Lynx Rave 550f -08

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä temes, 25/10/07.

  1. Enska600

    Enska600 Lynx RE e-tec

    Kertokaas nyt kokemuksia, jotka olette enemmän ehtineet ajella. Onko odottamisen arvoinen kampe? Niiin tarkennusta sen verran, että oma on kyllä jo 2 viikkoa seissy kärrin päällä, mut ku se V...N lumi ei näytä vaan saapuvan... :mad: Se on vissiin kohtapuoleen tehtävä niin kuin muutkin "etelän miehet" ja suunnattava nokka kohti lumisia seikkailuja pohjoisissa. No kertoilkaa nyt enempi kokemuksianne, niin lueskelen niitä vaikka lunta odotellessa. Rupee naapuritkin kohta ihmettelemään kun se jokapäivä ottaa "kylmiä" kelkalla kärrin päällä ;D
     
  2. znood

    znood Guest

    miten on vehkeet pelannu, täs harkitsin 07 revin vaihtamista 08 raveen tai xtrim raveen ... hyviltä kuulostaa molemmat, olis hyvä saada jotain mielipiteitä?
     
  3. theless

    theless LYNX RS -14 "rottalynxi evol. 2"

    Reilut 300km oon ajanu ja toiminu moitteettomasti. Kilometrit tullu pääosin radalta. Odottamisen arvoinen kampe ehdottomasti, en keksi mitään moitittavaa ko. laitteesta toki aika vähän minulla on kokemusta. Tosi paljon eroaa ajettavuudessa nollaseiskaan ajoasennon takia.
     
  4. znood

    znood Guest

    mitäs eroa noilla Rave ja Xtrim raven alustoilla on käytänössä kun tuo näyttää olevan parisatkua halvempi tuo xtrimi... ?
     
  5. JiiKoo

    JiiKoo Kelkkojen SAAB med PPS

    Xtrimeissä on huonommat iskarit...sillä ne ovat halvempia. Fööni Xtrimissä ainaki on kertakäyttöset ei purettavat kepit ja muissakin ne on jollain tapaa huonommat kuin vastaavassa pätkämallissa.
     
  6. Hespe

    Hespe #103

    Iskareista tuo ero suurimmaksi osaksi koostuu. Tietysti sitten myös kytkin on eri, pätkässä tra III ja xtrimissä ibc s50. Riippuu tietysti minkälaiseen käyttöön pääasiassa suunnittelet vaihtoa, mutta itse ottaisin iskareiden ja kytkimen takia pätkän siviiliajoonkin.

    Parisataa oon tuolla omalla päässy ajamaan, eikä ole suurempaa moitittavaa. Iskareiden simmitys a'la T.Lehtoranta tuntui erittäin hyvältä. Tietystikkään sitä ei vielä kunnon pattiin ole päässyt testaamaan, mutta edellytykset on huomattavasti paremmat kuin vakiona. Tiedä sitten miten nopeasti öljyt vaahtona, selvinnee tuossa piakkoin. Vakiosukset on hieman epätarkat, ohjaustuntuma ja kantavuus etenkin pehmeällä lumella ja aikamoiset vetelijät ne on sopivalla kelilla ja reitillä. Eipä tuolla ajomääräällä viiltävän tarkkaa analyysia pysty tekemään, etenkin kun kokoajan on jotain säätöjä muutettu. Olen kuitenkin ollut tyytyväinen enkä vanhaa haikkaillut takaisin.
     
  7. znood

    znood Guest

    no sitä mietin, että nykyisessä revissä on tuo sc-4 alusta vakiokepeillä, sekin on mulle riittävä .. sitä vaan lähinnä mietin, että tuo xtrimmi on vähän halvempi ja siinä on pitempi matto+sähköstartti, mutta koska kuitenkin ajan reitillä ja ummessa niin onkohan tuo xtrimi edes parempi menemään siellä kun ei matto ole niin paljoa pitempi.. olikos tuon pätkäraven kaikki iskarit purettavat ?
     
  8. Hespe

    Hespe #103

    Onhan se parempi, xtrim 365 matto ja pätkässä 307. Revissähän on ollu -06 vuosimallista asti purettavat iskarit.
     
