Kelkkareitit aloittelijalle

Keskustelun 'Baana' on aloittanut käyttäjä MPA_, 4/10/11.

  1. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Vs: Kelkkareitit aloittelijalle

    Ei kai täälä ny niin paljon oo lapinlissää hinnoissa, halapa täälä on asuakki, eikä tartte lähteä erikseen lappiin. Tietekki reissu johonki Ivaloon on jo meile etelä-lappilaisilekki seikkailu.. ;D

    Jokkainenhan on tasan niin paljon asuinpaikkansa vanki ko haluaa. ;)
     
  2. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Vs: Kelkkareitit aloittelijalle

    Nevat kyllä näyttää ihan samanlaisilta.Kyllä täällä päästelee sen 350km/päivä ilman ongelmia eikä tarvi jäätä hinkata kun muutama kilometri.Tuntureitahan meillä ei ole mutta korkeuseroja kuitenkin mukavasti ;)
     
  3. Apero

    Apero Well-Known Member

    Vs: Kelkkareitit aloittelijalle

    Näinhän se menee... mutta kun on asuinpaikka etelämmässä, niin siirtymät on pitkiä ja vuokralla asuminen maksaa. On meilläkin mökki Inarissa ja käyny siellä viimeksi 1998..., välimatka rajoittaa kummasti.
     
  4. MPA_

    MPA_ Member

    Vs: Kelkkareitit aloittelijalle

    Eli siis kokemus kelkoista 0. ;D Sen takia vähä nyt aikasessa jo liikenteessä kun en tiiä mitä mun pitäis edes tietää tai miten ees valmistautua koko reissuun. Ja miks pohjoseen? No ei täält etelästä pääse Suomen sisäsesti sen kauemmaks. On vähä tarve päästä vaihtamaan maisemaa edes hetkellisesti ja toivottavasti mieluiten keskelle ei mitään ettei olis kuin luonto, minä (+muumata muu ihminen turvana) ja kelkka. Suuret on tietenki luulot ittestään ja siitä miten hyvin itte pärjäis tollasella reissulla, mutta taitaa olla jokaisen sellasen tyttölapsen kirous, jolla isoveli on vaikuttanu kasvatukseen vähä liikaaki. :)
     
  5. Yamahisti-Skidoisti

    Yamahisti-Skidoisti Well-Known Member

    Vs: Kelkkareitit aloittelijalle

    Vähän vaikuttaa, että sinkkuus on kohta muisto vain - on sen verran harvassa kelkkailevia naisia. Saattaisin lähteä oppaaksi neljän talven kelkkakokemuksella ( eli aika aloittelija vielä ), mutta rouva voipi laittaa hanttiin ;D
    Ylläksellä viime talvena kävin. Sieltä löytyy sekä helppoja että vaikeita reittejä. Ihan kiva paikka ajella.
     
  6. Apero

    Apero Well-Known Member

    Vs: Kelkkareitit aloittelijalle

    kelkkakaveri on kelkkakaveri, eli reitille vaan ;).
     
  7. gtx800

    gtx800 Member

    Vs: Kelkkareitit aloittelijalle

    Ylläs ja ylläsjärven puoli kelkkailuun mukava.Paljon hyvin kunnostettuja reittejä moneen suuntaan.Kohtuuhintaisia mökkejä yksityisillä paljon vuokrattavana ja yleensä helppo lähteä suoraan mökin pihasta.Leville ja muonioon hyvät reitit.Todennäköisesti tulee taas sieltä aloitettua kausi.
     
  8. arisal

    arisal Ski-Doo Summit T3 163" 2015

    Vs: Kelkkareitit aloittelijalle

    Koskas olisit menossa kelkkaileen?Mulla olis Ylläksellä(Äkäslompolo) 6 hengen kelomökki tarjottavana vuokralle sopuhintaan.Pihasta pääsee suoraan reitille.
    Jos kiinnostaa,ota yhteyttä YV:llä.
     
  9. MPA_

    MPA_ Member

    Vs: Kelkkareitit aloittelijalle

    vai on harvassa kelkkailevat naiset. ;) ei noilla pyörillä ajajienkaa joukossa oo paljoo naisia näkyny, mutta siit huolimatta ei oo kyllä kukaan ees yrittäny iskee vaikka oon ajellu aika paljon. ilmeisesti oon jotenki pelottava. ;D

    ilmeiseti keväällä. on vähän viel auki ku pitäis löytää sitä kelkkaseuraakin ennen ku rupee varailemaan tms. mitään.
     
