iq 600rr

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä evz, 16/4/07.

  1. loisteputki

    loisteputki Well-Known Member

    Vs: iq 600rr

    Kiitokset, siinäpä sitä pähkäiltävää ja testattavaa riittää. Tarkoituksena on hakea omaan käyttöön sopiva enska säätö eli pinnasta paljon pehmeämpi kuin vakio on. Alustaan vaihdoin myös Öhlinsit joten säädettävää riittää...
     
  2. jantteri83

    jantteri83 Polaris RR

    Vs: iq 600rr

    paljoko noille vakio etukepeille/jousille ootte ruuvannu esijännitystä? miten tuo holkitettu/lyhennetty iskari toimii vakioon verrattuna?
     
  3. loisteputki

    loisteputki Well-Known Member

    Vs: iq 600rr

    Esijännityksen säätö lienee maku asia. Omassani vakiokepeillä jännitystä milli pari, eli ei juuri lainkaan. En ehtinyt holkittamaan keppejä kun vaihdoin Öhlinsit alle, mutta viisaat kertoi että holkitetetut kepit vähentää kallistelua ja rauhoittaa etupäätä entisestään. Ilmeisesti ne kannattaa holkittaa, näin olen ymmärtänyt.

    Mielestäni keula toimii vakiokepeillä ihan hyvin, mutta tästäkin on varmaan monta mielipidettä. Samoin kuin on kallistuksen vakaajan tarpeesta...
     
  4. KZorro

    KZorro Active Member

    Vs: iq 600rr

    Täällä olisi 2 kpl 2009 rr:ää, joissa Viablen kuvaama ongelma... Eli hetken kestää meno ja sitten käy enää yhdellä pytyllä. Mulla se alkoi ehkä jo Giantissa, tosin saattoi kyllä jäätyäkin, keli kun oli ekana päivänä mitä oli. Kesän ja syksyn saivat makoilla lämpimässä hallissa, kunnes nypättiin ne jouluksi Rukalle 30 asteen pakkaseen. Sielläkin lähtivät hyvin käyntiin ja tankkaamisen jälkeen ajeltiin muutamia kilsoja (kunnes toisesta räiskähti iskari, jne... ja ajot loppui siltä reissulta siihen) eikä koneen puolella tuntunut silloin olevan vikaa. Alustaremppojen jälkeen käytiin viime lauantaina itä-Suomessa ajelemassa; minä pääsin omallani n. 10 kilsaa, kunnes meno hyytyi. Vaihdettiin siihen tulpat ja taas mentiin n. 70 km, kunnes hyytyi taas. Toinen kelkka teki samat juuri kun päästiin takaisin autolle. Kaasarit käytetty auki (ihan puhtaat) ja valutettu pohjaproppujen kautta liemet pois. Tulpat vaihdettiin vielä kertaalleen. Mun kelkka tuntuisi nyt toimivan, mutta toinen kelkka aloittaa yksipyttyisyyden 200 metrin ajon jälkeen. Luotto tekniikkaan on sitä luokkaa, että osallistumismaksun maksaminen Paljakkaan alkaa arveluttaa... Onko sulla Viable lisätankki omassasi?
     
  5. Nils AslakJotunheim

    Nils AslakJotunheim Well-Known Member

    Vs: iq 600rr


    Otappa se muovinen neulaventtiilin/kohon runko pois ja katso onko sen yläpuolella roskia.

    3 kertaa mennyt kisa v..tuiks kun kaasarissa oleva roska tehnyt temppunsa.
     
  6. KZorro

    KZorro Active Member

    Vs: iq 600rr

    Ei purettu sen enempää. Tulpat on ne Championit, jotka Polaris niihin tarjoaa, eli ei sävelletty sen enempää niiden suhteen (tyyppiä en muista). Mies varmaan muistaisi, mutta se on juuri taistelemassa kelkka-mies taistelua. Lisätankit molemmissa ja pelko persiissä, että se rakennelma juuri tämän ongelman aiheuttaakin. Nyt tästä yksilöstä, jossa vika on jatkuvasti päällä on varmistettu, että kyseessä on bensan saanti ongelma. Tyhjäkäynnillä jaksaa hyvin käydä, heti kun lähtee liikkeelle (vaikka ihan tasakaasulla), meno hyytyy. Taas kun antaa olla tyhjäkäynnillä, toinen pytty tulee mukaan. Tulppa hiljaisessa pytyssä ihan kuiva. Argh!

    Täytyy katsoa vielä se roskatilanne tarkemmin!
     
  7. loisteputki

    loisteputki Well-Known Member

    Vs: iq 600rr

    Kaasarit purkuun eli ilmanputsari irti, kaasarit irti kumikurkuista, kohokammio (se jossa se pohjaroppu on) irti ja sen sisältä löytyy suuttimet (1 tyhjäkäynti suutin + 1 pääsuutin). Ne irti ja Bräkleenillä / paineilmalla se reikä niissä puhtaaksi + tuo yllä oleva puhdistus. Tulee melko varmasti sillä kuntoon.

    Se lisätankki tuskin tätä ongelmaa aiheuttaa, paitsi että sitä asennettaessa on saattanut tankkiin päästä mutua joka on nyt suuttimissa.
     
  8. OTO

    OTO Member

    Vs: iq 600rr

    Kannattaa kattoa samalla ilmasuuttimet ku käyttää kaasarit irti. Itellä oli ainaki molemmat ihan tukossa. Viimetalvena oli ongelmana turraaminen ku jäi kiinni. Vähän aikaa tyhjäkäyntiä ja kaasu pohjaan nii ei juuri matto jaksanu pyöriä ku turrasi nii kovasti. Nyt on pikkusen isommalla reijällä olevat ilmasuuttimet ja vielä ainakaan ei ole turraamista esiintyny.

