Lynx Rave 550f -08

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä temes, 25/10/07.

  1. theless

    theless LYNX RS -14 "rottalynxi evol. 2"

    Ahaa se on koxinenki saanu nyt kelkan :) Miulla ei oo vielä käyny edes käynnissä koko laite, pitää varmaan huomenna vähä ajella sillä..
     
  2. isokoo

    isokoo Well-Known Member

    Ei, kait minussa mitään suurempia, hermot alkaa vaan olla riekaleina.... ;D
     
  3. Feetu #157

    Feetu #157 Well-Known Member

    No aivan varmasti! ;D
    Ne on tehtaalla kattonu, että parempi ottaa Mikon kelkasta vähä tehoja pois, jottei oo liian ylivoimanen talven kapinoissa ! 8)
    Ei siinä, meikäläine suuntaa kohti Helsinkiä. Son moro!
     
  4. isokoo

    isokoo Well-Known Member

    Puhuu Suomenmestari!!! Toi Lynx ois pitäny kyl sit toimittaa, johonki aivan toiseen osotteeseen ja ei ainakaan lapinlääniin!!! Hauskaa hesan reissua
     
  5. temes

    temes Lynx 550f -08

    Onkos kenelläkään ilmennyt mitään ongelmia kelkan kanssa ja paljonkos on jo kilometriä ajaneilla alla. :p
     
  6. AlEkS1

    AlEkS1 Summit x 165"

    Eikös K-Mikolla ollut jotain ongelmia kulkupuolen kanssa ???
    Lukaseppa nuita aikasempia sivuja niin sieltä saattaa löytyä.
     
  7. temes

    temes Lynx 550f -08

    Tarkotin sen lisäksi,unohdin vain mainita :-[
     
  8. matsooni

    matsooni Lynx rave 600 2013

    500km takana ja ei mitään isompaa vikaa. toinen käsilämppäri heitti pelaamasta ja öljynvalonanturi rikki, neki sain tietysti takuuseen.
     
  9. Hespe

    Hespe #103

    Nytpäs pääsi omallakin ekat kilometrit ajamaan. Olipas se helpon oloista, hallittavuus pateissa ja hypyissä oli evoon verrattuna paaaljon parempaa. Mutta voimalinja ei ole yhtä terävä kuin vanhassa. Tuntu ainakin, voi tietysti olla että persedynö pettää ::). Vakioiskareilla ja simmityksillä on kelkka aika pehmeä, katsotaan mitä niille keksitään vai joutuuko metsätään uudet pomppukepit jostain. Kytkentä 3800 rpm, huiput 7200-7300 ja vauhtia keräsi helposti 100 mittariin.
     
  10. isokoo

    isokoo Well-Known Member

    Juupa juu!!! Se on jätkät semmonen homma, että teillä kaikilla joilla lähtee yli 3000 kiekan jälkeen vasta liikeelle ja kiertää yli 7000 on  kelekat sit rikki !!! Koska M.Lehtoranta  tehtaalta on sitä mieltä, että mun kelekka on kunnossa. Lähtee liikkeelle alle 3000 ja kiertää 6800! Minun mielestäni se on kyl toisinpäin, eli teillä pelaa ja mun kelekan voimansiirrossa on häikkää, joten olkaa huoleti.

    Kirjoittelen tänne miten homma etenee, tähän asti olen kuitenki ollut erittäin pettynyt tehtaan mielenkiintoon selvittää tämä ongelma. Huomena ois lupeissa, että saadaan tilattua uusi kytkin kelekkaan ja toivotaan jotta alkais pelittämään, kun on muuten pirun mukava laite ajaa.

    Kerrottakoon vielä, että olen muutamaa välivuotta lukuunottamatta ajanu BRP vehkeillä kilipaa vuodesta -97 ja  en ainakaan itse pidä itseäni minään aivan turistina noiden vehkeiden kans ja ainakin luulen tietäväni miloin ne pelaa ja milloin ei. T: Mikko Laine
     
  11. wäinö

    wäinö Well-Known Member

    aika erikoista toimintaa tehtaan puolelta :mad: no onhan siinä vielä takuut päällä eipä oo keritty ajaa vielä kisaa ;D
     
  12. Juhapee

    Juhapee Active Member

    Ota se vormulakolomonen siletä tallista ja aja sillä. Se ainaki kesällä kiersi enempi ku 6800 ;D
     
  13. SvaR

    SvaR Well-Known Member

    Siis M vai T Lehtoranta?

