BRP Pdrive & QRS - säädöt, säätäminen ja remmiongelmat 2017->

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä Driver, 3/2/18.

  1. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    DJ:n heliksissä on hänen oma custom leikkauksensa, ei ole mikään valmiscami.
     
  2. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Voisin kokeillakkin jos jaksaisin. Mutta ei kiinnosta koska kelkka toimii ja ajattelin keskittyä ajamiseen. On tuossa kavereilla/tutuilla vakiokelkkoja joihin menee kokeiluun vakiosäädöille tuo rajoitinholkki.

    Sekä minun että kaverin kelkasta ollaan testattu 100% vakiovoimansiirrolla/vakiokelkalla, yli menee että heilahtaa. Kuten olen sanonut remmi tulee jopa sentin yli kytkimeltä.

    Koneen tuennan parannus ja jäykempi kakkosen jousi eivät auttaneet, yli menee edelleen jos punttia on lähellekkään tarpeeksi eikä sitä kelkkaa kierrätetä sinne missä tehoa on se 100hp ehkä enää. Silloin on varma että kytkin ei saa puristettua remmi oikeassa ajotilanteessa lähellekkään lautasten yläosaa.

    Kaiken tämän olen kertonut jo aikaisemmin tässä tredissä, eikä jaksaisi enää toistaa itseänsä.
     
    Viimeksi muokattu: 12/11/18
  3. mikzar

    mikzar Well-Known Member

    Mikähän kummitus se tuo QRS holkki on osalle tätä foorumia lukevista? Sehän vain rajoittaa vaihtoa, joka on Teamissä rajoitettu suuremmalla kehällä. Tässä muutama päivä laskettu/oksennettu ja @Mihaline :n kanssa päästy Team tiedilla+Pdrive 0,89:1 vaihtoon ja teoreettisesti QRSllä EHKÄ samoihin lukuihin holkillakin ja ilman holkkia EHKÄ reilusti yli tuon 0,89:1. Remmillä vain on ilman rajoitinholkkia aina mahdollisuus nousta kytkimeltä yli ja hajoittaa Ovh 249€ remmi.
     
    Driver tykkää tästä.
  4. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Niin eipä se ole minulta pois mitä kukainenkin tekee tai on tekemättä kelkkansa kanssa. Ehkäpä nämä meidän testaukset auttaa jotakuta ehkä ei. Teamilla varmaan saadaan isoimmat ongelmat pois, sekä linjaus että ylivaihto. Mutta halvemmallakin on ehkä mahdollista päästä jos muuten on tyytyväinen voimansiirron toimintaan.

    Joku kaverikin piruili että QRS:llä näitä ei ole mahdollista saada toimimaan kovemmassa ajossa, mutta tulipahan todistettua oman sekä kaverin kelkan osalta sekin vääräksi. Seuraavaksi voisi tarinoida jotain tuosta Diablon setistä ja sen säätämisestä kun vaan jaksaa, aika paljon tullut privalla kyselyitä sen säätämisestä ja toiminnasta.
     
  5. mikzar

    mikzar Well-Known Member

    Minä nyt ainakin olin sitä mieltä, ettei QRS toimi tuon koneen jatkona, mutta ilmeisesti sen saa toimimaan. :p:D

    Toimii se varmasti teamillä paremmin kunhan löytää säädöt kohilleen, mutta Diablon kitti taitaa olla paras/halvin/helpoin valinta 99% käyttäjistä.
     
  6. Mihaline

    Mihaline 2 X YAMAHA

    Meillä on selvästi luetun ymmärtämisessä jotain hämminkiä.

    Olen jo tuolla sinulle linkittänyt kerran kuvat tuosta oman keksinnön variaattorista jossa on BRP:n louhima cami sisällä, tämä kierrettynä täysin auki tilanteeseen jossa mallaillaan hihnaa siihen lautasille. Samassa kuvassa näkyy myös imupöntön päällä oleva karvareuhka joka kyllä lähtee seuraavana mikäli lautaset aukeaa vielä enemmän.

