; QRS rajoittaa vaihtoa ihan itse, jousi helixin sisällä on kasassa ja hihna ei mahdu painumaan/vaihtamaan pidemmälle variaattorissa kuin tuo aiemmin mainitsemani 22cm. Tämä on tosin noin mitta, tarkkuusmittaus en ajatellut tarvitsevani kun luulin ettei tätä tarvitse ihan niin rautalangasta vääntää.
     
  3. Korbimotors

    Korbimotors -95 360S Lynx -90 5900 GLX,-17 SKS 800 axys 155"

    Tähän jousi juttuun vielä pakko sanoa, että miksi sinne kakkoseen pitää laittaa Hel.. .tin jäykkää jousta jos kelkka vaihtaa löysällä jousellakin alas todella ripeästi ja missään vaiheessa kone ei puudu?? Niinku mullakin on 157-221 jousi kakkosessa ja toimii kuin junan vessa!:eek: ei kyykkää kone missään vaiheessa ja vaihtaa pienempää heti kun se on tarpeellista. Mitä löysemmällä kakkosen jousella saat kelkan vaihtamaan alas riittävän nopeasti sen viileämpänä kakkosen saa pysymään ja koko voimalinja pelaa paremmin. Ei ole kytkinkittejä omassa eikä tartte laittaakkaan, koska kelkka pelaa kaikissa olosuhteissa hyvin. Iskee vaikka niitä prikkoja sen verran pultteihin että kierrokset alkaa laskemaan ja kone alkaa kyykkäämään, niin sitten ottaa vähän prikkoja pois että kelkka jaksaa vetää kaikissa tilanteissa täytellisesti ja thats'it ;)
     
  4. MiKo84

    MiKo84 Well-Known Member

    Nuin paljon jää täysin vakiokuosissa olevan 3900DS:n kytkintä käyttämättä. Ei ehkä liity mihinkään, mutta FYI. Ja remmejä paukkuu FYI.
     

    Lisätyt liitteet:

  5. kaner

    kaner HC Evo 153"

    Yleensä varmaan jyrkemmän helixin takia? Mutta sitä en kyllä itekkään ymmärrä, että miksi siihen loivaan pittää työntää sitä taulukon tiukinta jousta.

    Itellä ei kyllä DJn kitin kans ole ylivaihon kans ongelmaa. Ei sitä kyllä ollu vakionkaan kans. Kokeileppa @Driver että tapahtuuko siellä sitä ylivaihtoa sillä Diablon kitillä ilman rajottimia.
    Ettei johtuis ne ylivaihot teiän omista voimalinjasulkeisista...
     
    Viimeksi muokattu: 7/3/18
    MiKo84, Jannne ja Korbimotors tykkäävät tästä.
  6. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    No eikö näissä yritetty jäykemmällä jousella korjata hidasta alasvaihtoa ja vähentää sitä että hihna jää löysälle jossain tilanteessa?
     
    Vilbur tykkää tästä.
  7. kaner

    kaner HC Evo 153"

    Mutta niinkö Korbimotors kirjotti ylempänä, niin se vaihto toimii loivalla helixillä löysemmällä jousella.
     
  8. Korbimotors

    Korbimotors -95 360S Lynx -90 5900 GLX,-17 SKS 800 axys 155"

    No en tiedä mitä on kukanenkin yrittänyt, mutta itellä on ainakin ollut uudesta asti löysimmät jouset molemmissa ja alasvaihto on pelannut vähintäänkin hyvin ellei jopa loistavasti ja muutenkin kelkka vetää todella hyvin ja ainuttakaan remmiä ei ole mennyt. Sillä ihmettelinkin tätä touhua että mitä on tapahtunut vuoden aikana kun ei viime talvena ollut tälläistä remmi-showta näissä 850 summiteissa ja kun omaan ei ole käynyt pienessä mielessäkään alkaa tilaamaan kytkin kittejä koska vehe oikeasti pelaa ja vetää ku hirven vasa:eek:
     
  9. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Sie ajat kuin lällärit ja sulle riittäis ACE 600.