    Mutta tämähän ihan normaalille Berpin toiminnalle ::)
    Tuossakin mielenkiintosta luettavaa jossa kiistetään ilmiselvä tyyppivika BRP tekeleestä...taustalta tiedän jotain enemmänkin.
    http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=11077&postdays=0&postorder=asc&start=0

    Itsekin joskus taistellu BRP:n kanssa... vieläkin muistan ne sanat mitä puhelimesta kuulin kun Rovaniemelle soitin että; eipä nuita ole keltään muulta menny ;D Eipä vissiin.... jotkut tuhos niitä toistakymmentä talvessa ja kausi oli puolessa välissä kun soitin :-*
     
  14. isokoo

    isokoo Well-Known Member

    M.Lehtoranta oli mun kans puhelimessa ja myöhemmin huoltoliikkeen ja kelkkakauppiaan kans. Juu kyllähän se kolmonen jengais mut ei sillä taida saada ajaa fööniluokassa, eikä se taitas olla kovin ketterä tuolla enduropoluilla
     
  15. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Ole Mikko tiukkana. Ihme hommaa, mies on ed. vuoden SM 2 luokassaan eikä aleta tutkimaan uutta kelkkaa, toki jokaiselle jolle tulee viallinen laite pitää tutkia mutta luulisi tuo Sm-hopea edes jonkin verran edistävän asiaa :-X
     
  16. Juhapee

    Juhapee Active Member

    Näyttäisi siltä että K-Mikko on saanut kierrosongelmat ratkaistua ;D
    [​IMG]
     
  17. matsooni

    matsooni Lynx rave 600 2013

    vaihto polariksen leiriin.. meinaa vissii tosissaan kirkastaa mitalin väriä ;)
     
  18. lynexi

    lynexi Well-Known Member

    Mitä te itse niitä ihmettelettä takuu vehkeitä? Viekää korjaamolle.
     
  19. isokoo

    isokoo Well-Known Member

    No niin vika on ilmeisestikin löytynyt! ja se on 1000 r/min liian vähän näyttävä kierroslukumittari. (cafe alppimajan velhot oli oikeilla jäljillä) Harhaan johtavat tekijät miksi vikaa ei osattu hakia heti mittarista oli sytytyksen tarkistuksessa käytettävät kierrokset 3500 ja se saatiin stemmaan. Ja sitten kun huippukiekkoja haettiin ramppien nostolla 1:seltä 3:selle kyykkäs voimansiirto ja se tiputti huiput niin alas, että kaikkia mahdollista epäiltiin. Sitten vain tuijotin lähtökiekkoja ja kirosin ku lähtee liikeelle alle jo 3000 kiekan ja muilla 3800.

    Uutta mittaria ei vielä ole, mutta kun mittaria ei katso ollenkaan ja kääntää rampit ykköselle niin mittariin ottaa auratulla (suljetulla tiellä) 128 !!! (hieman jää Matsoonista, mutta se menee jo yksiö eron piikkiin) ja kiekkamittari nytti 6500 r/min, että semmosta.
    Eli karkiasti ottaen vika on ollu suurimilta osin korvissa ;D pitänee ajaa viel seuraavat kymmenen vuotta jotta oppii erottamaan käyntinopeuden korvakuulolla eikä luota pelkästään mittareihin. Totuushan kuitenkin on, että tän vehkeen PITÄÄ kiertää yli 7000 r/min!

    Loppu hyvin kaikki hyvin, ja nyt vaan kilometrejä alle ja aletaan oottaan kuusamon sprinttejä!

    T: Mikko Laine
     
  20. Hespe

    Hespe #103

    Sehän on hieno homma että tuli kuntoon ja vika oli kuitenkin aika pieni. Kuusamon spritti näky muuten perutun.
     

Suosittele tätä sivua