Pro xr800 kannattaako hankkia?

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä Ak1, 13/10/06.

  1. xr800

    xr800 Member

    Repesikö teillä (proxr800 ja Ph) moottorin kiinnitykset kumityynyn yläpuolelta vai alapuolelta? Minullakin koneen vasemmanpuoleinen alumiinikisko on hakannut jäljet sivurunkoon. Kuka teille teki simmit iskariin 440 männälle ja paljon koko homma maksoi? Jos vaihtaa 400-suuttimet, niin onko syytä asentaa myös egt? Olisin hienoa jos laittaisitte kuvan etu ja takapukin vahvistuksista. Mulla etupukin alapään kiinnitysreikä on päässyt vähän venymään.
     
  2. Ph

    Ph Guest

    xr800: runko repesi vasemman etummaisen kumityynyn ympäristöstä. Hitsaamalla kesti jonkun aikaa kunnes repesi totaallisesti. Siitä johtuen oikean puoleinen almiinipalkki murtui moottorin etummaisen kiinnityspisteen kohdalta.. Myöskään itse kumityynyteivät ole pitkäikäisiä. Kumi murtuu todella helposti ja taas on kone irti. Vian huomaa kun on kelkan perä ilmassa ja pistää kaasun hetkellisesti pohjaan. Kone kallistelee ja pyrkii liikkumaan vähän taaksepäin.

    Pahoitteluni  :-[ Muistimpa näköjään Dragonin suuttimen koon. Eli se 800:sen suuttimen koko oli 440 tai jotain sinnepäin. Kummiskii 10 - 20 pienempi vakioon nähden
     
  3. Mrbadluck

    Mrbadluck Rave RE 850

    Meinaatko tällä venymisellä niitä messinkisiä koneistettuja holkkeja? Mulla olis kanssa ne mennyt ihan soikeaksi etupukin alapäästä, mutta nekin on nyt uusittu. Etupäässä mulla oli kanssa ongelmia vasemmalla ja sen tyynyn alapuolella.

    Ite oon ajellut vakiosuuttimilla, kun ei toistaiseksi ole ollut mitään tarvetta vaihdella niitä.

    Ton iskari jumpan oli mulla tehnyt entinen omistaja, joten sen hintaan en nyt suoraan osaa ottaa kantaa. Sen jälkeen ite vain huoltanut noita ja hyvin on pelannut.
     
  4. parantala

    parantala Lynx Rave 440 R-Evo -05

    Tuo pisti silmään. Itse ostin kanssa nuo uudet luistit varmistaakseni että ei tule turhaa damagea. Nämä uudet on n. 3 kertaa painavemmat mitä orggis luistit. Alkuperäiset on huollon mukaan titaania ja uudet korvaavat luistit on terästä.
     
  5. jetsi

    jetsi pro xr 800

    no nyt meni pollesta alapääntiiviste kusi kaikki nesteet pihalle...

    kaverilla on prox2 ja teki saman rempan viikko sitten mikähän ton oikeen hajottaa??? tiiviste on kyllä aika helekatin ohutta materiaalia

    tieten jääny pultit paria ähkäsyä liian löysälle ;D
     
  6. jetsi

    jetsi pro xr 800

    no nyt se vitun romu sitten leikkas kiinni heleketti ;D
     
  7. AK837

    AK837 Well-Known Member

    sullahan on lähteny hyvin sen vehkeen kans ;D
     
  8. jetsi

    jetsi pro xr 800

    juu elikkäs oli kampuran keski laakerit porsinu, lohkossa ei ollu pyörähtäny eli kait sitä konneen saa...nii ja olihan siinä ne koneen etu kiinikkeetkin paskana hienoa perkule

    mitenkähän toi kuluttaja suoja oikeen toimii... kelkka ostettu 5 viikkoo sitten ja kilometrejä takana joku 300 ja kahesti jo kone auki..

    oli mukava rukan reissu kerkeshän tota ajella 30 kilsaa ku posahti

    on tää vaan ihanaa 
     
  9. JariG_

    JariG_ Well-Known Member

    No pittäähän sen toimia kerran liikkeestä hait? Tosin, olis kyllä kannattanu ottaa asia esille enneku ite korjasit(?) sen eka kerran...
     
