LYNX RAVE RE 600/800 -15, 16, 17 Kokemuksia.

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä M.E.A, 10/6/14.

  1. Pooka

    Pooka Well-Known Member

    Vs: LYNX RAVE RE 600/800 -2015, 2016 Kokemuksia.

    Mittanauhat käteen niin selviää ne asemoinnit :) Itse voin ottaa hallilla 14 ja 15, mutta menossa kelkkojen luo vasta seuraavalla viikolla.. Olisi mukava saada oikeaa faktaa näiden eroista, joka puolella vaan siitä puhutaan..
     
  2. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: LYNX RAVE RE 600/800 -2015, 2016 Kokemuksia.

    No joo aikansa kutakin. Eli tuli tehtyä semmonen brp takinkääntö ja koetetaan taiteilla keltasella välillä. Kokonaisuutena hyvä maku jäi REestä, mainio pattihakkuri.
     
  3. touringdude

    touringdude Ski-Doo MXZ Iron Dog -18

    Vs: LYNX RAVE RE 600/800 -2015, 2016 Kokemuksia.

    Laitetaas tännekin viisaammille mietittävää..
    Nyt on tonni ajeltu ja alkaa säädötkin löytymään ..melkein.
    Kelkka on hyvä ajaa patikossa ja hyvällä baanalla, mutta tässä Rovaniemen terävässä turistipatissa kampe on kivikova.
    Simmit ja jouset on vakiot ja säädöt verrattuna tehtaan arvoihin on seuraavat:

    Keula
    Esari +4 mm (Siis tiukempi)
    High ½ kierrosta auki
    Low 5 napsua auki
    rebound 1 napsu kiinni

    Etupukki
    Esari +-0 mm
    High ½ kierrosta auki
    Low 5 napsua auki
    rebound 1 napsu auki

    Takapukki
    Esari -4 mm
    High ½ kierrosta auki
    Low 5 napsua auki
    rebound 1 napsu auki

    Kepit vastikään huollettu

    Tällä säädöllä on minun vauhdeille hyvä ja poikittaisojiakaan ei tarvi pelätä. Alusta tuntuu suorastaan pehmeältä muuten, mutta se turistipatti...
    Kuski on lähelle 0,1 tonnia.

    Olisko kellään ideoita, mitä kannattaa ensin kokeilla. Tohtisko nopeaa vielä avata?...

    Edit: Tarkoituksena on hieroa vakiopalikoilla kelkasta niin hyvä kuin mahdollista ennen simmittelyjä tai jousikauppaan lähtöä..

    Edit2: Kelkka muuttuu turistipatissa entistä kovemmaksi vauhdin noustessa.
     
  4. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: LYNX RAVE RE 600/800 -2015, 2016 Kokemuksia.

    Ihme jos kovalta tuntuu isolla ukolla noilla säädöillä. Löysää sitä nopiaa puristusta, ei kait sille paljon muuta voi. Onhan rajotinremmi tehtaan säädöissä eli pisimmillään?
     
  5. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: LYNX RAVE RE 600/800 -2015, 2016 Kokemuksia.

    Täristääkö sen takia, että reboundi on liian auki, eli potkasee nopiaan takaisin? Minä tein vastaavassa tilanteessa silleen, että RB:a kii, saman verran LS auki ja tuplamäärä HS auki. Kestää vieläkin tömäytellä huoletta vastapatteihin, toki se etulinkku meni poikki :O

    Ja kun se kerta 15-malli, niin onhan pirun hankala säätää vs vanhempi geometria tai 16-mallinen.

    -P-
     
  6. touringdude

    touringdude Ski-Doo MXZ Iron Dog -18

    Vs: LYNX RAVE RE 600/800 -2015, 2016 Kokemuksia.

    Kiitti vinkeistä, säädöt tehty. Aamulla testaileen, minkälainen tuli..

