Nytro kestotestissä - touring mode

Keskustelun 'Projektit' on aloittanut käyttäjä Reverend_, 11/12/11.

  1. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Mutta eri iskarit ja alusta.

    Motormannin Floatteja kokeilin minäkin joskus, ei ne kovin pintaherkiltä silloin tuntunut ???
     
  2. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: Mun Nytro

    Ainiin, sekin.

    Kyllä ne paljon herkemmät on mitä vakiot.. ei tosin voinu verrata Sr Viperin protoon, jossa oli float 2:set ja neki hiottu herkäksi. Tietysti sillä katin keulaki sai tuntumaan ne paljon paremmilta, mutta kyllää nuo on nyt kivat ajaa ekaa kertaa. :)
     
  3. Hösö

    Hösö rev ss-x 137"

    Vs: Mun Nytro

    On se kova jätkä ku protoilla pääsee rossaamaan! ;D
     
  4. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    Vs: Mun Nytro

    Nii ohan niisä iskareisa rakenteesa sen verta eroa että toisessa lukee kyljessä Float ja toisessa Float 2 ;D
    Vähä myöhää hokasivat muuttaa sen 2 malliksi vaikka ne samat osat(herkennys jousi) tuli ykkösiinki jo aikaa sitte.

    Eli shimmi varmaanki se ero.
     
  5. JRT

    JRT Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Aiheeseen ei juuri liity mutta vakio XF kissan simmit oli Viperin protoissa viime keväänä.
     
  6. Hösö

    Hösö rev ss-x 137"

    Vs: Mun Nytro

    Huh!

    Eikö ne ennää ookkaan ensituotantopelejä? Emmie tiennykkään että protot tuuaan tänne...
     
  7. JRT

    JRT Well-Known Member

    Vs: Vs: Mun Nytro

    Huoh... oikeassahan olet.
     
  8. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Vs: Mun Nytro

    [​IMG]
     
  9. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Hienoa.. Parempi pyy kakkosissa kuin oksalla.

    Tuossapa olisi n. 7tkm ajetut ylätukivarsien taaemmat oilitet. Hieman hajonneet kun pitihän ne irti saada mutta kuluneet aivan loppuun ja syöneet myös akselit...

    [​IMG]
     
  10. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    Vs: Mun Nytro

    Miepä tiän yhen jätkän joka ajaa Catin protolla. ;D
    Runko laatassaki lukee että: This is Prototype. Not for resale.

    Eli täysin mahollista. ;)
     
  11. Kurre89

    Kurre89 Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    HYI TUOMMOSIA!! Kerran kauteen kentsosta liukulaakerit ja kestää ja pelittää eikä maksa juuri mitään!
     
  12. Hösö

    Hösö rev ss-x 137"

    Vs: Mun Nytro

    On on!

    Hemmollaki oli noita tarroja loota täynä 2000-luvun alusssa!
     
  13. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: Mun Nytro

    Näin oli aluksi, mutta ainakin punaseen Sr Viperiin Kiiskinen kertoi, että siihen on haettu herkemmät säädöt. Liekkö ne herkemmät sitte xf kissan simmit?

    Esituotantomalli eli proto. "Teollisuuden tuotekehitystoiminnassa prototyyppi tarkoittaa ensimmäisiä testiversioita"
     
  14. Seiti

    Seiti AC ZR6000R SX -16 & SnoPro 440@700 146" -04

    Vs: Mun Nytro

    Nusnus. Esituotantomalli vs ensimmäiset testiversiot on vielä ainaki minun ajatuksissa eriasioita, kun puhutaan tuollaisesta sarjatuotanto laitteesta.
     
  15. frosty

    frosty Well-Known Member

    Vs: Mun Nytro

    Väittäsin että Suomessa ei ole nähty ku Lynxin protoja.
     
  16. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Proto: Valmistettu käsityönä, kaikkia osia ei välttämättä ole voitu saada valmiina vaan ne ovat yksilöllisiä, kertaluonteinen valmistus. Tarkoituksena kokeilla teknisten ratkaisujen toimivuutta aidossa testiympäristössä.
    Esituotanto: Valmiista toimittajilta saaduista komponenteista kasattava tuote, esituotantosarjalla kokeillaan teknisten ratkaisujen soveltuvuutta sarjatuotantoon sekä omien ja toimittajien prosessien toimivuus. Tarkoituksena pohjustaa sarjatuotantoon siirtymistä PISTE
     
  17. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Ensi talven kujeet on jo selvinä mielessä eli paljon pientä muutosta, toivon mukaan parannusta siis joka puolelle kelkkaa. Oli miten oli tarkoituksena ei enempää eikä vähempää päästä taas rakentamaan hieman erilainen peli alle!

