Nytro kestotestissä - touring mode

Keskustelun 'Projektit' on aloittanut käyttäjä Reverend_, 11/12/11.

  1. TrailMonster

    TrailMonster Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Koita painaa niin "nippuun" kuin menee ja kato ettei mikään ota kiinni.
    Jos ei ota, mitä tuota turhaan jatkaa jos ulkonäkö kerran omaa silmää miellyttää!
    Roiskeläppään voi tietty laittaa jonkun remmin, ettei se mene telan väliin vahingossa.
    Jossain foorumin Nytroista on hieno puskuri, kyljet rei'itetystä alumiinilevystä ja välissä ruuvilla tms. kiinni alu tai RST-putki.
    Sellaisella "muotopellillä" voisi ehkä vähän pidentää tuota perää ja samalla saisi vahvan puskurin...
    ...tuli vain mieleeni...
     
  2. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Mun Nytro

    Otttaako tuohon tunnelin taitteeseen kiinni kun molemmat pukit pohjaa, kaverilla eräässä projektissa vaati vaan taitteen madaltamisen ja kääntämisen enemmän takaviistoon.
     
  3. jiiipeee10

    jiiipeee10 Guest

    Vs: Mun Nytro

    Kato lynxistä mallia
     
  4. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Tuli putsattua kytkin kunnolla.. ei yhtään liian myöhään, töynää oli jo liikaa. Painot näkyi ottavan kiinni ristikkoon viimeisestä "niitistä" eli pultista. Pultit tuli kytkinkitin mukana ja oli laitettu kiinni kuten pitää ja samalla vaihdoin painojen puslat eli ei väljiäkään ollut mutta näin vaan kävi. Ei vielä ehtinyt tehdä muuta vahinkoa kuin pintanaarmuja. Pitäisi AINA suhtautua hyvin varauksella noihin aftermarket -pajojen tuotoksiin vaikka olisi miten nimekäs... :-X

    Taioin nyt niitit niin litteiksi kuin suinkin jos pelaisi. Painoa halvalla vaa'alla 62,2g per puntti, tasasin kymmenykset viilalla..

    [​IMG]

    Ei mahdu tela pyörimään vakiomittaisella tunnelilla. Jos telana joskus on 2.86 jakoinen tai karkeammalla harjalla oleva, tarvitaan vähän enemmänkin tilaa. Kiristysvaraakin saisi olla.. Eli pitänee laittaa puolikas jatko.

    [​IMG]
     
  5. Kurre89

    Kurre89 Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Eikö toimis sillee ja tulis siistimpi ku leikkaat tuota tunnelia pois? astinlautojen kohdalta viistosti ylöspäin eli "terävöität" sitä perää?
     
  6. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Ei ihan riitä se, sais jäädä harjaan väliä nyt n. 5 cm + varmuusvara. Tuo tunneli on jo nyt aika heikkoa matskua niin en tiiä kestäiskö se miten sitten..
     
  7. juusop

    juusop Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    totta se kestää ku pistää vielä pitempää takapuskuria vahvistamaan.
     
  8. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Painonsäästöä, akuksi tuli Shorai LFX24L3, joka on hyvin lähelle saman kokoinen kuin alkuperäinen. Mitoituksessa tuli sellainen moka että tuossahan ei ole sellaista syvennystä kuin vanhassa mihin tulee se kiinnitysrauta mutta mahtui kuitenkin paikoilleen. Painoa lähti pois 4,8kg. Piuhat sai kiinni ilman ekstra liitinrautoja kun taivutti liittimet sopivaan kulmaan.

    Kun kiristin kaapelit akun toinen napa pyörähti vaikka mielestäni en laittanut mitenkään erityisen kirelle.. Liekö vaarallista?

    CCA on 360 kun vakiossa 270

    [​IMG]

    [​IMG]

    Sitten vaa'alle 455mm pitkä WP

    [​IMG]

    Tarkoitus on kokeilla miten float 2 toimisi tuossa keulassa. Float ykkönen oli ikävän pintakova, mutta näissähän on se negatiivijousi tms, ihan vain pehmentämässä pintaa, eli voisi olla ihan ok. Painoa keulalta pois 3kg.

    [​IMG]

    Tällä lähdetään nyt kokeilemaan, pitäisi ajossa huomata melkein 8kg muutoksen.. Mielenhäiriössä vaihdoin jo miltei pikkutankin kiinni mutta hyvä että jäi tekemättä, olisi loppunut bensa kesken eilisen 190km safarin ;D

    [​IMG]
     
  9. Kurre89

    Kurre89 Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Nättiä!
     
