Polaris FST vai Artic-cat t660 nelitahti turbo

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä umpihanki, 28/9/11.

  1. umpihanki

    umpihanki Member

    Laitoin tämän myös tänne POLARIS puolelle koska Catti kuskit tietenkin kehuu omiaan:

    Laitoin entisen kelkan myyntiin (Yamaha venture VT-600) ja se meni heti kaupaksi joten olen nyt ilman kelkkaa ja talvi lähestyy. Ajattelin nyt ostaa nelitahtikelkan kokeeksi. Vaihtoehtoja on kaksi, Artic-cat t660 turpo tai Polariksen Fst 750 turpo. Tehoja pitää olla joten se kallistaa Polariksen puolelle mutta kun näitä keskusteluja lukee niin Artic-cat tuntuu olevan huomattavasti varmempi kampe. :-\Ummella ajetaan paljon ja latukonetta vedetään usein. Polaris tuntuu aika syöpöltä, onko totta? Hinnat käytetyillä suurinpiirtein sama joten se ei ole valintaperuste. Onko kokemuksia ?
     
  2. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Vs: Polaris FST vai Artic-cat t660 nelitahti turbo

    Jotenki mulla tulis mieleen että ehkä joku nelari leveä telainen ois sopivampi sulle ko tourinki?
     
  3. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Vs: Polaris FST vai Artic-cat t660 nelitahti turbo

    Nuita FST tourinkeja on ollu nii paljon palaneena avk:lla että en uskaltais ikuna moiseen rahoja laittaa.
     
  4. illu2

    illu2 Todellinen takin kääntö temppu tehty!

    Vs: Polaris FST vai Artic-cat t660 nelitahti turbo

    Mulla on fst sitpäkki -06 ja hyvin on matka taittunut jo 9000km verran ei suurempia ogelmia ole ollut,tuo palamis juttu saataa johtua turbon öljyletkun irtoamisesta liitoksesta turbon
    päällä, mullakin on kerran se letku vaihdettu kun alkoi ihtään välistä. Kulutus ei ole mikään pienin 15-25l/100km riipuu ajosta mutta yleensä reitillä menny 17l ajo miten ajo. Lisää voimaa sais olla minun käytöön toki onhan siinä jo vakiona enemmän kuin kaitissa, kattia kokeilin kanssa ennen kuin pollen laitoin enkä ole katunut valintaa.


    Veto hommin kuitenkin laittasin leveä telasen nelarin widetrak tai katin, lynksin,sidon.
    Widetrak oli kyllä suhteelisen hyvä ajaa jopa reitillä mutta lynksin nelari tourinki leveällä telalla oli huippu ajettava reitillä kun vertaa muihin viime talvena tuli testattua kun
    isä ukko oli uusimassa kalustoa.
     
  5. umpihanki

    umpihanki Member

    Vs: Polaris FST vai Artic-cat t660 nelitahti turbo

    Taitaa kuitenkin valinta kääntyä Polariksen puolelle kun se Artic-cat tuntui jotenkin liian pappa-mallilta. ::) ::) ::)
     
  6. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Polaris FST vai Artic-cat t660 nelitahti turbo

    Se on totta, tuo Cattimalli on jo melko vanha. Mutta, valkkaa se Polle huolella, etenkin koneen osalta. Olen nähnyt liian monta hajonneena, ihan myös itse todistaen kahteen kertaan. Taitaa olla nelarikoneista heikoimpia, ellei heikoin.
     
  7. skk

    skk Yamaha Apex

    Vs: Polaris FST vai Artic-cat t660 nelitahti turbo

    Ei tuo kone FSTssä ole ainakaan heikko, päinvastoin. '06 malli oli vaan niin testiyksilö joka pistettiin myyntiin.
    Paljon ajetuissa kannattaa vaihtaa jossain vaiheessa öljypumppu, on kuitenkin halpa "henkivakuutus" + kannattaa aina asentaa öljynpainevalo - anturille on paikka, ja valokin on valmiina... mutta jenkit...
     