    Laitoin tuohon avattuun variaattoriin päälle myös hihnan, siitä voit ihan itse katsella että mitenkä pitkälle se jaksaa laskea. Otin vielä varmuuden maksimoimiseksi KÄYTTÄMÄNI hihnan tuohon testiin, jos tulee vielä sitä keskustelua että uudella hihnalla ei päästä variaattorissa pohjaamaan mutta vanhalla kyllä. Tämän lisäksi otin kuvat vielä ilman hihnaa jossa näkyy kulumisjäljet variaattorin lautasissa minne asti hihna on huilannut. Tuon syvemmälle hihna ei pääse kun sen leveys on mitä on.

    Tämän kaiken lisäksi kerroin myös sinulle että minun oma tötteröni tikkaa torvet auki 7900-8000 välille kunnes vaihto kytkimissä ja variaattorissa pohjaa ja ollaan saavutettu huippunopeus.

    Olen kyseenalaistanu tämän sinun keksimän holkkisi tarvetta alusta asti, koska käyttämälläsi välityksellä (ja käyttämälläni lyhyemmällä välityksellä) ei ikinä tulla telaa umpisessa kuormitettaessa siihen tilanteeseen jossa tuo variaattori vaihtaa niin pitkälle että holkista olisi jotain apua.

    Kerroin jo aiemmin (useaan otteeseen) että oma tötteröni ei jaksa pyörittää mattoa yli 90 km/h umpisessa, matkaa tuohon sinun holkillesi variaattorilla on siis 41 km/h- Tämän lisäksi se 1:1 vaihto kytkimellä ja variaattorilla on lähellä tuota holkkisi rajoittamaa nopeutta, joka siis on tässä kiistelty tehokkain välityssuhde kytkin/variaattori voimansiirrossa (tämä siis 21:49 välityksellä).

    Seuraavaksi kysyin mistä saan tehoa lisää koska yhtälöstä puuttui sitä reilusti kun pääsen umpisessa ja keulittaessa vain +-80 km/h nopeuksiin koneen kiertäessä 7900. Sinulla on tehoa enemmän kun kerran vaihtaa yli ja tuon välityksen vaihtovarat kytkimessä ja variaattorissa ei riitä.

    Näiden lisäksi tähän topicciin linkattiin pari sivua taaksepäin 3900DS dokkerin voimansiirrosta kuva joka on vakio, siinä näkyi myös tuolla kytkimen lautasessa yläreunus joka näytti koskemattomalta. Söi kuulema remmejä ja ei ainakaan tuon kuvan perusteella ole vaihtanut yli.

    Kaikesta tästä huolimatta sama jargoni lähti taas tänäaamuna käyntiin. Sie ensin täällä rallatat samat rallit kun eilen ja perään Mikzar säestää, tällä kierroksella en tiedä joko haukutaan uudelleen tyhmäks ja yksinkertaiseks vai joko olen kirjoittanut riittävän rautalangasta kun näköjään jo muutkin ymmärtää mitä olen ajanut takaa.

    Päiväkahviseuraa en kaipaa ja puhelimessa puhun erilaisten ihmisten kanssa päivät niin en erityisesti sinun äänesi ja satujesi kuuntelusta nauti.

    Keskity sinä nyt vuorostaan siihen Daveiluun ja kehu miten ooossom uus snowblower on.
     
    Sape, Jäpälä, kaner ja 1 muu henkilö tykkäävät tästä.
  7. mikzar

    mikzar Well-Known Member

    Ei ollut tuo sinun linkkaaminen tarkoitettu vittuiluksi tai tyhmäksi haukkumiseksi , vaan siinähän luki hyvin selvästi laskennallinen vaihto mihin ollaan päästy parin päivän laskemisen jälkeen Team tied+Pdrive ja EHKÄ jutut QRSn kohdalla olivat vaihtoon liittyvien erimielisyyksien takia. Dynamo Joen ja @Driver sanoo että remmi QRS:llä pohjaa ja sinun mielipide on, ettei se oli mahdollista.
     