  10. osku1

    osku1 Well-Known Member

    Vs: Kelkkareitit aloittelijalle

    No tuskin se seurasta jää kiinni ;D

    Mutta eikö kannatais kokeilla sitä kelkkailua ennen pohjoisen reissua?
    Saattaa yllättää miten paikat jumittaa parinsadan kilsan ajon jälkeen..
     
  11. jesteri

    jesteri Well-Known Member

    Vs: Kelkkareitit aloittelijalle

    Tää kannattaa ottaa huomioon. Viime kevään tuli eka kelkka hommattuu ja eteläs kerkes muutaman viikonloppun ajelee, niin niilläkin kilometreil joutu sinnittelee puoleen väliin viikkoo et alko taas paikat kunnol liikkuu. Tietty etelän patikot on alottelialle loistokunnos maalis-huhtikuussa. ;D
     
  12. MPA_

    MPA_ Member

    Vs: Kelkkareitit aloittelijalle

    mulla on ollu reilun kuukauden toi A-kortti ja ajoin ekan kahen viikon aikana melkein 2000 kilometriä, joten paikkojen jumittaminen ei pelota. ;D
     
  13. osku1

    osku1 Well-Known Member

    Vs: Kelkkareitit aloittelijalle

    Hyvä ettei pelota mutta varaudu kuitenkin siihen ;)
     
  14. Jkh83

    Jkh83 Sole poka tiira!!

    Vs: Kelkkareitit aloittelijalle


    Ehkä hieman eri hommaa ajella kelkillä tuo 2000km ko pyörällä... ::)
     
  15. jesteri

    jesteri Well-Known Member

    Vs: Kelkkareitit aloittelijalle

    Ainakin etelän patikossa. :)
     
  16. Dest

    Dest Switchback Assault 800 -14

    Vs: Kelkkareitit aloittelijalle

    Ajoitko tasasta asfalttia vai tasasen epätasasta lehmänkokosta patikkoa? Ekalla reissulla hyvä että ensimmäiselle huoltoasemalle pääsin nii tuntu ettei jalat enää kanna, ja olihan edennytkin jo alle 10km :D
     
  17. MPA_

    MPA_ Member

    Vs: Kelkkareitit aloittelijalle

    no se on varmaa teille miehille helppoa ajella sillä pyörällä, mutta ittellä on 169 kg kyykkäpyörä ja itte oon alle 160 senttinen ja painan 45 kg, joten mulla on aluks ollu hiukan tekemistä että oon pärjänny pyörän kanssa. jokaikinen pysähtymiskerta on ollu ensimmäisten viikkojen aikana pikkusen pelottava ku oon jo murtanu pikkuvarpaani kun oon menny pyörällä nurin aika monta kertaa. sen takia ei kauheesti pelota jotku lihaskivut kun ne on aika pientä siihen verrattuna et on siellä pyörän alla jumissa eikä pääse pois ilman et toinen ihminen nostaa pyörän pois mun päältä. ja pienemmillä teillä ajelen ku tasasella asfaltilla ajeleminen moottoritiellä on aika tylsää ja haluun mieluummin vähä haastetta, joten aika vaihtelevaa maastoa on alla ollu. mökkimatka varmaa pahin kun loppumatka on kivaa "perunapellossa" ajamista. :-[ ja tiiän miltä se perunapellossa ajeleminen tuntuu jo iha senki takia et harrastan ratsastamista, joten siel hevosen selässä oleminen ja keventäminen pitävät kyllä siitä huolta et välillä löytyy ihan uusia lihaksia. ;D
     
  18. Värjäri

    Värjäri Well-Known Member

    Vs: Kelkkareitit aloittelijalle

    ...ja katsonut kaikki Top Gearin jaksot, joten kunto kohillaan. ;D

    Ainakin asenne kohillaan! Hienoa ;)
     
  19. MPA_

    MPA_ Member

    Vs: Kelkkareitit aloittelijalle

    pakko sen on olla kohillaan, muuten mennään siitä mistä aita on matalin. ;)
     
  20. Apero

    Apero Well-Known Member

    Vs: Kelkkareitit aloittelijalle

    Juu ei sita kannata pelata, mutta se kannattaa ottaa huomioon. Kaveri ajoi kilpaa RR-pyoralla ja lainasi kelkkaaa parinkympin lenkille, ei pystynyt seuraavana paivana enaa nousemaan kelkan selkaan.. Eli kovillekin moottoripyorailioille kelkkailun fyysisyys voi tulla yllarina.
     

Suosittele tätä sivua