Piikit

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä frosty, 14/1/06.

?

Onko sinulla piikit matossa?

  1. Kyllä

    23 vote(s)
    4.3%
  2. Ei

    447 vote(s)
    84.2%
  3. Nastat

    14 vote(s)
    2.6%
  4. Tulossa

    35 vote(s)
    6.6%
  5. En tiedä

    12 vote(s)
    2.3%
  1. SnoF5

    SnoF5 AC4000RR, Lynx 250, Lynx 150

    Oikein makoisan näköset :p

    alappa treenata näppeihin voimaa että pysyt mukana ;)
     
  2. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Oliko noi piikkisuojat vakiona tuolla telatunnelissa vai asensitko jälkeenpäin?

    Saattaapi tallin lattia ja kärrynpohja vähän tykätä kyttyrää kun sisälle tai kyytiin tuon ajaa :p
     
  3. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Piikkisuojat on ropaliksen syylärit.. Firecatissa homma on hoidettu tunnelin muodoilla.
     
  4. andy

    andy Polaris IQR 440/600

    Joo, jäähdyttimenä toimivat samalla joten alkuperäiset.
    Kyllä taitaa ohjainraudat tehdä pahempaa jälkeä kuin nuo piikit, etenkin kun jättää sen turhan revittelyn pois, kärriinkin voi ajaa rauhallisesti. :)
     
  5. Jaska

    Jaska Ski-Doo MXZ 600 X SDI -04

    Jep en miekään uskalla revitellä kärryyn ajaessa. On tullu kokeiltua sutia rampilla ja sit nappas pitoa ja keula pystyssä sisälle. Ei ollu enää kivaa.
     
  6. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Alkanu itteäki tässä poltteleen noi piikit ihan kunnolla :p Mitä teillä on matot tykänneet noista piikeistä? Ja millasia kilometrimääriä ootte ajellu piikkimatoilla?

    Niin ja mitä muut vetävät osat on tykänneet? Vaatiiko läpivetäviä pyöriä ettei ala ylihyppimään ja ketjunkiristyksen kanssa saa varmaan olla tarkkana?
     
  7. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    F5:n matto ei ainakaan ollu huonoa tykänny. Kunhan piikkejä on riittävästi (kutoseen varmaan se 122 aika passeli). Kilsoja tuli piikeillä varmaan vaan 2500, jonka jälkeen purin kelkin, mutta matto on jo jollain muulla kiusattavana. Piikkien kestoa parantamaan suosittelen pitkiä muttereita, mulla oli lyhyet ja jokunen vääntyi ja niistä jokunen katkesi.

    5:n ei tarvinnu läpivetäviä, enkä usko isommankaan niitä kaipaavan. Syystä että jos matto lyö yli, se tekee sen ilman piikkejäkin kun tulee torvi auki hypystä paikkaan jossa on hyvä pito. Catti ei tunnu näillä pikkukoneilla olevan yleensäkään kovin herkkä hyppimään yli. Seiskassakin saa olla matto aika löysällä, ennen kuin alkaa pärähtelemään.

    Ketjunkiristyksen kanssa toimin normaalisti, silloin tällöin tarkastaa. Kai se pidemmän päälle ketjua rassaa enemmän, mutta vaihtaa sitten leveämmän kun alkaa olemaan kilometrejä riittävästi.

    Ja vielä, piikkien kanssa ei tartte revitellä, pitää vanerillakin hienosti ;D Betonilla sitten huonommin..
     
  8. SnoF5

    SnoF5 AC4000RR, Lynx 250, Lynx 150

    Viimetalvena jotain 2800km pyöri piikit alla, ei mitään ongelmia ja hyvin kestivät. Pois lukien yksi piikki vääntyi(radan ylityksessä).
    Ei ole hyppinyt matto yli enkä huomannut mitään muutakaan ongelmaa.
     
  9. Mr Cool

    Mr Cool Aina ei voi olla ensimmäinen

    Vuojesta 1996 piikeillä... ja takana muutama kymmentuhat kilometri. Toimii.

    Ice Rippereitä ollut 2kpl ja toimii. Niilläkin ajoin yhteensä 10000km.. eikä ongelmia.

    Mr Cool
     
  10. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Kävin kyselemässä tuossa vähän noista piikeistä ja meinas paskat turahtaa housuun kun kuulin tuon AllRightin hinnan...
    Mistä päen mualimmoo ootte noita piikkejä ostellu?
    Linkkejä mielellään ja mitä kaikkea noihin paketteihin sisältyy? Kuuluuko niihin yleensä noi aluslevyt vai pitääkö nekin ostaa erikseen?

    e: Tuo allrightin hinta kyllä näyttää sisältävän aluslevyn ja nastanporausteränkin mutta SILTI melekosen suolanen hinta kun vertaa ameriikan hintoihin.
     