    Ja korjaan aiempaa lausuntoani, 850 moottorisia BRP vehkeitä on maailmalla yli 760 kipaletta. Siis suomessa rekisteröitynä. Eli toivottavasti tästä topikista on näille kaikille apua, kun vissiin kaikkin näiden omistajat oli täälä käyny valittaan aiheesta :D
     
    mikzar tykkää tästä.
  10. Korbimotors

    Korbimotors -95 360S Lynx -90 5900 GLX,-17 SKS 800 axys 155"

    Niin miksi sitten aletaan sooloilemaan kauheilla muutoksilla jos kelkka pelaa näillä vakio palikoiden sekoituksellakin helistin hienosti?.:rolleyes: en itse ainakaan ole missään vaiheessa edes miettinyt että vaihdampa jyrkemmän helixin ja sitten jos vaihtais siinä samalla vaikka jäykemmät jousetkin kun on kerta päässyt vaihtamisen makuun:D Tämä vehe kun toimii näillä vakiopalikoillakin pirun hyvin ilman kauheaa säätämistä ja osien vaihtelua ja sorvaamista niin mitä pirua näitä hieroo tyhjää :mad:
     
  11. Korbimotors

    Korbimotors -95 360S Lynx -90 5900 GLX,-17 SKS 800 axys 155"

    Mulla on lälläri ollut maastoautossa vuona kivi eli siinä on ainut lälläri mitä tiedän oman elämän varrelta :p
    Mutta on se tosiasia sekin että on täälä semmosiaki 850 kuskeja että hirvittäis heikompaa.
    Ei se ihan vielä riitä tuo 600 ACE mullekkaan, mutta ei siihen montaa vuotta mene ku sipolaki ajelee acella hymy persiissä kohti hajutonta ja savutonta auringon laskua :D
     
  12. Haikku

    Haikku 850 Sunami

    Iso ero on ainakin mulla ja kaverilla tuossa remmin käyttäytymisessä kun pukilla pyörittää ja nostaa kaasun ylös, kaverin kelkassa hihna tekee ison pussin kun kytkimen lautaset irtoaa hihnasta. Mulla nuo diablon hilut ja ei juurikaan tee pussia. Kaverilla on 38mm pivotin pultit ja tuo 157-221 jousi, ja kaksi hihnaa hajonnut räjähtämällä. Mulla on vaihdettu hihna ~600km kohdilla uuteen kun ulkoselkä hihnasta irronnut parin sentin matkalta sivusta, mut tällä hihnalla ajoin ~400km vakio hiluilla. Muuten kunto on kuin uudessa. Molemmissa on kaikki kumityynyt vaihdettu rs ja välitykset vaihdettu päivityksessä. Molemmilla kelkoilla ajettu porukassa samat reissut ja ajotyylit liki samanlaiset. Vaikka noita hihnoja on mennyt niin hauskaa on ollut ja ei kyllä oo sekuntiakaan ajaessa mielessä mikään remmin kesto, edelleen komppaan itseäni että paras kelkka/moottori yhdistelmä mikä markkinoilta löytyy, tehoa ja herkkyyttä on just passelisti ja tasapaino joka suuntaan on liki täydellinen ainakin omiin ajoihin. Ensi viikolla ponnistetaan taas ruottissa lisää hymyssä suin :p
     
    Driver, mikzar ja Korbimotors tykkäävät tästä.
  13. kaner

    kaner HC Evo 153"

    Itellähän tuli kaikki samassa paketissa ja sai vielä painosarjat ym siinä samalla niin samapa tuo oli vaihtaa kaikki. Plus ite oon tykänny tuosta DJn kitin tuomasta moottorijarrutuksesta älyttömän paljon.
    Ja nuo DJn helixithän on Daltonin valmistamia ja sieltä löytyyki sitte kohtuu pitkä lista eri kulmista. Ei kyllä selvinny, että millä kulmilla se tuo NC D5 on :D
     
    Viimeksi muokattu: 7/3/18
  14. Tasala

    Tasala Sidewinder MTX 153" Maptune stage 4

    Niih hyvä juttu että sinulla se pelaa niillä, mutta tahtovat olla näimmän yksilöitä kun tismalleen samoilla säädöillä kiemuroi 8400-8700, liikkeelle lähdöt on niinku tervasta lähtis ja kakkonen lonksahtelee pienenki moottorijarrun jälkeen o_O.
    Voisin vaikka väittää että joko sulla on kummallinen mieltymys tai toteaisit tuon huonoksi tuossa kyseisessä kelkassa.
     