    Voisko olla lisätankin ilmareikä jäätyny umpeen?
     
  9. KZorro

    KZorro Active Member

    Vs: iq 600rr

    Kiitos vinkeistä! Huomenna siis kaasarit purkuun...
     
  10. jantteri83

    jantteri83 Polaris RR

    Vs: iq 600rr

    nii ei mullakaan oo nyt paljon esijännitystä jousessa mutta vos kokeilla kirrata..jos tuo mutka käyttäytyminen muuttus.. muuten hyvä ajaa mutta pikkusen liian herkkä kallisteleen..
     
  11. loisteputki

    loisteputki Well-Known Member

    Vs: iq 600rr

    Onko sulla vakaajallinen vai ilman? Kokeileppa sitä holkittamista.
     
  12. Zammy

    Zammy Well-Known Member

    Vs: iq 600rr

    Mä tykkäsin pitää suksissa esijännitystä ~70-75mm muistaakseni. Laita klikkerit 5-7 naksua tiukalle ja sitte testaat reilusti vaan esijännityksellä, että millä alkaa tuntua liian kovalta patikkoon. Eli että alkaa pompottaa keulaa liikaa polven korkusessa patissa. Sitte löysäät esikiristystä sopivaksi. Jos tuntuu, että kallistelee liikaa, niin sitte holkitus tai iskariin kunnon simmi.

    Btw. noihin käyntiongelmiin, niin varmasti kaasarissa roskaa tai sitte käy rikkaalla. Jos on vakiosuuttimet, niin tuo polttaa tulppia varsinkin, jos ei lämmityskäytössä kaasuttele kunnolla. Se vakio shampoonitulppa toimii parhaiten. Lisätankin korkki, jos jäätyy, niin ei käy ollenkaan.
     
  13. jantteri83

    jantteri83 Polaris RR

    Vs: iq 600rr

    on vakaaja.. piruko ois hoksannu samallako käytin huollossa en tiiä jos hommais toiset iskarit ja holkittas ne.
     
  14. jantteri83

    jantteri83 Polaris RR

    Vs: iq 600rr

    pittääpä kokeilla säädellä ..vielä ennenkö alakaa isompia tekeen.. vaatii varmaan alustaanki hyvän etupukin iskarin jos nuo etuset holkittaa..??
     
  15. kaaju

    kaaju Polaris 600rr

    Vs: iq 600rr

    Jos kellään jäänyt rr:n ehjiä liukurunkoja varastoon niin saa tarjota..
     
  16. Viable

    Viable 850 khaos -155 2022.

    Vs: iq 600rr

    Moro ei ole lisätankkia mulla. Otin pois kun se se näyttää tekevän hallaa takarungolle.

    Tästä ketjusta onki päivityksen aikana poistunut viestejä. Eli mulla oli syynä se että roskaa oli siellä neulaventtiilin päällä. Eli ei riitä että käyttää kohoja ja venttiiliä pois. Niinkuin Nils AslakJotunheim neuvoikin jo tuossa niin ota se runko pois. kahella ristipää ruuvilla kiinni kaasarissa. Hyvin luultavasti löydät syyllisen sieltä.

    Kun olet roskat ottanut posi sieltä niin bensapumpun puhdistus kannattaa tehdä samalla.

    Itse vaihdoin samalla kaikki letkut ja uuden suodattimet nyt noin 250km päästelty ongelmitta.

    Meinaan olla hurja ja laittaa 380 suuttimet omaani. Oon sitä mieltä että kestää reilusti laittaa nuita nykysiä 420 pienemmät.

    Kun mulla oli tuota vikaa niin bensansyönti oli todella pientä ja kelkka toimi normi reittiajossa hyvinki.
    70km ajoin ja tankissa oli vielä 20L bensaa jäljellä. Nyt kun ajan kempalta napsulle oisko 10-15km niin bensaa kuluu sama määrä kuin tuolloin 70km matkalla... että kyllä tuolle kulutukselle varmasti on paljonki tehtävsissä. se että kestääkö se niin jää nähtäväksi.. Luulen että kestää ja hyvin kestääki. =)

    BTW! SLP putki olis ylimääräsenä jos jollaki tarvetta niin yyveetä vain.
     
  17. loisteputki

    loisteputki Well-Known Member

    Vs: iq 600rr

    No nyt kyllä heittäydyt hurjaksi

    Olis kyllä mielenkiintoista kuulla kauanko kesti... :D
     
  18. WSA

    WSA 600 SKS 136" Markoilla ostettu!

    Vs: iq 600rr

    Viable!
    Mikä syynä putkesta luopumiseen?
     
  19. Viable

    Viable 850 khaos -155 2022.

    Vs: iq 600rr

    Sanotaanko lyhyesti että kävin kokkeileen 800 mosaa ja siitä se ajatus sitten lähti. =)
    Ei tarvi suuttimien kans pelleillä ku vaihtaa perkule koko moottorin. saa sille bensankulutuksele jotaki vastiketta. Tosin saa sille nytki on tämä niin älytön menemään tuola patisa.
     
  20. Jimmny

    Jimmny Well-Known Member

    Vs: iq 600rr

    Vaihtelin staattorin tuohon omaan kulkineeseen ja asensin tehtaan merkkien mukaan samaaan kohtaan kuin edellinenkin mötikkä oli. Nyt tuntuu sillointällöin paukuttelevan putkessa, eli menikö sytöt nyt liian aikaiselle vai myöhäiselle? Ja kumpaanko suuntaan säätölevyä sitten pitäis kääntää? Miten muilla on passanut nuo tehtaan merkit kohdilleen, lohkossa oleva merkki on noin puolet paksumpi kuin säätölevyssä oleva?
     

Suosittele tätä sivua