  8. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Polaris FST vai Artic-cat t660 nelitahti turbo

    No, ehkä minun osaltani on ollut kyse sattumasta. Toisaalta, jos ongelmia ei ole, miksi tehdä noita mainitsemiasi toimenpiteitä?
     
  9. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Polaris FST vai Artic-cat t660 nelitahti turbo

    Pari kappaletta tiedossa noita levinneitä pollen tbo koneita mutta vuosimallista ei hajua.
     
  10. skk

    skk Yamaha Apex

    Vs: Polaris FST vai Artic-cat t660 nelitahti turbo

    Miksi laitteita yleensä huolletaan? :)
    Öljynpaineanturi kannattaa laittaa siksi, että varsinkin kun asentaja itse vaihtaa öljyt, niin voipi jäädä öljyletku vähän huonosti kiinni -> 8000rpm kiekkoja ja öljyletkuirti, kone on finaalissa siinävaiheessa kun tajuat että jotakin on tapahtunut ilman tuota valoa.

    +10000km ajettu öljypumppu on mun mielestä ihan fiksu vaihtaa enivei.
     
  11. lynemiess

    lynemiess Guest

    Vs: Polaris FST vai Artic-cat t660 nelitahti turbo

    Elä ainakaan polarista laita. Ei Mene ummessa sitten tippaakaan niin röhmy on ja 1100km ajettuna pollella se meni palamaan...
     
  12. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Vs: Polaris FST vai Artic-cat t660 nelitahti turbo

    Mutta, itse näin hajoavan kelkkani edessä ja toisen kerran taisi olla vähän jäljessä, ei siis missään nettikuvissa. Loput näin vain purettuna merkkihuollossa kun tuota kaverin raatoa sinne toimitettiin.

    Mielestäni öljypumpun vaihto noilla kilsoilla ei ole vain parantelua, korjaamista se on. Ei nelarikoneisiin normaalisti tarvitse noilla kilsoilla tehdä mitään normaali huollon lisäksi, eli öljyn- ja tulpan vaihdot. Tietty jos nuo öljypumpun vaihdot ynnä muut korjaukset kuuluu huoltoihin, niin sitten se on niin. Kalliita kilsoja vain tuppaa tulemaan noilla huolloilla.

    Lähinnä kehotin vain tutkimaan koneen tarkkaan ennen ostoa, en sanonut ettei kannata ostaa. Totuus on kuitenkin, ettei tuo mitenkään luja kone ole vaikka onkin nelari.
     
  13. EduX

    EduX 146" 9R

    Vs: Polaris FST vai Artic-cat t660 nelitahti turbo

    Cattilasta ei kokemusta oo, mutta FST sixpäkin omanneena voin sanoo että kone on mitä mahtavin ajaa hyvällä reitillä ja kulkuja löytyy kyllä! Omalle kohdalle sattui kaikin puolin murheenkryyni, johon vaihdettiin muoveja lukuunottamatta melkein kaikki vakuutuksen tai takuun piikkiin.. Mutta takuuseen vaihdetun uuden moottorin kanssa ei sitten ollutkaan enää mitään ongelmia ja kelkka alkoi pelittää loistavasti :D Ja vuosimalli oli se -06, piiristä löytyy myös pari vuotta tuoreempi kampe joka taas on pelittänyt moitteetta !
     
  14. Hene123

    Hene123 Polaris FST

    Vs: Polaris FST vai Artic-cat t660 nelitahti turbo

    Niinhän se on, että noissa -06 oli vaikka millasta vikaa. Uudempiin ne on jo korjattu.
     
  15. umpihanki

    umpihanki Member

    Vs: Polaris FST vai Artic-cat t660 nelitahti turbo

    No niin, FST tuli laitettua ja lunta odotellaan. Ihan hyvältä näyttää mutta kommeintoidaan sitten tarkemmin kun pääsee kokeilemaan. :)
     

Suosittele tätä sivua