    Ensimmäisenä matto vaihtuu 2.86 jakoiseen 38mm ripsawiin. Nykyisessä oli kovin vähän kirivaraa, telasto siis -10 pätkän mitoilla jatkettu 3300 gls:n liukurungoilla ja telana 325 cobra. Arvelutti että riittääkö kirivara pitemmällä matolla.. Liekö cobra sitten venynyt kun oli kisaakin nähnyt ennen kuin minulle tuli? Joka tapauksessa laskin että 325 ja 327 telojen pituusero on lopulta vain 4,572mm. Kun samalla vetopyörät vaihtuvat 9>8-piikkiset niiden ympärysmitta kasvaa 5mm eli telan pituuden muutos häviää osittain sinne.

    Cobra oli erittäin hyvä ja rauhallinen käytökseltään reitillä mutta kovapintaisella tuntui että laput ikään kuin taittuivat alle. Lappuja puuttui jo useita ja vielä enemmän oli murtunut eli tuo varmasti osasyynä, mutta kokeillaan nyt tuota ja katsotaan mitä tuo tullessaan. Tuohan on ilmeisesti myös single ply kun 325 cobra on tavallinen? Kunhan saa vaa'alle näkee painon, ei pitäisi olla juuri yhtään enemmän..
     
  18. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Takapää viimein valmis! Tyydyin lopulta vaan laittamaan alkuperäisen puskurin takas paikalleen. Tarkoitus oli löytää joku muu mihin olisi saanut koukun ja olisi kestänyt vetää rekeä.. sopiva olisi ollut esim. r-evo xtrimissä mutta yllättäen sitä puskuria ei enää saa. Takavaloksi tuli tuollainen tuikku joka näkyy yllättävän hyvin. Kauempaa katsottuna ledit osoittaa suoraan silmiin. Sijoituspaikka tuohon boksin alapintaan että olisi jotain suojaa.

    [​IMG]

    ...Purkaminen aloitettu ;D

    [​IMG]

    Etupukin linkku. Onko mitä väliä minkä vuoden tai minkä mallin linkun tilaa?

    [​IMG]

    Lisäksi ei vielä tullut kummempia vastaan paitsi kakkosvarin akseli joka hankasi sen ja telatunnelin erottavaan alumiinipeltiin. Korjaantui vaihtamalla uudet niitit mutta jäi vaivaamaan että onkohan tuo ihan suora, ei nimittäin ottanut kiinni koko aikaa kun pyöritteli... ???

    Uutta ja vanhaa

    [​IMG]

    Seuraavaksi pääsis prässin kimpuun. Vetopyöriksi valikoitui aina yhtä luotettavaa brp kamaa eli 8 piikkiä jaolla 2.86. Piti paikkansa tuo mitä laskin että ympärysmitta on 5mm isompi.

    [​IMG]
     
  19. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Hommailin uuden linkun. Hieman kevennetty ja erilailla hitsattu (sattumaa?) muuten ei kummempia eroja. Ja eipä tuota vanhaa olisi kuulemma enää saanutkaan...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Se vaan ei riittänyt pelkkä linkku.. Uusiksi meni myös etupukki ja koiranluut. Ne pultin tyngät mihin koiranluun toinen pää tulee kiinni oli vääntyneet sekä ne koiraanluut oli ässällä. Selkeästi on käynyt niin että koiranluiden ollessa hieman vinottain toisiinsa nähden ne on joustoliikkeen aikana rikkoneet linkun korvakot ja menneet itsekin mutkalle sekä vetäneet kiinnityspultteja kanssa. Miten muilla tulee nuo koiranluut? Jos nuo kasaa tuohon prikat räjäytyskuvien mukaan linkun kiinnityspisteiden välinen etäisyys on 4mm suurempi kuin etupukin kohdalta, eli edestä lähempänä toisiaan kuin takaa??
     
  20. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Vs: Mun Nytro

    Tuli verrattua etupukin linkkuja xtrimin vastaaviin, siellä päiden välillä on eroa 2mm.. En tiedä onko tuossa jotain vääntynyt, ei pitäisi olla, luulen että tehtaalla tai toimittajalla on käynyt joku viba mitoituksessa tai sitten rakenne on pettänyt omia aikojaan. Etupukkikin oli kuitenkin vaihdettu uuteen pari talvea takaperin..

    Uusi vahvempi öljypönikkä on kestänyt hyvin mutta nyt vuorostaan alempi runkokiinnike oli irronnut rungosta. Tarkoitus on kokeilla pöntön asennukseen kumityynyjä että saisi tärinöitä mahdollisimman vähälle. Kumeja on kateltu motonetistä ja osasilta mukaan tarttui tommoset, en tiiä vaan kestääkö patikkoa??

    [​IMG]

    Matto ja vetari on paikoillaan ja telastokin on noita linkkuja lukuunottamatta jo alla.. Iskarit vielä mietinnässä josko löytyisi joku muu vaihtoehto kuin wp? Seuraavana listalla alkaa olla siirtyminen keulan kimppuun: Kassillinen keulan niveliä ja puslia odottelee asennusta.. :)
     

Suosittele tätä sivua