Lumilautakengät kelkkatouhuissa?

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä TunTsi, 18/1/06.

  1. Vilho

    Vilho freeride

     
  2. frosty

    frosty Well-Known Member

    Nii, oisit ostanu 5 paria. Myyny neljät 50 eurolla/pari, ni oisit saanu viel vähän hyvvee omien lisäksi. ;D
     
  3. ZetaÄrrä

    ZetaÄrrä Well-Known Member

    Joops..ittellä ollu jo kolme talvea lautakengät kelkkahommissa,lämpimät,tarpeeks tukevat normi ajeluun,mukavat jalassa jopa kuumat. tosin pitää kattoa ettei oo niin leveät että jää herkästi koteloon jumiin!

    Että suositelen.
    tietenki jos ajjaa teinituninkihärpäkenissanilla kylillä hurua Sparcon tossut jalassa niin silloin vois ottaa crossi kengät reitille jalkaan..sama asia? ;D ;D
     
  4. Paroni

    Paroni AC sno pro

    no enpä heti hoksannut tehdä bisnestä  :-\, vaan vielä tässä kerkeää  ;D
    sinne jäi iso pino kaiken kokoisia ja näköisiä kenkiä  :p
     
  5. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Nii meinaakko jotain vihjailla että ulkonäön vuoksi tai vouhotuksen kannalta nuita oxtareja jalassani piettäsin? Tai kuka tahansa? Melkoisen perustelematon väitös!!! Itellä ainaki vain ja ainoastaan suojan ja tuen kannalta.

    Ps. eikä ne edes näy lahkeen alta kuin tuon jalkaterän verran.
     
  6. AC440

    AC440 Livesports.fi

    Mullaki oli ennen ne Catin omat vihreet kelkkacrossi kengät. -04 sitten jäin siilinjärven crosseissa oman kelkan alle ja sääriluu katkesi juuri kengän varren yläpuolelta, niin sitten viisastuin ja ostin Alpinestarsin Vectorit. Jos nimittäin sattuu vielä samalle kohtaa joskus kelkka tippumaan taivaalta astinlauta edellä, niin onpahan kengän varsi ja polvisuoja suojaamassa.
     
  7. Paroni

    Paroni AC sno pro

    ei ole kivaa kun luut katkeilee, loppuu harrastus siihen siltä talvelta ja pahimmassa tapauksessa kokonaan :-\

    itse olen kanssa katsellut Vectoreita, hyvän tuntuiset ovat jalassa,
    tuolla oli kaupassa tarjouksessa 250 eurolla yhdet mallikappaleet, ne oli vanhaa mallia mutta eipä se haittais.
     
  8. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Tuohon hintaan saat Saksasta uudet, kotiovelle tuotuna.
     
  9. AC440

    AC440 Livesports.fi

    Mullaki loppu siltä kaudelta, ko oli kipsi jalassa reilut 13vk...
     
  10. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Minulla oli ensin Ski-Doon lumilautattyyppiset kelkkasaappaat, mutta ei soveltuneet minulle. Ne oli niin jäykät, että istuma-asento ja jalkojen kulma ei sattuneet yksiin, eli toivotonta ajella. Myin se sitten jollekin Rev miehelle, varmaan hänelle sopivat. Toinen ongelma oli möhkälemäinen koko, kotelot kävi ahtaaksi jaloille ja sitä kautta haittasivat liikkumista kelkan kanssa. Kengät oli myös liian kuumat, olisivat kait soveltuneet joko alle -30 pakkaskeleihin tai rauhallisempaan ajoon. Siirryin crossi/endurosaappaisiin, niihin olen ollut tyytyväinen. Crossisaappaat on melko varma valinta, lautakengät toimii toisilla, toisilla ei.
     