  11. SnoF5

    SnoF5 AC4000RR, Lynx 250, Lynx 150

    Kysyppä JJJ serviceltä
     
  12. JMH

    JMH Well-Known Member

    Mihin mattoon tarvit , varastossa olis 1,325":sia gold diggereitä 96kpl
     
  13. Päällikkö

    Päällikkö MXZ X 600

    Itse olisin aikoja sitten laittanut piikit mattoon mutta kun ne vaan maksaa liikaa.
    Esim. pari pussia noita Allright:n piikkejä maksaa 300€ eikä niitä muualtakaan halvemmalla saa. On se vaan kiva olla köyhä :mad:
     
  14. tommi

    tommi Lynx x-trim re 800 -17

    http://www.rec-direct.com/mystore/atv/home.jsp
    Tuonne hakusanaksi extreme max studs, niin löytyy extreme maxit halvimmalla mitä oon löytäny. Ei oo vaan tuo englannin kieli aivan täydellisesti hallussa/en oo koskaan mitään rapakon takaa tilannu, niin ei oo uskaltanu vielä tilata :-\. Samallahan sieltä tulis isompi satsi (vaikka 1000kpl?), jos joku viittis kimppatilauksen kans värkätä.
     
  15. andy

    andy Polaris IQR 440/600

    allright myy myös tai ainankin möi jääpiikkejä mitkä eivät oikein sovellu tuonne kivisille ja kantosille reiteille, tarkkana!
    ja noissa hinnoissa on kyllä aika hulppeat tinkivarat, ei muutakuin hiillostaa vaan paikallista diileriä. :)

    rahaahan noista joutuu maksaa se on selvä, mutta eipä niin kovin iso panostus vrt kelkkapuku, sukset jne. jne.
     
  16. Päällikkö

    Päällikkö MXZ X 600

    Mulle tuo on kova panostus enkä ymmärrä miten pari pussillista pultteja voi maksaa 300€.
    Mun ajopuku maksoi muistaakseni 55€ robinhoodissa ja ajokengän 25€ lidlistä. Noi on palvellut nelisen vuotta ja ajaa saman asian kuin esim. sinisalon
    merkkipuvut. Mulle merkkituotteet ei koskaan olleet tärkeitä. Mun muihin varusteisiin verrattuna 300€ sijoitus piikkikokeiluun on vaan liikaa joten
    pakko suditella tämäkin talvi.
    Ai niin en harrasta hiihtämistä kun kelkallakin pääsee joten suksiin ei mene euroakaan ja kelkassa sukset tuli mukana  ;)
     
  17. andy

    andy Polaris IQR 440/600

    mitä tuohon nyt voi enää sanoa... toinen ajaa ladalla, joku muu mersulla ja mä tyydyn nissaniin. ;D
    menee vähän offiks mut sehän on siitä kiinni mitä haluaa harrastukseensa panostaa, toinen haluaa ajaa uudemmalla pelillä ja toiselle kelpaa loppuun ajettu kelkka aivan hyvin ;)
     
  18. Päällikkö

    Päällikkö MXZ X 600

    Halusta ei ole kyse vaan rahasta. Mulla on muuten 4000km ajettu kelkka joten ei se vielä ihan loppuun ole ajettu.  ;)
    Jos tosiaan pelkästä halusta olisi kiinni ostaisin sullekkin sen mersun.

    Ettei tosiaan ihan ohi aiheen mene niin mitäs suojauksia telatunneliin pitää tehdä jos nuo piikit laittaa.
     
  19. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Piikkisuojat on kelkkikohtainen juttu. Catin vanhempi F-runko ei suojia tartte, eikä pollet, joissa on pitkittäiset tunnelin mittaiset kapeat kennot (tietty, ei piikkejä niiden kohdalle). Lynxiin ei saa oikein mitenkään (PPS alustainen RC) Skeidaan pitää kai laittaa muovinen suoja sinne kennojen uraan. Noita saapi jostain valmiina ja se taitaa mennä sinne kun irrottaa puskurin. Jammun nytrossa on myös suojat vakiona.
     
  20. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Miten muuten kun tuolla käkkylän telatunnelissa keskellä menee tommonen patti, niin kestääkö tuon kohdalle laittaa sitten piikkiä? Helposti toki tommosen välin pystyisikin jättämään piikkien väliin, mutta jos pääsee sattumaan niin, että tuon kohdalle osuukin piikki niin miten käy?
    Toi näyttäis vaan että tuo on joku suojapatti tuossa, mutta takana tuo mun mielestä yhtyy syyläriin.

    [​IMG]
     

Suosittele tätä sivua