Pitääkö aina olla ISO?

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä machz, 19/12/05.

  1. Pollari

    Pollari Guest

    En minäkään.
     
  2. 250

    250 Well-Known Member

    samma häär.... syyn voi arvata avatarista ja allekirjoituksesta...
     
  3. M.H.

    M.H. 800 indyR

    TISSIPOSKET!!!  8)


    patikko on parasta mitä voi toivoa. :)
     
  4. Fania

    Fania 14 vuotta ilman kelkkaa ja taas tuli laitettua.

    minä ajan. :) mieluusti.
    ei meillä kyllä mitään muuta taida ollakkaan. jos reittejä meinaa.

    Meinasin sanoa että oli viiminen fööni tuo Pro X minkä ostan, mutta empäs sanokkaan.. ;D

    On ne semmosia.. noh, eipäs lähde niin herkästä kortti eikä saa niin isoja sakkoja. Ja se joka tuosta lauseesta alkaa tupisemaan, voin sanoa että turhaan niitä +/-1000cc ostellaan jos niillä rajoituksia noudatellaan. AIVAN TURHAAN.

    "nö vöi niillä ajaa räjötyksienkin mykään" - vitut. Jos meinaa että tarvii tonnisen voimaa siihen että käyttää kaasua nanosekunnin pohjassa ja katsoo ylpeänä kuinka synty iso keko taakse niin voin sanoa että kyllä se syntyy 340 ETlläkin.

    ja tämä ei nyt ollut mikään avautuminen kaikille isoilla ajaville, vaan lähinnä niile jotka valittaa esim. 500cc nesteen tehoa ja ajaa sitten 1000cc reitillä 40km/h.
     
  5. Pollari

    Pollari Guest

    Ajetaanhan sitä ladallakin samoja liikenne(sääntö)nopeuksia, kuin uudella 5litran BMW:llä.
     
  6. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    Ladalla vaan huomattavasti vähemmän houkutuksia ylitellä niitä, mutta toisaalta kovempi peli talveen. ;D
     
  7. Fania

    Fania 14 vuotta ilman kelkkaa ja taas tuli laitettua.

    Kelkat taitaa olla vielä vähän eri asia kuin autot.
    tämähän on nyt taas tätä mielipide taistelua, mutta silti. toinen ostaa M5 ja ajaa sillä juuri sallittuja nopeuksia. Toiset ei.
     
  8. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Oletteko te "pienten" puoltajat ajaneet noilla isoilla kelkoilla? Itse olen jonkin verran, en paljoa, ajanut noilla pienemmillä eikä säväyttänyt sitten yhtään, IMHO.
     
  9. zmpy

    zmpy Well-Known Member

    Niin? ;D
     
  10. M.H.

    M.H. 800 indyR

  11. unppi

    unppi Yamaha

    Molemmissa on hyvät ja huonot puolet.. Oon aina ajannu "Isolla" (tarkoittaen nestepelejä), ja on se ajaminen aivan erilaista kuin föönillä. Riippuu mitä siltä ajamiselta haluaa, mutt föönii on helppo viiä jne, siinä tarttee omanlaisensa ajotavan että sitä osaa viiä. Ite on tullu opittua ajamaan ns. "voiman kanssa" ja föönillä ajaminen tuntu mukavan kevyeltä, mutta kyllä se voiman tunne tuntu haittaavan kun voima puuttu.

    Täytyy myöntää että on sillä voiman kanssa mukavampi ajaa vaikka kelkka ei olisikaan yhtä ketterä ja kevyt viiä. Reipasta retkivauhtia ja pientä revittelyä nestepelillä, ei mitään älytöntä rallia, niin ei se liian rankkaa ole, ja ajosta voi nauttia. Kevyemmällä taas on mukavampi pitää vähän kovempaa vauhtia ja jaksaa viiä pitempää, mut ei siintä voiman puutteesta voi oikeen nauttia, ennemminkin sit siintä kevyestä ajelusta :)

    Itelle varmaan sopivin olis joku 600, ei liian painava eikä liian tehoton
     
  12. Nastamatto

    Nastamatto Guest

    Olen. Kivahan sitä on ajaa, jos on sitä ruutia, mutta mitä Helv****ä sillä voimalla tekee, kun missään ei saa ajaa yli 80km/h, kun 40hp pääse sitä vauhtia.