  8. Mihaline

    Mihaline 2 X YAMAHA

    Just sen takia laitoin nuo kuvat ja kävin itse mittaamassa kun arvasin tämän jankutuksen jatkuvan muuten. Lue sinäkin tuo koko edeltävä kirjoitukseni ajatuksen kanssa, katso ne kaksi kuvaa ja selitä niiden perusteella sitten uudelleen (saat toki myös katsoa sen 3900DS dokkerin kuvan joka oli linkitetty tänne myös). Tilanne jossa hihna pohjaa rullien pultteihin repii nuo karvat imupöntön päältä, särkee variaattorin rullat jolla saadaan rullan paksuus leveämmäksi lautasien avautuminen, tai hihna on kapeampi kuin käyttämäni ajettu 531 hihna.

    Tämä kaikki on epäolennaista kun keskusteltiin siitä uudesta keksitystä oossom holkista joka korjaa ongelman kun umpisessa hihna ylivaihtaa.

    Sivukysymyksenä kysyn nyt tässä, joko löysit sen 0,75 ylivaihdon mikä tapahtuu näissä pDrive+QRS komboissa?


    Mie kohta ostan etolasta vasemman jalan saappaita ja alan lähettää niitä postipakettina.
     
    niso tykkää tästä.
  9. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Ne kierrokset. Elekää nyt alkako menee hlökohtaisuuksiin tai vittuiluun. Pitäkää asiat asiana...
     
    Hemikoo ja Joutoukko tykkäävät tästä.
  10. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Niin että ensin kehut että sinun kelkka kiertää 8400-8500 ja kulkee 151km/h? Ja nytkö se ei enää kierräkkään?

    Teoria ja käytäntö on eri asioita, remmi pohjaa kakkosella minun kelkassa että kaverin kelkassa ihan vakiosäädöillä, piste. Remmit ei edelleenkään ole mitään terästä, ei ainakaan nämä brp:n. Moottori, tuennat liikkuu aina ja niitä ei ole mahdollista edes tehdä liikkumattomiksi niin että käytettävyys ja paino säilyisivät edes jollain tasolla.

    Voit inttää ja kirjoittaa asiasta niinpaljon kuin haluat, se ei muuta meidän testejä ja kokemuksia mihinkään suuntaan.
     
    Viimeksi muokattu: 14/3/18
  11. MiKo84

    MiKo84 Well-Known Member

    Ei jaksa tingata, mutta haluan vielä tietää missä tilanteessa Antti saa remmin veettyä yli? Pukilla ja huippuja ajaessa joo, mutta oikeassa ajotilanteessa? Hypyssä jopa sinä löysäät kaasun. Ei näissä umpisella riitä kyllä siihen potku niin ku Mihalineki arveli.
     
  12. MiKo84

    MiKo84 Well-Known Member

    Pistetään tuommonen kiva kuva vielä kevennykseksi kun näky Lynxin mainos olemaan tuossa etusivulla.
    Eihän tuossa valmis kampetta luvata vaan rakennussarja. :D:D:D
     

    Lisätyt liitteet:

    Joutoukko, Rautane, kaahari ja 8 muut tykkäävät tästä.
  13. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Esim. keuliessa tasamaalla, kiikuttaessa rinteessä, keulimalla kelkan ympäri alamäkeen rinteessä, hypätessä jne, mutta en ole sanonut että huippuja ajaessa, niin ei ole käynyt. Eli missä tahansa vähänkään kovemmassa/agressiivisessa ajossa. Ja tämän asian on todenneet myös sellaiset tyypit joilla tietotaitoa ja meriittejä on enemmän kuin puolella tästä foorumista yhteensä.

    Jos puhutaan oikeista hypyistä ne on asia erikseen, ei kait tarvi rautalangasta vääntämään.
     
    Viimeksi muokattu: 14/3/18
  14. MiKo84

    MiKo84 Well-Known Member

    Seuraavan kerran ku olet ajamassa jonku kanssa jolla ei holkkia ole niin laitappa kamera kuvaamaan mitä siellä kytkimillä tapahtuu? Sitten minäki uskon.

    Tällähän sinä todistat helposti nuo arvailut todeksi vai mitä? Loppuu tämä tyhyjä tinkaaminen..
     