  9. RaKing

    RaKing Member

    mittarit ei oikein tahdo toimia ??? toimiiko teillä
     
  10. theless

    theless LYNX RS -14 "rottalynxi evol. 2"

    Hyvin toimii minulla.
     
  11. Jarspi

    Jarspi Lynx RS

    Tzekkaappa isovalkoinen liitin ja siitä, että onko kaikki yksittäiset johdot kunnolla pohjassa/kiinni... Semmoista ollut itsellä ja muillakin. Mulla oli valojen kanssa, mutta kumminkin.
     
  12. Hespe

    Hespe #103

    Ja mittareiden takana on myös liittimet -> tarkista nekin. Liitinrasvaa niin pitäis alkaa pelaamaan.
     
  13. mikko a

    mikko a Lynx Rave 550f -07

    Onko kellään ollut pakin kanssa mitään ongelmia? yhtäkkiä ei enää toimi...katkaisin?
     
  14. tuosar

    tuosar Team MiniZ

    pääsin vkl:na testaamaan pikkasen 550 ravea,
    olipas makean oloinen ajokki,
    toki oli RE:n pumput alla,
    mutta kevyt ja näppärä peli, jolla "hitaissa" pattikiemuroissa
    oli kyllä kevyt ajaa vauhdin pysyessä aika matalalla..
    aika hyvin kaasulla sai kevennettyä keulaa,
    ei revi kun isommat/tehokkaammat kelkat (yllättäen).. ;D
     
  15. nyökky

    nyökky Active Member

    Käykö 06:n 600sdi RC:n "pipari" tuohon puhku lynssiin?
     
  16. Ulle

    Ulle Active Member

    Olen kyllä itsekin erittäin tyytyväinen tuohon uuteen puhkuun. Ostin tuon kelkan noilla Re:n järeimmillä iskareilla sisältäen myös Re:n sääädöt ja powder pro:n suksilla. Olin oikeasti yllättynyt kuinka hyvä tuo alusta on ja nuo järeaät iskarit kantaa oikein mukavasti ohjattavuus erittäin tarkka ja kevyt, kelkka muutenkin käsiteltävyydeltään erinomainen. Tänään tuossa irroitin alustan kun iskarit vien tuossa huomenna huoltoon, irronneita ja löystyneitä pultteja, muttereita ei koko kelkasta löytynyt ja kelkkaan on kuitenkin kertynyt jo 1018km. Oikein tyytyväinen olen ja voin suositella muillekin.
     
  17. nyökky

    nyökky Active Member

    Viikonloppuna pääsin itekkin ajeleen sisään tuota uutta puhkua... :-*
     
  18. Hespe

    Hespe #103

    No nyt on ensimmäiset kisat takana. Vauhti ei päätä huimannu, mutta se taitaa olla enemmänkin kiinni miehestä kun kelkasta kuten esim. Laineen Mikko osoitti. Iskarit a'la T. Lehtoranta pelas vielä ainakin sprintissä ja aikasemmassa harjottelussa, katsotaan miten pitemmässä rynkytyksessä ryhti kestää. Positiivista oli että jarrut ei enää kiehunu, aikasemmin oli vähän niiden kanssa propleemaa, mutta siihen ainakin vielä tuntu auttavan nesteiden vaihto. Tuossapa vielä pari kuvaa Treeneistä:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  19. Enska600

    Enska600 Lynx RE e-tec

    En tiedä onko oikea paikka, mutta siirtäkää sitten vaikka kisojen puolelle.

    Isot onnittelut todellakin Laineen Mikolle!!

    Siinä mielestäni aika oiva osoitus siitä, kun ranteet(kin) on kunnossa myös heikkotehoisella kamppeella mennään eikä meinata. Ja alkuhan radasta oli käsittääkseni vielä mäen nousua??
     
  20. isokoo

    isokoo Well-Known Member

    Kiitosta vaan! Juu kyllä tykkään Ravella ajaa, vaik alussa naurettavia ongelmia olikin. Nyt on kyllä pelittänyt todella hyvin ja alkaa sattuun jo ihan kivasti käteenkin kyseinen kelekka.
     

Suosittele tätä sivua