    Tämä ei koske mountain vehkeitä.
     
  13. Pollari

    Pollari Guest

    No onhan se hienoa mennä (Veijon)Esson baariin ja tuumata, että "Minullapa on +200konia koneessa" ;)

    Kyllähän se itellä oli melkonen virne naamalla, kun muutaman vuoden föönikokemusten jälkeen sain nestepelin alle.
    Voimalla kivempi ajaa!
     
  14. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Ja yleensä ottaenhan kaikilla, fööneistä 1800 PSI koneella olevaan isoon kelkkaan ajetaan aina rajoitusten mukaan, höpö höpö. Minun pointti on siinä että kun olen tottunut isoon, painavaan ja tehokkaaseen kelkkaan joka soveltuu minun ajoihin kuin nyrkki silmään niin en millään viitsisi ajaa jollain 500 - 600 cc kelkalla joille varmasti jään patikossa jälkeen.
     
  15. Fania

    Fania 14 vuotta ilman kelkkaa ja taas tuli laitettua.

    Unppi sanoi aika tyhjentävästi. Itsellä kokemusta nuista isoista ei niin kauheasti ole. Jonkun verran 700cc ajanut ja todella tykännyt. Raskasta se on mutta sitten aukeilla voi antaa mennä. Ja on se enemmän sellasta matkustajan roolissa oloa. Vähän lisää jännää. :)

    Tästä kuitenkin pääsemme taas siihen että jos järven selällä pitää vauhtina sen 60km/h on melkein aivan sama ajaako sitä ilmajäähdytteisellä vai nestepelillä.

    Tuo komenttini ei vaatinut niin suurta kokemusta isommista nestepeleistä, kun kyse kuitenkin oli nopeusrajoitusten noudattamisesta. Ja edelleen:kysymyshän on mielipiteestä ja tuo nyt on minun mielipide.

    Lopulta jokainen laittaa juuri niin ison ja tehokkaan ja painavan kuin haluaa ja ajaa ihan millaista ajoa haluaa.
     
  16. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Noi kai tässä ollaan suuren luokan riminaali ku tulee joskus painettua myös ylinopeutta. Ex-Nastiskaan ei vissiin koskaan aja ylinopeutta autolla tai kelkillä...?
     
  17. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Ei, nykyinen kone olisi isompi jos paalua olis panostaa, siitä johtuu nykyinen kompromissi, ei halusta ;)
     
  18. Fania

    Fania 14 vuotta ilman kelkkaa ja taas tuli laitettua.

    tuota juuri meinasin, että kyllä se kelkka on oltava jokaiselle omaan makuun. oli se sitten iso tai pieni. kaikilla varmasti välillä narmautellaan. Joka tykkää ajaa keveällä tasaista kovaa nin ajaa sitte. se joka nauttii tehosta ja kovista nopeuksista harrastaa isompia. Ei se ole sen kummempaa.

    Niin.. ja kuten olinkin lisäämässä: Ilmavaivaiset ovat sellasia edullisempia reittikoneita ja nesteissä on jo vähän enemmän rahaa kiinni. Toki ainakin joillakin (minä ja T-Cat) raha ratkaisee. joskin vähän erilaisen dilemman. 1004cc/1500cc ja 480cc fan/ 600 neste..:)
     
  19. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Ymmärsit "yskän" ;)
     
  20. Fania

    Fania 14 vuotta ilman kelkkaa ja taas tuli laitettua.

    vaikkei aina välttämättä siltä tunnukkaan..;D
     

Suosittele tätä sivua