  15. peruna.

    peruna. Ski-Doo Summit X Expert-20 & Ockelbo Poro -84

    Mistä ootte hommannu nuot pDriven purkutyökalut?
    Ja onko @Haikku lla menny vielä diablon kitilläki remmejä?
     
    Viimeksi muokattu: 7/3/18
  16. Korbimotors

    Korbimotors -95 360S Lynx -90 5900 GLX,-17 SKS 800 axys 155"

    Kaverilla samat palikat ku mulla ja samalla remmillä ajanut varmaan jo 2000km jos ei jo lähemmäs 3000km. Ei kierrä yli ja vastaa kaasuun ja toimii vehe. Just samanlainen kelkka ku mulla -17 850 X 154".
    Mulla on 40mm pultit ja rikkoja sen verran että 1kpl painaa 21g. Kokeilin tänään, että kuinka paljon tarttee lisää painoa että kone kyykkää ja se tuli vastaan 24g. Kaasun kun laittoi pohjaan niin kiekkamittarissa oli aluksi hetken aikaa tasan 8000rpm ja keula nousi pystöön ja kiekat tippui samantien 7500rpm ja keula tipahti kuin kivi takasin maahan. No ajelin takasin kotiin ja otin rikkoja pois ja nyt sinne jäi tuo 21g per pultti ja uudestaan kokeilemaan. Kone veti makiasti ja mattonopeus oli välittömästi +80km/h mitä ehdin vilkaisemaan ja keula pysyy pystyssä kuin liimattuna ja kun löysää kaasun keula tipahtaa maahan ja heti perään uudestaan kaasu auki niin taas ollaan nokka kohti taivasta. Kaverilla on nyt 22g per pultti painoa ja sillä teki samaa kuin mulla tuolla 24g eli kiekat tipahti ja kone alkoi kyykkäämään. Ite otin ihan lonkalta tuohon 21g ja jaksaa mennä todella hyvin joten saa olla noin. Ilmeisesti mulla on kummallinen mieltymys joo :oops::confused:
     
  17. Marne79

    Marne79 Lynx Rave 850 RE

    Kerran vertailin hintoja niin marmorilta taitaa edullisimmat työkalut saada. Duellilta löytyy myöskin.
     
  18. Haikku

    Haikku 850 Sunami

    Ei ainakaan vielä oo räjähtäny, laitoin uuden nyt sinne niin katsotaan kauan kestää tuolla kitillä.
     
  19. Jonppis

    Jonppis Well-Known Member

    Kyllä mullaki oli nuo samat säädöt lisäpuntilla ja pari remmiä poksauttelin niillä. Koneen tuentaaki parannettu. Tiukassa paikassa jäi vaihtamatta alas ja puutu. Kyllä sielä jängällä keulittaessa oli matossa kiitettävästi nopeutta mutta se oliki varmaa ainoa positiivinen puoli niistä sääjöistä
     
    Driver ja mikzar tykkäävät tästä.
  20. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Eihän se sinulla voi vaihtaakkaan, koska punttia puuttuu aika rajusti. Mutta kierrätä sinä sitä kelkkaasi vaikka 10 000, ei se ole minulta pois. Meidän testit vakiokelkoilla, muutetuilla ja modatuilla kelkoilla kumoaa kaikki sinun väittämäsi sekä teoriasi, piste.
     
    Viimeksi muokattu: 14/3/18
    mikzar tykkää tästä.

Suosittele tätä sivua