Kelkan vaihto!

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä Killeri, 10/11/08.

  1. Killeri

    Killeri Lynx Re 800 -13

    Eli olen vaihtamassa kelkkaa ja budjetti on noin 4500-5500€. Olen miettinyt vm 06 F6/F7, Lynx Rave 600 SDI vm 06-07 tai vm 04-06 Ski-doo MXZ 600 SDI.

    Mikähän näistä olisi "vähiten" murheita aiheuttava kelkka? Kokemuksia on 04 F7 ja 06 F6 joissa ollut todella vähän vikoja jos lainkaan. 08 Lynx RE 600SDI olen myös ajanut ja sen ostaisin jos rahaa olisi, mutta skippa duusta ei mitään kokemusta, joten jos on hyviä ehdotuksia niin lueskelen mielelläni.  8)

    Ja kiinnostaisi myös tietää millainen on tuo vuosimallin 08 AC 600 tai 800 koneella?

    Tiedän että tuohon budjettiin on jotain kelkkaa hankala asettaa mutta hyvillä perusteluilla saattaa kelkan budjettikin nousta  :)
     
  2. komulatu

    komulatu Well-Known Member

    Kannattanee olla yhteydessä oulun suuntaan, KoneVeneSuni Oy:n...siellä ainakin näytti joku aika sitten olevan viimevuojen mallia oleva uusi kattiloinen F6 hintaan 5900€. Ja nytten siel on ainaki uus viimetalven mallia oleva Crossfire 6 tarjouksessa, 6900€. Näin mulle kerrottiin...Tuon aikaisemman tarjouksen näin ittekkin... Eikun vaan tarjousta kysymään!

    Tuli männä keväänä laitettua omaa zr:ä sen verran suurella rahalla, ettei sitä raski lähtee vaitamaan...jos olis pelannu ilman remontteja kesään asti, niin tod. näk. olisin kelkaa vaitamassa...mut en kyl mee takuuseen, ottavatko vaihtokelkkaa kun myövät tuolla hintaa noita uusia pois..
     
  3. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    F6 myyty loppuun ja CF:t on vm. 07
     
  4. znood

    znood Guest

    Jos haluat mahdollisimman "murheettoman" kelkan niin osta semmonen johon saa osat nopeasti ja sellainen mikä on pienillä kilometreillä. Jokainen kelkka hajoaa ennemmin tai myöhemmin koska osat joutuvat kovan rasituksen alle.
    Itse valitsisin ehkä tuon lynxin kun siihen saa kaikki osat rovaniemeltä, eikä tarvi tilata mistään rapakon takaa. Talvi on vaan lyhyt jos korjaamaan joutuu... Muutenkin lynxissä on yleensä tehty kaikki käytännöllisyyden huomioonottaen.

    Jos katiskan välttämättä haluaa, niin itse olen kuolannut crossfire7 tai 8 oranssina jo pitkään.
     
  5. Killeri

    Killeri Lynx Re 800 -13

    Tottahan se on että aina niitä joutuu huoltamaan ja jotain korjaamaan. F7 oli kyllä mukava ajaa sen koneen takia ja keula tuntuu ajossa todella kevyelle, en sitten tiedä verrattuna lynx 06-07 malliin millainen ajettava patikossa. ski-doota saisi kyllä halvalla 04-05 mallia mutta en tiedä sitten alustasta ja muutenkin ajettavuudesta verratuna F7 tai lynxiin.

    Crossfire en edes mieti näille korkeuksille pätkä riittää, koska luntakaan varmaan tule niin paljon että kiinni saisi ;D
     
  6. Yarcg

    Yarcg Ei mitään!

    kyllä ski doo ja lyne on hyviä ajettavia reitillä..mutta f7 on kans mainio yks vain että kova syömään ;D kaikkihan ne syö..
     
  7. Killeri

    Killeri Lynx Re 800 -13

    Minkälaisia kulutus lukemia tuolla F7 sitten saa? Serkulla oli se 04 F7 ja se meni sillä 24-26L joskus jopa alle 24L, ja eikös tuo 06 malli ole vielä vähän niukempi syömään verrattuna 04?
     
  8. Yarcg

    Yarcg Ei mitään!

    ööh 03 vuojen vei ainaki 30l/100km mut riippuu tietenki ajotyylistä..on tuo 06 vuojen malli niukempi mutta ei kait noissa hirviästi eroja ole.oletko katellu F6?
     
  9. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Catiskalta voi kysellä lynxin varaosatoimituksista.. Osia todellakin saa rovaniemeltä, Lappeenrantaan niitä sitten saakin odotella vähän pidempään..

    Catteihin on meille löytyneet osat tähän mennessä hyllystä sumekolta, perin nopeasti.

    Väittäisin, että noista (catin efi ja sd/lyne SDI) on catin efikoneet luotettavimpia, mutta kyllä lynssi on vaan aika kova peli patikossa.. Mutkat on sitten vähän huonompaa.. Otit noista minkä vaan, niin tuskimpa petyt. Seiskan saanee normiajossa näillä reiteillä helposti viemään sen 30/satku, mutta eipä muutkaan ilman ainetta ole kulkeneet.. Ja seiskahan kulkee.
     