  10. jetsi

    jetsi pro xr 800

    juu kyllä ne siellä liikkeessä tietää ku sieltä kautta kinusin ne tiivisteetkin eikä mittää ne maksanu
     
  11. Mrbadluck

    Mrbadluck Rave RE 850

    Jokos on kone kunnossa? Sullahan on mennyt sitten melkein yhtä hyvin kuin mulla aikanaan... Ensin tipahti molemmat VES:t vuorotelle eri pyttyihin ja sit uusittiin mäntiä ja VES:jä, sitten menikin kampuran keskilaakeri, sitten kannentiiviste ja lopulta kiertokangen laakeri. Noh nyt onkin sitten uusittu about kaikki koneesta, joten jo on kumma jos ei kestä.....
     
  12. ud3tio

    ud3tio polaris iq 600 RR 136" mod

    niin kumpi se olikaan parempi? xr vai rr????
     
  13. jetsi

    jetsi pro xr 800

    elähä hoppuile sen vittuilun kans eihän noista romuista koskaan tiiä
     
  14. jetsi

    jetsi pro xr 800

    no voi vhittu nyt se taas tempun teki...eli kone saatin läjään uusilla kampuran laakereilla ja testi ajolle hyvin hyrräs sen kokonaiset 1400m ja taas kampuran laakerit jumissa ehkä, ei olla vielä purettu niin pitkälle mut ei ainakkaan männissä ollu mittään ku napattiin kansi poes

    mikähän paska siinä oikeen on kone saa öljyä ja muutenkin piti olla tikissään mut ei ni ei  :p

    no nyt oon sitten päässy kokonaiset 300 kilsaa ja kone kolmesti auki  :eek:
     
  15. Alien162

    Alien162 RMK 800 TURBO 2003 vertical escape 162-2,5

    Jos kilometrin pääsee ja jumii ni pakko olla öljyn saannissa jtn  ??? tarkista vielä että joka letkusta tulee sitä öljyä ja paineilmalla puhallat niihin lohkoissa oleviin öljyliittimiin ettei siellä ole tukosta. Ja pistä tankkiin muutaman prosentin seos ainakin pariin eka tankilliseen rempan jälkeen.
    Tai alakerrassa ei kaikki kohdillaan... http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=11996.msg226192#msg226192
    Itellä meni aikoinaan kampura poikki kytkimen päästä. Suurin syy ehkä laakerilinjassa, heittoa monta kymppiä ja lisäksi heikko voitelu kytkimen päässä. Korjaus: lohkojen välistä tavaraa pois, aarporaus, kampuran suoruuden tarkistus, öljykanavien fixailu.
     
  16. Tommy T

    Tommy T Polle

    Onko laakerit oikeella välyksellä?
     
  17. jetsi

    jetsi pro xr 800

    kone purettu ja toinen keski laakeri taas porsinu oli muuten se akselin keskilaakereiden välissä oleva liitos kappaale kairautunut oikeen lohkoon, oli tehny kunnon urat ja vähä näytti et ois toispuoleisesti jyrsiny, ihme homma kun eikös laakerit ole himpun verran suurempia kun se yhdys kappale vai millä nimellä sitä oikeen kutsutaan

    aution auto ylivieskassa laakeroi koko akselin oiskohan pojilla tullu joku vipa...nooh maanantaina selviää kun menen tarkistuttamaan lohkot ja kampuran sinne

    paljon saa olla maximissaan heittua kampurassa

    mukavahan tässä on konetta purkaa ja kasata mut kalliiks tullee  ;D

    niin ja noi laakerit ovat pollen alkuperäisiä...
             
     
  18. Masai

    Masai Well-Known Member

    No eihän siellä sais ollta yhtään heittoa. Tosin ei sitä tahdo saada ihan nollille. Mitä vähemmän sen parempi!!
     
  19. Mrbadluck

    Mrbadluck Rave RE 850

    Mulla on sitten noita alakerran käyttämättömiä/kunnossa olevia osia ylimääräisenä, vois lähtee kohtuu rahaan, jos alkaa kyrsii maahantuojan hinnat ;D
     
  20. jetsi

    jetsi pro xr 800

    Vs: Pro xr800 kannattaako hankkia?

    kylläpä nyt taas polle laulaa nätisti kun konneeseen laitettu about tonni rahhaa ;D ;D

    on uudet männät kampuran kaikki laakerit kampura kopisteltu suoraan lohkot aarporattu ym..ym..

    ja vonkua löyty konneesta kunnolla lissää kun oli änkkä vähän tukossa makia peli viedä nyt

    kytkimeen vois pikkasen painoja lissää kun tuntuu nappaavan noi kiekat 8000 heti eikä melekeen

    tuplaputkia odotellessa 8) 8)
     

Suosittele tätä sivua