REV 440/800-PUOLIPITKÄ-PROJEKTI (ex -05 revin nopeusmittari)

Keskustelun 'Projektit' on aloittanut käyttäjä pexi, 23/8/06.

  1. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Taitaa pexillä olla seuraava kuukausi "pekkasia"
     
  2. pexi

    pexi Matryx rmk 850 155 -22, SKS 800 155 -16

    On kyllä sitä tahtia näitä jouluhommia, ettei leville ehi....vielä

    Tämän päivän jouluvalamisteluihin kuulu 25km testiajoa rojektilla. Nätisti toimi, kytki 3900-4000rpm ja kiersi 8300...
    Oli kyllä kierrosherkin kelkan moottori, millä oon ajanu :eek:, ainaki herkempi mitä mun vanha 440 kattila
    Saattaa kyllä vähän rauhottua kun painoja lisätään että saahaan kierrokset sinne 7900 tienoille...

    [​IMG]
    Ennen lenkkiä
    [​IMG]
    Ja jäläkeen

    Ajot tapahtu Rovaniemellä...foreca sano että 3cm on lunta. Kyllähän se mountainille riittää ;D
     
  3. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Ai sullaki unohtu laittaa roiskeläppä...
     
  4. pexi

    pexi Matryx rmk 850 155 -22, SKS 800 155 -16

    Joo, tuo ei mahu läpän kanssa mun hiacen konttiin.... ;)

    E: ja on tuo muutenki vielä kesken
     
  5. rossiossi

    rossiossi RS & Sno Pro

    on kyllä sen verran hieno että kateeksi käy :)

    edit: tuli mieleen että paljonko suurin piirtein maksaa tuo moottorin vaihto-operaatio 440->800 ja mitä kaikkia osia siinä pitää vaihtaa jos on lähtökohtana 440 revi.
     
  6. pexi

    pexi Matryx rmk 850 155 -22, SKS 800 155 -16

    Hienosta en tiedä, mutta on kyllä semmonen kelkki etten vaihda pois IKINÄ!!! Syö "vähän" enemmän kun entinen sdi, mutta ei ajonautintoa latista ;D. Kilometrejä takana vasta joku parisataa ja ajohimot on tapissa.
    Koneen käytös on kierrosherkkyyden ja alaväännön takia KIVA. Hyvin pomppaa liikkeelle...ja asiaan vaikuttanee myös aika lyhyt krossityyppinen voimansiirto

    Mukava keulia puolikaasulla :eek:

    Täytys ajokuviakin laittaa, kun ehtii...

    Hintaa en ole laskenu, mutta veikkaan että pääsin noin samoihin kuin joku -05 800 renegade käytettynä... Mutta on tuo vähän erilainen laite ;), parempi ja osin huonompi. Työtunneille ei kestä laskea hintaa, muuten tulee kalliiksi. Löytyy multa joku listakin niistä vaihdettavista osista, siis semmonen virallinen lista. Sen mukaan jos menee, tulee hintaa varmaan enempi ku mulla tuli.

    Tärkeää on löytää ehjä 440 rakenteluun. Varmaan joku 800xr-s olis helppo lähtökohta, jatkas vaan alustan...tommosen nelinelikympin kanssa saa painia vähän enempi ja onhan se käytettynä melko halpa. Kone on tietysti tuommosessa xr-s:ssä vähän eri kuin tuo openmodikone...
     
  7. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Kohta saat tehä toisen rojektin ;)
     
  8. pexi

    pexi Matryx rmk 850 155 -22, SKS 800 155 -16

    Aiokko teettää mulla tuon oman jatkamisen??? ;D

    Veikkaisin että tulee makia laite, kun tuota kytkemätöntä alustaa jatkaa..
     
  9. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Jonku kait se pitää tehä, miten sitä ite käsipuolena mitään tekee ;D
     
  10. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    mää voin neuvoa etänä ;D

    Pexi, ruvetaampa suunnitteleen täsä testireissua johonki saumaan.
     
  11. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Pexi minkä pitunen tuo nyt sitte niinku on?
     
  12. -valopää-

    -valopää- 800x summit `14

    Eikös tuo ole 345cm? ???
     
  13. pexi

    pexi Matryx rmk 850 155 -22, SKS 800 155 -16

    Lähetään vain testaileen, mulle käy päivät maanantaihin asti. Sen jäläkeen täytyy kävästä ulkomailla viikon verran...sitten taas onnistuu

    Joo 345 on maton mitta. Koko kelkan mittaa en tiä, sen verran että pitkän mallin hiacen konttiin meni heittämällä ja vielä jäi tilaa 2mm... ;D
     
  14. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Sinänsä hyvä njiin ei tartte sitoa kelkkaa ;D Jaa mää ku muistin että tuo on pitempikin ku 345. Nooh, kaippa tuollakin pääsee ;) ;D
     
  15. _ski-doo_

    _ski-doo_ Guest

    laitahan ajo kuvia ja videoitaki mielellää. :p onko tullu rovaniemellekki puuteria yhtäpaljo ku kemijärvelle päi ku tänäänki pääs jo täällä ajaa toivottavasti reitillä tavataa :p
     
  16. pexi

    pexi Matryx rmk 850 155 -22, SKS 800 155 -16

    Pitää yrittää jokunen ajokuvaki joskus saaha tänne. Roissa on se 30cm...kaikki puuteria, joten reitillä mennään pohjia myöten. Jäällä pystyy ajamaan jos into riittää semmoseen. Meikäläistä saa tulla jututtaan jos tuota resua jossain näkee...varmaan konepelti pystyssä... ;D
     
  17. _ski-doo_

    _ski-doo_ Guest

    no ihan varmaa on peltipystyssä,.. toivottavasti tulee lunta niin paljo että reitit saahaa pitkin maailmaa. :)
     
  18. stm

    stm Well-Known Member

    Pexi ja miksei Hemmokin!

    Kuin arvokas operaatio tuo 440->800 tulis olemaan nuin niinku suunnilleen? Tuliko laskettua? Ite olen miettiny, että jos tässä laittas 440 revin ja siihen tuon isomman myllyn sitten, mutta saapa nähä kallistunko iq pollen kannalle ::)
     
  19. jussir

    jussir Guest

    ei pollea :mad: tai on toi drakoni kyllä ihan hyvä ajaa ;)
     
  20. Niko

    Niko Well-Known Member

    miksei? :mad: :eek: ;D
     

Suosittele tätä sivua