  10. Killeri

    Killeri Lynx Re 800 -13

    No niitä saisi halvalla ja syönti varmaan samaa tasoa 600 SDI rotaxin kohdalla. Ajoin vaan viime vuonna sillä serkun F6 vm06 niin en tiedä liekkö säädöissä jotain, mutta jopa oma lynx 02 600 tuntu alhaalta virkeämmälle kuin se, mutta kyllähän se sitten naukuu eritavalla kun kierrosta antaa ja muutenkin ajettavuus oman vanhanmallin kelkkaan ihan eri tasoa. Alustan toimivuudesta ei kyllä kovin paljon kokemusta kun niin vähän testasin, mutta varmaan mulle riittää kun jätän vielä SLP PP:t entisestä uuteen niin saa ohjattavuudenkin kohdalleen. Tuli vaan mieleen että ne ei taida käydä suoraan siihen, mutta senpä näkee sitten minkä kelkan tässä ostaa.
     
  11. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Sun lynxin kone saattaa hyvinkin vääntää alhaalta catin konetta paremmin.. Mutta epäilemättä ylhäällä laulu muuttuu. Lynxin satulat käy cattiin pienellä muokkauksella, mutta voi olla parempi hankkia uudet ja myydä vanhat veks. SDI rotax menee vähemmällä, selkeästi, mutta ajomääristä riippuu, onko sillä mitään väliä.
     
  12. znood

    znood Guest

    yamaha ei pamaha
     
  13. Killeri

    Killeri Lynx Re 800 -13

    Yamaha on varmasti luotettava peli serkkuhan juuri osti F7 jälkeen Nytron, minua ei niinkään kiinnosta 4-tahti vaikka painoa on saatu pois aika paljon, niin silti sitä vielä riittää ja toinen asia on hinta, maksaa liikaa.

    Sellainen vaikutelma minullakin on että Catin ruiskukoneet on ainakin luotettavimpia kuin rotaxit, mutta kulutus on varmaan suurempi catilla, toisaalta eikös siinä ole 5hp enemmän tehoakin ::)
     
  14. Yarcg

    Yarcg Ei mitään!

    vähän riippuu,kyllä ne rotaxit on kestäviä mut kyl kisun koneisiinki voi luottaa.
     
  15. Killeri

    Killeri Lynx Re 800 -13

    Jotenkin tuntuu että kallistun tuohon catin suuntaan joko se 6 tai 7 koska hinnat suht edullisia ja kaikin puolin varmoja kelkkoja, ei haittaa vaikka pakki puuttuu kunhan käy ja kukkuu :)

    Jos F7 päätyy niin saa olla reitillä tarkkana kaasun kanssa ettei puuhun päädy, vaikka onkin 2-tahti niin silti se kaasuun vastaa aika nätisti :)

    Täytyy vielä kysyä miten kyyditys onnistuu F-mallin kelkalla?
     
  16. Yarcg

    Yarcg Ei mitään!

    no mitäs jos hiljaa ajat niin mainiosti voi olla kyydissä silti ahasta jos lujempaa ajat niin takuuvarmasti kyydissä oleva lentää perseelleen maahan.
    siinä on kelkkaa pariks talvea ;D
     
  17. Killeri

    Killeri Lynx Re 800 -13

    No patikossa ei kovaa 2 päällä ajeta, eli varmaan onnistuu kyydityskin :)

    Sais vaan entisen alta pois niin voisi uutta katsella :)
     
  18. Yarcg

    Yarcg Ei mitään!

    minkälaisessa kunnossa lynx?
     
  19. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Kun ei aina viitsisi ajaa täältä etelästä hakemaan niitä osia Rovaniemeltä. Sumeko sentäs lähettää ne erittäin nopeasti Lappeenrantaan. Mitä tahansa olen ikinä tarvinnutkin (eksoottisin osa oli 550ccm nestekoneen kampiakselin vasen puolikas) niin aina on parin päivän odotuksella selvitty. Rollosta en ole koskaan, en koskaan saanut mitään osaa siihen aikatauluun. Harvassa on olleet ne kerrat kun on tullut alta viikon. Viimeisinkin osa ostos otti monta kuukautta aikaa, osia kyllä tuli muutaman viikon odotuksien jälkeen, mutta aina vääriä. Eli, varaosien suhteen liputan Catin suuntaan ellei asu Rovaniemellä.
     
  20. wolle

    wolle Speedot '15

    Kyllä ne tulee osat sieltä Espoosta melkeen yhtä nopeaa Rovaniemellekin, kuin L-rantaan..tiiä vaikka joskus koneella nopeampaakin. Onhan tuossa Rovaniemellä Cattikauppias, jonka kautta saa osat tilattua, jos ei ite saa suoraan tilattua Sumekolta.
     

Suosittele tätä sivua