Endurosta puolipitkä?

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä jarkki, 9/1/06.

  1. henz

    henz Ski-Doo X Renegade

    Joo kommentoin väärää kuvaa.
     
  2. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Noo.. Tuota, onkos kukaan kokeillut tai harkinnut jatkaa Enskaa esim Mountain Rangerin/Ranger600/Adventure 05 -liukurungoilla?? Päällepäin näyttäis siltä, että liukurungot Enskassa ja Rangereissa näyttäis olevan samalaiset, paitsi että MTN Rangerin liukurunko on hieman pidempi ja takapäästään ylöspäin taitettu. Olen nimittäin itse haaveillut tuonsorttisesta päivityksestä. Luulis Enskassa elelevän pedon pääsevän irti myös ummella.. Matoksi luonnollisesti joku 265x38x32...

    Niin ja se muutoksia odotteleva kelkka on Enduro 500RC -05.
     
  3. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    rangerissa on takapukki taaempana ja sitä kautta pitäs vähän porailla reikiä.

    Helpoin ja järkevin tapa mun mielestä ois vaan jatkaa orkkis liukurunkoja.
     
  4. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Ja ehkä tuo matto kannattais laittaa kuitenki 365, tuolla 265 pitkällä saattaa tulla sovitusongelmia.... ;D
     
  5. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p

    Niin... Perskeles. Toki 365.. Taitaa olla pää jäässä, vaan mikäpä ihme se näillä keleillä on.. Ulkona -35 ja tarvis Enska startata ja ajella kotio... VAIN 90 Km  :D

    Jo elikäs taitaa olla viisain unhoittaa tuo MTN jatko, mutta jospa hommaiskin uudet liukurungot ja jatkais niitä. Vois sitten joskus kelkan kaupata tyyliin: "Kuvittele... Saat vain 1000Km ajetun maton siihen kelkkaan jos ostat heti pois.." (samalla vaihtelee uutta (vanhaa) telastoa ja mattoa paikoilleen ja pistää jatketun ja ajetun telaston ja maton odottelemaan tallin seinustalle tulevia hullutuksia)
     
  6. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Tulipas tuossa muuten mieleen, että vaikka takapukki onkin taaempana, niin voisikos itse liukurunkojen kiinnikereiät sijaita samoissa paikoissa?? Elikäs siis tuo takapukin eri paikka voisi selittyä vaikkapa pukin eripituisilla varsilla.. Eli onkos siis kukaan koskaan päässyt konkreettisesti mittailemaan noita liukurunkoja vakio versus MNT?? Ja mistäköhän noita mittoja löytyis, jotta sais varmuuden? Nimittäin nuo pultatut jatkopalat aina kuitenkin hieman kammottavat... Riippumatta siitä, kuinka kestävät ja hyvät ne ovat.
     
  7. MiKo84

    MiKo84 Well-Known Member

    miten niin kammottavat? hyvin tehtynä alumiinista minusta tosi hyvän näköset..
     
  8. stm

    stm Well-Known Member

    ^Voihan ne olla kammottavat muullakin tapaa, ku ulkonäöllisesti... Jos vaikka kammottaa lisätä jotaki "ylimäärästä" kelkkaan...Varsinki ku enduroon ei ainakaan mun tietojen mukaan ole mitään valmiita tyylikkäitä ja varmoja palikoita. Nordtrackilla eivät oikeen ole lämmenneet nuista pultattavista jatkoista... Kuulemma ei ole kestäny. Varmastihan ne saa kestämään, ku oikeen panostaa, mutta kaikilla ei ole sopivia matskuja eikä vehkeitä saatikka taitoa.
     
  9. stm

    stm Well-Known Member

    ;D Tsori... mun moka ku en lukenu kunnolla^
     
  10. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    Tuota siis niinku öh...

    Tarkoitin tuolla kammottavalla just sitä, mitä Pekka Moilanen edellä kirjoitti.. Eli uuden kelkan valmiiseen liukurunkoon yhdenkään reiän poraaminen on mielestäni aika radikaali toimenpide.. Varsinkin kun on oma kelkka ja vielä melko uusikin (05), johon pitäis poranterää alkaa kairaamaan.. Jatkovirityksistä saa todella asiallisen näköisiä, niinkun on tullut jo nähtyäkin. Siinä ei ole mitään, mutta auta armias, jos se ihan itse paikalleen pultattu jatko ottaa jossain vaiheessa lähtöjä sieltä telastosta, niin saattaapi tuo harmittaa. ;D
     
  11. MiKo84

    MiKo84 Well-Known Member

    öö... et anna Timpan ajaa nii kyllä se siellä pysyy! ;D
     
  12. Nalle

    Nalle Commander 900, GLX5900, Cobra Racing 583RAVE

    ;D ;D ;D ;D

    Minkäs sille tekee, kun se ajaa vaan...

    Ei vaineskaan. Taidan tuon Enskan antaa olla ja haalin jostain jotain rakenneltavaa ja teen siitä sitten häijyn ja pahan samalla kertaa..

    Saa Enduro olla tuommosenaan. Ja onhan se kiva noinkin.
     

Suosittele tätä sivua