    On se mukava, kun on säätöjä, meinaa vaan aloittelijalta ideat loppua. :)
     
  7. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: LYNX RAVE RE 600/800 -2015, 2016 Kokemuksia.

    Oon mitannut telaston geometrian.

    -P-

     
  8. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: LYNX RAVE RE 600/800 -2015, 2016 Kokemuksia.

    Muista, että yksi säätö kerrallaan, muuten et tiedä, mikä vaikutti ja mihin. Kaikki säädöt vihkoon kirjten, että pysyy kartalla.
    RB-säätö vaikuttaa LS ja HS-tiukkuuteen, LS vaikuttaa RB ja HS, mutta vähemmän, HS-säätö vaikuttaa hivenen LS ja RB, eli kaikki vaikuttaa kaikkeen.

    -P-


     
  9. touringdude

    touringdude Ski-Doo MXZ Iron Dog -18

    Vs: LYNX RAVE RE 600/800 -2015, 2016 Kokemuksia.

    Joo, ei nuita kovin montaa ruuvia kannata kerralla kääntää :)
     
  10. Mikkoyli

    Mikkoyli Well-Known Member

    Vs: LYNX RAVE RE 600/800 -2015, 2016 Kokemuksia.

    Siis onko nuo tosiaan tehtaan säätöihin muutoksia? Saattaa tehtaaltakin tulla mitä sattuu. Itellä oli vähän aikaa 2015 ja lopulta oli nämä asetukset klikkerit kiinni-lähtien:
    Testi 2
    esijännitys mm puristus L puristus H paluu
    Suksi 7,5 13 2,0 12
    Etupukki 5 16 2,0 3
    Takapukki 12,5 16 2,0 3

    Ajoin kyllä aika vähän noilla enkä ollut tyytyväinen niin vaihdoin Ski-doo Iron Dogiin ja sehän oli aivan huippu minun ajoon kun pari napsua löysäsi alustasta.
     
  11. janiok

    janiok Well-Known Member

    Vs: LYNX RAVE RE 600/800 -2015, 2016 Kokemuksia.

    Eikös nostele sisäpuolen suksee, kun löysää etusen lowta? Vastikään täällä tuli vinkki kirrata pari naksua ja mulla ainakin auttoi.
     
  12. Vähis

    Vähis New Member

    Vs: LYNX RAVE RE 600/800 -2015, 2016 Kokemuksia.

    Onko olluna muilla 44mm maton kanssa ongelmia? Matto löystyy todella nopeaan ja lyö yli vaikka on kireälläkin, kiristysvarakin melkein tapissaan. kelkkana siis vm.15 800 RE ja ajettuna 3500km. Teki tuota löystymistä jo viime talvena mutta nyt on niin mahoton että uusi on tulossa tehtaalta. Huoltoukot olivat sitä mieltä että varmasti maton vika....eipä ole ennen moista ongelmaa näillä kilsoilla ollu, mielestäni viittais selkeään rakenteelliseen syntyvikaan, 30 pinnaa joutuu silti uudesta maksamaan :eek:
     
  13. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: LYNX RAVE RE 600/800 -2015, 2016 Kokemuksia.

    Ainakin nuo esijännitykset on minun mielestä ihan /c:llään, pintakova ajettava jne. Mulla telastossa n kierroksen verran esaria ja suksien esaria en muista, vaikka ne vasta paikoiltaan käytin. Lynxissä minun mielestä ihan ekana pitää saada sitä perseen asentoa paljon alemmas, jotta toimii tasapainoisemmin ja keulaa ylöspäin.

    Nyt siis ihan puhtaasti puhun reippaasta reittiajosta, kilpatyylisestä tykittämisestä en ota kantaa. Vakiosäädöillä en ite pystynyt ajamaan edes 100km, kun olin puhki (14-malli). Nyt ei tuplamatkakaan pahemmin paina, kun alusta säästää kuskin voimia.

    -P-

     
  14. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: LYNX RAVE RE 600/800 -2015, 2016 Kokemuksia.