  11. Timppa

    Timppa RMK 600 144"

    Tämän keskustelun innoittamana kokeilin lautailukenkiä kelkkahommissa ja sopivat ristuksen hyvin! Ajoasentokin muuttui täysin, kun ennen joutui ajamaan pienemmätkin patit seisaaltaa, niin lautailumonoilla jalat pysyivät koko ajan koloissaan. Lautailumonot ovat sopivan tukevat ja helpottavat pystyyn nousemista huomattavasti. Itse jätin monot todella löysälle, niin antoivat vähän periksikin.
     
  12. Vilho

    Vilho freeride

    Tollaset löytyy. Hyvät on.

    [​IMG]
     
  13. TunTsi

    TunTsi Re 800 E-tec mod

    Olen tässä ollut sairaana jo useamman päivän ja nyt vasta huomasin kuinka paljon on tullu asiallisia vastauksia.

    Probleemana onkin, että säästääkkö paljon dollareita ostamalla mieluummin käytetyt lautakengät vai kalliit rossikengät  ::) ;)
    Mutta.. jos nyt kokeilisi lautakenkiä tämän talven ja sitten panostaisi kunnon saappaisiin jahka tuo tili pursuaa enemmän tuohta kesän aikana  :)


    PS: Katos Timppakin on eksynyt näille foorumeille, hurahdit sittekki oikein kunnolla tähän harrastukseen  ;)
     
  14. J u k k a

    J u k k a Summit 850 X

    Huono puoli nuissa on kun ei ole irrotettavaa vuorta. Samoin kuin itellä on reiman (scott) kengät. Ei millään kuivaa kun kerran kunnolla hikoilee märiksi. Onko kukaan ostanu ixs:n powder king kenkiä.
     
  15. Vilho

    Vilho freeride

    No en itse ainakaa ole hikoillu märiksi noita. En kylläkää ajanu kuin pari hassua kilometriä, koska huomasimme että vasemman jalan kärjestä puuttu joku osa. Kovike/suoja. Voimme takasin liikkeesee ja ne lähetti tehtaalle. Nyt ollu kuukauden ilman kenkiä. Saa nähä kerkiääkö talvilomaksi (6.3 Talviloma)
     
  16. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Eräliikkeistä saa sellaisia vaelluskenkien kuivauspusseja, jotka laitetaan kengän sisälle. Pussin sisällä oleva aines imee kengän kuivaksi tosi nopeesti. Suosittelen.

    Että tämmöstä vinkkiä.
     
  17. jagged

    jagged Well-Known Member

    Mulla tärkiä valintakriteeri lumilautakenkiä ostaessa on ollu irrotettava ja toimiva sisäkenkä. Siihen kuivattavuuteen kannattaa kiinnittää huomiota.
     
  18. Henkka

    Henkka Ski-Doo MX Z 800 X -05

    Oulun poijaat/tytöt HOX!
    Päivän Kalevassa oli mainosta takasivulla; Ollikaisella snoukkakenkiä 49 €. 40 parin tarjous, mikä lie, täytyy käydä vilkaseen ajokengiksi.
     
  19. Vilho

    Vilho freeride

    Kengät tuli :)
    Kyllä nuo suoraan tehtaalta tulleet kengät tuoksuvat uusilta ;)
     
  20. Solomonin taattua laatua. Lautakengillä tullu joo ajeltua eikä ole ollut moittimista. Kevyet ,kuivuu nopeasti irrotettavan sisuksen ansiosta joka on jonkun sortin keeliä. Lämpimät ja erittäin mukavat jalassa! Sitä olen miettinyt että ei varmaan hyväksyisi kisa järjestäjät lautakenkiä?! Kun olisi paremmat mahdollisuudet kisata niin hankkisin kyllä itsekin kunnon prätkä kengät ja kunnon polvituet. Ikinä ei ole ollut jalka paskana enkä haluisi sitä myöskään kokea! Vakuutukset kun ei korvaa kuin rahan, jos sitäkään!
     

Suosittele tätä sivua