    Viimeksi muokattu: 8/3/18
  15. Mihaline

    Mihaline 2 X YAMAHA

    Luetun ymmärtäminen. En ole missään kehunut että paljonko kone kiertää. Kerroin vain sen missä tilanteessa olen tuota kokeillut, olen kertonut myös tälle sinun kaverillesi Mikazarille että kyllä boondockker voi kulkea yli 150 km/h kun sitä väitettiin paskapuheeksi hyvin suorin sanankääntein.

    Olen koko tämän ajan kritisoinut sitä sinun keksimää HOLKKIASI, jonka väität tuovan avun tähän remmiongelmaan. Se on kuin taivaanlahja maailmalle kun nyt ei remmit vaihda yli sen rajoitinholkin takia. Pahinta tässä on kun joku purattaa sen oman variaattorinsa, asennuttaa holkin, tilanne ei muutu ja ainoa asia joka puuttuu on tuo noin 10% ylivaihto voimalinjasta. Tähän kun yhdistää vielä päivityksen 19:49 välityksen niin jopas on valmis laite, ei ole kun ajella reittiä ja umpisia.

    Ikävää kun haukut minua näppäimistösankariksi pelkästään sillä perusteella etten soita sinulle tai pidä päiväkahviseuraa. Voin laittaa tähän kyllä perään linkin siitä Anna Hanskin kappaleesta Jos et sä soita, saat sitä kuunnella pahimpaan tuskaan.

    Olen kirjoittanut tähänkin ketjuun omista havainnoista ja ajamalla tehdyistä tuloksista, en ole tarjonnut säätövinkkejä, kertonut omia säätöjä ainoana oikeana tapana tai kirjoittanut koko CVT-voimansiirron toimintaperiaatetta uusiksi.
     
  16. mikzar

    mikzar Well-Known Member

    Tuleeko sulle nyt parempi mieli, kun myönnän käyttäneeni ohjenuorana tässä vaihdossa Aaenin kuvia ja niissä oli tuo 0,75:1 JA laskennallisesti Pdrive+team tied vaihtaa vain 0,89:1 (joka on sinun laskema) eli olin väärässä 0,14. Pyydän nöyrimmästi anteeksi tätä aivan käsittämätöntä virhettä, joka on nyt tapahtunut. QRSän vaihtoahan EI mitattu remmin paksuus huomioiden, koska oli erimielisyyksiä voiko remmi osua kehän pohjaan vai ei. Jotka uskoo/tietää/MuTuilee, että se osuu saavat vaihdolle eri tuloksen, kuin ne jotka eivät usko remmin osumisesta kehälle. Teoreettinen tulos remmin kehälle pohjaamalla on noin 0,80:1 , eli olin siinäkin väärässä NOIN 0,05 :confused: Mutta todistetusti ylivaihtoa tapahtuu, eli remmi nousee yli kytkimen lautasten, niin silloinhan vaihto voi olla tuo 0,75:1 ,eli hetki milloin remmi räjähtää.
     
  17. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Kiitoksia pojat, nyt on parit työmatkat hantin paikalla mennyt kuin siivillä, samalla tietyllälailla tullut tutuksi yhden kytkimen ja variaattorin toiminta mutta eniten ihmetyttää tuo että toisella toimii toinen ja toisella toinen säätö, riippuuko tämä moottorintuennoista vai se että tehtaalla käytetään linjaukseen silmää mitan sijasta!
     
    Joutoukko, Fudge, FFoxi ja 1 muu henkilö tykkäävät tästä.
  18. mikzar

    mikzar Well-Known Member

    Tähän jos vastaan edes jotain, niin paskaa tulee niskaan viestien muodossa varmasti, joten ainakin minä siirryn tästä eteenpäin lukumieheksi tälle foorumille.
     
  19. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Älä nyt, itsekin oppimismatkalla jos tälläiset voimansiirron kalikat on seuraavassa kelkassa, vaan jos nelari on yhtä huonosti kiinni kuin nämä niin en takuulla osta, 600R:ää ei tunnut renenä niin sen voinee unohtaa...
     
  20. mikzar

    mikzar Well-Known Member

    YVnä voin jatkaa juttelua voimalinjasta ja petikumeista tai no mielummin WhatsApissa/puhelimessa, mutten enään tällä foorumilla.
     

Suosittele tätä sivua