    No periaatteessa ei välttämättä edes vaikuta LS-muutos suksien nostamiseen. Ennemminkin esijännitys on se suurempi tekijä. Jos on paljon esaria, niin keikkuu etupukin yli kääntäessä. Toki tuo LS-lisäys myös lisännyt RB:n tiukkuutta, joten voisko olla syy nosteluun siellä, eli etupukki palauttanut liian nopeasti ja mutkassa ikäänkuin heittänyt yli.

    Jos takapukki on tiukalla esijännityksen takia, voi myös nostella suksea, koska painopiste on ylempänä. Myös liian löysä takapukki LS-säädöiltään saa aikaan suksien nostelua kiihdyttäessä, vasinkin jos etupukin säätö on kovempaa kertaluokka, eli säädöt "eri paria"

    Nämä ei oo mitään faktaa, vaan omien säätökokeilujen tuloksena syntyneitä päätelmiä.

    Nosteliko sulla suksea kaasu auki, vai kaasu kiinni ja missä kohti mutkaa?

    -P-

     
  15. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: LYNX RAVE RE 600/800 -2015, 2016 Kokemuksia.

    5000km kerkesin ajaa 44 mattosella REellä eikä maton kans ropleemaa, kesti olla löysällä eikä isommin tarvinnu kirrailla ku uutuuttaan.
     
  16. touringdude

    touringdude Ski-Doo MXZ Iron Dog -18

    Vs: LYNX RAVE RE 600/800 -2015, 2016 Kokemuksia.

    Nyt tuli alusta kuntoon. Aiemman postauksesta säädöistä löysäsin kaikkia nopeita varttikiekan ja telaston rebound takas tehassäätöön.

    Minun makuun keulan vaipumisen sai kuriin keulan esarin tiukkaamisella. Hidasta löysäsin, kun alko pompottaan.

    Takapukin löysäsin, että saa perän alas.

    Vakiosäätö on kauttaaltaan niin kivikova, ettei se toimi missään. Nyt kantaa, ei hakkaa pikkupatissa ja hyppää tasajalkaa.

    Tullu tunne, että se keulan vaipuminen vakiosäädössä johtuu takapukin kovuudesta ja sitä kautta liian pystystä perästä.

    Lopputalven aattelin ajella menemään :D Suurin ongelma ainaki itellä oli, että ei pää meinannut uskoa, kuinka paljon pitää vakiosta aukoa Klikkereitä ja löysätä jousta.

    Tuntuu olevan hyvin samat fiilikset -p-:n kans säätöjen vaikutuksista. Oisko sama ajotyyli??
     
  17. -P-

    -P- Nytro XTX TTX

    Vs: LYNX RAVE RE 600/800 -2015, 2016 Kokemuksia.

    Minä oon tourinkimies ilman tyyliä ;)

    -P-
     
  18. touringdude

    touringdude Ski-Doo MXZ Iron Dog -18

    Vs: LYNX RAVE RE 600/800 -2015, 2016 Kokemuksia.

    Eli arvasin oikein :D
     
  19. touringdude

    touringdude Ski-Doo MXZ Iron Dog -18

    Vs: LYNX RAVE RE 600/800 -2015, 2016 Kokemuksia.

    Ei oo vielä remmiongelmista tietoa. 1200 km ajettu kelkka ja ensimmäinen Remmi vielä käytössä. Sen verran näyttää kuluvan, että revikoppasen 9000 km /2 remmiä lukemiin ei taida päästä. Välityshän näissä on pitkä... Sitä muutan ite ekana, jos alan muutteleen palikoita.
     
  20. M.E.A

    M.E.A Lynx

    Vs: LYNX RAVE RE 600/800 -2015, 2016 Kokemuksia.

    Kasisatasessa remmit alko kestämään muovien reijityksellä ja 21-45 välityksillä. Olettaen että siinä sun kamppeessa on kaikki kohdallaan.
     

Suosittele tätä sivua