  10. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Mun Nytro

    Paljonko kilsoja kelkan mittarissa?
     
  11. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: Mun Nytro

    17800km ? ;) Menee vielä toiset.

    Paljoko akku kustansi?
     
  12. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Juu kaikki on mittarissa :)

    Pitkälti kolmatta sataa, aika tyyrishän se on akuksi mutta JOS toimii niin halvimpia kiloja ne on mitä mahdollista tiputtaa. Änärimodit sikseen, ei niitä voi reittiajossa käyttää. Ei kyllä varmaan kestäisi omatkaan korvat ;D

    Floateista ensikokemukset että ero perusfloattiin on huomattava, paljon pehmeämpi ja herkempi pinnasta. Ja kunhan vie ensihuoltoon niin herkistyvät varmaan vielä hieman lisää. Vaimennusta liian vähän samoin ehkä paluu aika nopea. En oo ihan varma että saisko noihin jonkin paremmin reitillä toimivan simmin.. Toisekseen kestääköhän nuo paukuttaa pitempään vai pitäiskö sittenkin olla lisäsäiliölliset?
     
  13. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Mistä ostit tuon akun?
    Floateissa on suhteellisen pitkä huoltoväli. Putken pinnoite tuntuu olevan laatukamaa.
     
  14. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Stormilta.

    Joo mutta vaimennus kun hoidetaan öljyllä ja männällä näissäkin, alkaako öljy lämpenemään pidemmässä vedossa -> vaimennus hiipuu tai olisko lisäsäiliöllisillä vieläkin pidempi huoltoväli?
     
  15. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: Mun Nytro

    Epäilemättä lisäsäiliöllä sais huoltoväliä pidemmäksi ja muutenkin ominaisuuksia lisää, mutta kyllä noillakin aika pitkälle pääsee. Yksi teoria. Jonka joku esitti, on se, ettei floatissa pääse vettä öljyjen sekaan varren mukana ja se eittämättä pidentää huoltoväliä kummasti.
     
  16. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Tähän asti olen Nytron kanssa pärjännyt hyvin normi Floatilla, joka vaan shimmattu mulle sopivaksi. (Herkkyyttä sai lisättyä isontamalla ohivuotoreiät jne.)
    Ukosta on loppunut aina puhti ennen iskareita. ;D
    Ja huoltoväli tosiaan tullut vastaan ensin telaston kepeissä.

    Niistä "Evol" X Floateista ei vieläkään kokemusta, kun lunta ei ole.
    Jäällä sen verran ajellut, että ainakin paineet tuntuu pysyvän sisällä.
    Noista siis kyse:
    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=113382.msg1018518#msg1018518
     
  17. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Mun Nytro

    Niillä versioilla jotka PKElle möin huoltoväli on todella pitkä, samaa luokkaa motä oli esim badboyn öhläreissä
     
  18. frosty

    frosty Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Mä nakkasin Nytron perus Floatit mönkijän keulaan kesäksi ja hyvin toimi radalla kuumallakin kelillä ilman muutoksia vaimennuksessa.
     
  19. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Testasin eri paineita 65->75->80psi ja oli positiivinen vaikutus.. tuli hieman pintakovaksi mutta sen kyllä kärsii etuihin nähden. Keula nousi sopivalle korkeudelle, telasto remmi pisimmillään ja bodyroll kontrollissa ;D Jos olisi enemmän lunta ja reitit kunnossa menisin matalammilla paineilla ja kirisin rajoitinremmiä, nyt ei taida uskaltaa.. Olisi siten eittämättä vakaampi. Nämä Nytrot vissiin tykkää olla tontissa. Se on tuo suht painava keula ja korkean painopisteen yhdistelmä myrkkyä.

    Pitänee koittaa säätää noista sopivat se kun ei taida paljon vaatia, tai, jos jostain löytyisi ne float X:t voisi ehkä kokeilla niitä.
     
  20. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: Mun Nytro

    Mullaki samat sääjöt. Eka óli juurikin 65psi ilmaa, nyt 75psi ja toimii paljon paremmin ja ajettavuus rauhottu ku laitoin pilot ds 2:set vrt rikkinäiset gripperit :) etupukin remmi ollu aina löysimmällä.

    Ja keulassa perus floatit. Motormannilla simmasivat ja porasivat ohivirtausta isommalle --> herkkyyttä lisää. :)
     

Suosittele tätä sivua